Beelden! Campagne voor normalisatie hoofddoekjes in Rotterdam: World Hijab Day!

Hoofddoekjes dag te Rotterdam! Bron: YouTube / 
OPEN Rotterdam
Foto: Hoofddoekjes dag te Rotterdam! Bron: YouTube / OPEN Rotterdam

Gisteren kon men in het centrum van Rotterdam tegenover de bazaar hoofddoekjes passen want World Hijab Day! De dag werd georganiseerd om mensen te laten zien dat het dragen van hoofddoekjes écht niet altijd vanwege dwang vanuit de islamitische man wordt gedragen, maar ook een vrije keuze is van veel vrouwen. Mensen die nog nooit een hijab droegen konden even passen en bij het tentje een lijstje bekende Europese vrouwen zien die ook allemaal hoofddoekjes droegen. 

Ja, ja, ondanks dat wat radicalen u willen doen geloven was het dragen van hoofddoekjes ook in Europa reuze normaal. Maar na de feministische golf in de potsierlijke jaren ’60 werden hoofddoekjes als ouderwets gezien en ‘niet meer van deze tijd’. In Staphorst en andere delen van de Nederlandse ‘bible belt’ zie je ze ook nog wel eens. Maar dan wel net iets anders dan de islamitische vorm. Maar in tegenstelling tot vroeger staat de hoofddoek nu vooral bekend vanwege de islam in Nederland.

Volgens criticasters van de hijab is het ding een ‘teken van vrouwenonderdrukking’. Geert Wilders (PVV) maakte het zelfs zo bont om te spreken van een ‘kopvoddentaks’ waarmee hij niet alleen duizenden vrouwen wegzette als zijnde niet wilsbekwaam, maar zich ook uiterst beledigend uitliet. Maar als we de vrouwen zelf even aan het woord laten blijkt het toch anders:

“Heel veel mensen denken dus dat wij worden onderdrukt en niet vrij zijn, maar wij willen hier mee duidelijk maken dat we ons juist heel vrij voelen met een hoofddoek.”

BAM! Discussie klaar, de dame zegt het zelf! Ze voelt zich vrij in haar hoofddoek. Natuurlijk is dit niet in alle gevallen zo, maar om nu te zeggen dat vrouwen met hoofddoek systematisch worden onderdrukt is onzinnig en oneerlijk jegens degenen die deze in vrijheid dragen. En het ontneemt de vrouwen die deze keuze nemen hun status als zelfverzekerde en vrije vrouw! Aan de andere kant is het ook wel bizar om zo’n campagne in Rotterdam te zien.

Het toont maar weer eens aan hoeveel Nederland in de afgelopen 50 jaar is veranderd, en daar hebben velen wel een mening over. Logisch dat die mensen op zoek zijn naar punten van kritiek. Prima, maar die mening moet dan wel goed worden verwoord en de kritiek met open vizier gericht op de problemen. Niemand heeft er een probleem mee als je kritiek hebt op islam, behalve wellicht islamieten, maar wees dan wel helder in de kritiek.

Ga niet individuele vrouwen lastig vallen door een beeld van hen te schetsen alsof het onderdrukte mietjes zijn, want dat zijn ze niet. Verder is het hoofddoek ook echt niet het probleem, kijk dan eens naar genitale verminking, want dat is wél degelijk mishandeling en onderdrukking. Een hijab is dat niet.

 


Waardeer jij de artikelen op DagelijkseStandaard.nl? Volg ons dan op Twitter!

In dit artikel

Wie op onze website reageert, gaat akkoord met ons huisreglement.

Reageer

53 reacties

  1.   

    Quote van Teunis: Maar na de feministische golf in de potsierlijke jaren ’60
    .
    Wat is er toch aan de hand?
    De trend van ondeskundigen aan de redactie-tafel bij DDS.

  2.   

    “Ja, ja, ondanks dat wat radicalen u willen doen geloven was het dragen van hoofddoekjes ook in Europa reuze normaal.”
    ————————–

    Er is een groot verschilt tussen het dragen van hoofddoekjes om modieuze redenen en om het dragen van hoofddoekjes om religieuze redenen.

    De actie van “World Hijab Day” is bedoelt om hoofddoekjes salonfähig. Een manier om de islamisering spelenderwijze te verspreiden.

    De Iraans-Belgische activiste en eignaresse van drie tandartspraktijken Darya Safai vertelt aan het Belgische De Tijd over de gruwelen van een islamitische staat. Iran, in haar geval, waar zij zich sterk maakt voor het recht van vrouwen om sportwedstrijden bij te wonen.

    Over hoofddoeken in West-Europa zegt ze o.a:

    ‘Ik heb het moeilijk met het discours van zelfverklaarde geëmancipeerde moslima’s die ‘bewust’ voor de hoofddoek kiezen. De hoofddoek kan geen vrije keuze zijn, het is een plicht die wordt opgelegd door een religie. Volgens mij speelt sociale druk een grote rol. Ik ga vaak in scholen spreken. Jonge moslimmannen vertellen me dat ze nooit zouden trouwen met een meisje zonder hoofddoek. Kan je van een bewuste keuze spreken, als je als jong meisje het risico loopt in je gemeenschap nooit een man te vinden? Of als je op straat beledigingen naar je hoofd geslingerd krijgt?’

    ‘En zelfs al is het een vrije keuze, dan nog vind ik ze verkeerd. Ja, we leven hier in een land waar een vrouw vrij is en volgens de wet gelijk wordt behandeld, ook al draagt ze een hoofddoek. Dat maakt de hoofddoek nog geen instrument van emancipatie. Het is net dankzij de laïcisering van de staat dat zoiets kan. Het is dankzij onze waarden dat moslimmeisjes hier vrij kunnen zijn. Je moet de zaken niet omdraaien.’

    1.   

      De dame met hoofddoek in het team van feringa, topwetenschappers, is vast een onderdrukte vrouw. Jij bent in tegenstelling tot wat je beweert voor vrouwen onderdrukking. Er zijn islamitische vrouwen die hun hoofddoek geen religieuze uiting maar traditionele sluier noemen. Er staat een docu hierover op you tube. Een vrouw die erg boos is op het Koeweitse regime dat hoofddoeken promoot om in haar ogen de verkeerde reden. Maar natuurlijk weet jij het beter als Oost Afrikaanse vrouwen die een soortgelijke uitleg geven. Hun traditionele fleurige hoofddoek kan alleen een teken van onderdrukking zijn.

      1.   

        Heel veel vrouwen moeten van hun man een hoofddoek dragen. Als zij dat uit vrije beweging doen, prima, maar dat is meestal niet zo. Een enkeling daargelaten.

        Maar het is natuurlijk wel krom, op warme dagen zie je moslim mannen in een korte broek en t-shirt lopen en hun vrouwen lopen helemaal ingepakt ernaast, soms zelfs alleen een kijkgaatje. Aan de mannen werd gevraagd waarom dat was ‘van de profeet moest dat, want hij was jaloers en wij zijn ook jaloers’.

        Lekkere reden! Dus de vrouwen mogen wel naar mannen benen, gezichten, armen en weet ik wat kijken, maar andersom niet? Wat als die vrouwen ook jaloers worden, moeten de mannen dan ook ingepakt worden?

        Het is vaak wel heel eenzijdig en jaloers zijn is een heeeeeeeeeel slechte eigenschap.

        1.   

          De man heeft binnen de islam ook kleding voorschriften als je de burka erbij haalt. Dit zie je in Dubai bv duidelijk.

          Ik denk dat je eens met moslima moet praten over dit soort hoofddoeken.

          In alle gevallen dat het moet is het verwerpelijk, net als vrouwen verbieden het te dragen.

          1.   

            Fatiha Boudhjahlat: ‘De hoofddoek is nooit cool of fun, een vrouw met hoofddoek kan geen feministe zijn’

            ‘Feministen die respect eisen voor een godsdienst zijn de nuttige idioten van islamisten’

            Fatiha Boudhjahlat zegt o.a. over de hoofddoek:

            “Dat het islamisme de laatste jaren in Frankrijk veel terreinwinst heeft geboekt, is volgens Boudjahlat meer dan duidelijk. “Le Mirail is een van die stadsdelen waar vrouwen alleen nog buiten komen om boodschappen te doen. En overal is een groeiend aantal erg jonge meisjes met een hoofddoek te zien.”
            Kom bij haar niet aan met het argument dat vrouwen in een vrij land nu eenmaal zelf kiezen wat zij dragen en dat dit maar goed is ook. “Die kleine meisjes hebben helemaal niets te willen. Maar ook bij adolescenten en volwassenen die een hoofddoek dragen is het denk ik nooit een echte vrije keuze.”

            Waarom zou een hoofddoek geen vrije keus kunnen zijn?

            “Wie een hoofddoek draagt, stemt in met de regels: Een vrouw hoort maagd te zijn, zich bescheiden te gedragen en kuisheid te betrachten. In ruil daarvoor krijgt zij de waardering van haar omgeving die zij lief heeft. Wie de hoofddoek afwijst, is – zoals een collega van mij op school laatst een jongetje hoorde zeggen – ‘geen echte vrouw’ – en valt buiten de eigen groep. We hebben het hier dus over chantage, in deze omstandigheden is er geen ruimte is voor een vrije, eerlijke keuze. Ik zie het nu ook bij mijn nichtje Celia van 16 die net een hoofddoek is gaan dragen. Zij is dol op haar vader, mijn broer Hazard, en zij wil het hem naar de zin maken.”

            Maar veel vrouwen dragen een hoofddoek om spirituele redenen. Zij zeggen dat ze helemaal niet onderworpen zijn.

            “Ja ja, die ken ik, die houding is heel erg hypocriet. Ze willen in de smaak willen vallen bij mannen die eisen dat een echtgenote voldoet aan de drie eisen die ik net noemde, daarom dragen ze die hoofddoek. Tegelijk willen ze profiteren van het vrije leven in een westerse democratie.”

      2.   

        Ik dacht dat de mannen die jurk voornamelijk droegen omdat ze in warme gebieden wonen en dat die kledij vooral wat koeler en luchtiger was. De gezichten en hoofden die in doek gewikkeld zijn die zijn weer voor bescherming tegen de zon en zandstormen. Ik kan het totaal mis hebben omdat ik me in de kleding voorschriften van moslimmannen ( net als in de andere islamitische aangelegenheden) nooit verdiept hebt simpelweg omdat het me niet interesseert. Ik vind wel , ondanks dat iedereen zelf moet weten wat hij draagt, je in de westersesamenleving met dusdanige kledij voor lul loopt.

  3.   

    De woorden:
    Echt niet altijd vanwege dwang, zijn veelzeggend.

  4.   

    Teunis geeft ruiterlijk toe dat Geert het bont maakt met zijn kopvoddentaks. Vrijheid,blijheid !

    1.   

      Maar Teunis heeft het dan ook volkomen mis! Het is en blijft een kopvod, dat in ons land niet thuis hoort, wát de smoesjes van de islamieten en de adepten ook zijn!

  5.   

    BAM!

    1.   

      Wat BAM?

      de hoofdoek is een instrument van onderdrukking vanuit een religie die onderwerping predikt.

      Maar jij zal net als de meeste moslims maar heel weinig echt van de eigen ideologie weten. Ja je zal teksten uit je hoofd hebben geleerd, maar zelf nog nooit kritisch er naar gekeken hebben.

      1.   

        Heel wat beter als jij. Jij vrouwen onderdrukker, je kunt je zo aansluiten bij het salafisme. Jij hebt gelijk en een topwetenschapper die zegt het te willen dragen is een dom vrouwtje dat niet weet wat ze zegt. Toch? Ga eens op een uni kijken en met die vrouwen praten, probeer dan ook eens te luisteren naar wat ze vertellen.

        Geloof zal alleen verdwijnen door te laten zien dat niet geloven meer vrijheid biedt, niet door gelovigen te onderdrukken.

        1.   

          De Islam is geweldig toch? Vooral voor negenjarige meisjes.

      2.   

        @Bart Aytas zal alles in het werk stellen en wat in haar vermogen ligt de islam te verdedigen, het bagatelliseren door te zeggen dat haar schoonmoeder wel eens praat met moslima’s en dat het dan goed is.
        Aytas is een zéér, zéér warme pleitbezorger van de islam, ze vindt het echt verschrikkelijk dat er in Nederland niet meer islam is, sterker nog, zij gaat zeggen dat Nederlanders juist de onderdrukkers zijn, let maar op, en ze zal dat ontkennen, is ook erg islamitisch..

    2.   

      Hoezo “BAM”. Gewoon aperte onzin. De hoofddoek als modeverschijnsel (dus in principe vrijwillig) tegenover een hoofddoek vanwege een dwangregel van de islam is een kromme vergelijking die nergens op slaat en er met de haren is bijgesleept. Die vrouwen hebben écht geen keuze, want anders ze worden daarbij wel heel “liefdevol” “geadviseerd” door manlief, vadertje lief, broer, de imam of, zoals in Iran en Saoedi-Arabië, door de religieuze politie! En die enkele uitzondering bevestigt de regel!
      Daarbij zegt het natuurlijk ook nog eens veel, dat men tot in de middeleeuwen terug moet gaan, om vrouwen met een (vrijwillige, modieuze) hoofddoek te zien.

  6.   

    Om te beginnen is een kopvod gewoon een hoofddoek in het Limburgs.
    Ten tweede sloeg de tax op de dhimmy belasting in islamitische landen voor christenen.
    Het was Pechtold die er ‘ kopgeld’ van maakte. Volstrekt onterecht. Het ging over de extra tax voor christenen.
    Maar ach, blijkbaar is dat gewoon….

    1.   

      Gewoon gelul. Hij wist heel goed welke uitwerking het zou hebben. Ik vind het veelzeggend dat wilders eigenlijk dezelfde onderdrukkende ideeën heeft als een deel van de moslims. Persoonlijke vrijheid maar wel binnen het door ons afgebakende kader? Of daadwerkelijk zolang je een ander er niet mee belemmerd?

      1.   

        Wilders staat voor Nederland en jij niet, jij verafschuwd en minacht mijn land dus opflikkeren..

        1.   

          Inderdaad Siemien, je slaat de spijker precies op zijn kop.

          Ik ga de eitjes koken het brood uit de oven halen en dan gaan we
          ontbijten.

          Fijne Zondag.

    2.   

      Het woord ‘kopvod’ degradeert moslima’s tot dieren, zoals de door Wilders gebruikte term ‘islamitisch stemvee’ dat doet.

      Het lijdt geen twijfel dat Wilders deze woorden zorgvuldig kiest. Het is een algemeen bekende racistische manier van spreken.

      1.   

        Het benoemen van een doek op het hoofd ipv hoofddoek voor kopvod vind ikzelf niet echt getuigen van het hebben van fatsoen maar om dan te zeggen dat je dan moslima’s ziet als dieren ontgaat me toch wel. Ik heb nog nooit een dier met een kopvod gezien.

        1.   

          Mijn honden schudden ze af.

      2.   

        Het zijn nèt nog geen dieren.De dieren zo als mijn honden hebben nog een vrije wil….hullie niet!

  7.   

    Het is in ieder geval duidelijk dat Teunis niet op heeft met Wilders, vandaar dit belachelijke bericht.
    Het dragen van een tafellaken is net zo vrijwillig als zonder mannen volledig ingepakt te gaan zwemmen.
    En gij geleufd dat.

  8.   

    Neem nou Dubai. Die Arabische wijven moeten helemaal ingepakt rondlopen in dat snikhete klimaat. Echter de allochtone bevolking, hindoes/ paki’s en Filipijnen niet. Die leven meestal in het oude gedeelte van Dubai en zijn de motor van de plaatselijke economie. Duidelijk geval religieuze onderdrukking. Om toch die dwang en onderdanigheid te compenseren zetten de sluiers een enorm grote bek op tegen elke ongesluierde vrouw waarmee ze schaars contact mogen hebben van hun profeet liefhebbende vent. Grietjes in winkels worden stijfgescholden, voordringen bij de kassa’s en al ze autorijden, racen ze rakelings langs de mensen op de zebrapaden en stoplichten. Kinderen worden afgesnauwd en toegeschreeuwd. Frustratie botvieren omdat er geweigerd wordt om mee te gaan in de moderne tijd. Een schril contrast tegenover de futuristische skyline van Dubai.

    1.   

      En elke avond zitten alle KFC vestigingen helemaal tjokvol met zwarte sluiers. De emmers kippenpoten zijn niet aan te slepen. Er staan gemiddeld 8 Filipijnse medewerkers aan de lopende band die zooi te frituren. Als toerist wordt je gewoon weggeduwd door die veel met harde en hese stem scheldende sluiers bij de balie. King Size bakken Kippenpoten met maatbekers cola vliegen er doorheen. Voor knappe, blonde en langbenige vrouwelijke toeristen is dat een echte No Go Area. Op de deuren staat soms al een bord met fotografeer verbod voor verbaasde toeristen!

    2.   

      Ben ooit daar geweest .Minium loonslaven uit nabije niet moslimlanden hebben dat”paradijs”t voor hun moetten bouwen…..zelf te lui en stom voor.

  9.   

    Het zou die lui sieren als ze zich zouden aanpassen ,wel gebruik maken van alle sociale voordelen ,maar verder van alles een afkeer ,staan de gebruiken je hier niet aan,pak je rotzooi op ,en vertrek naar je eigen land .

    1.   

      Mogge Florissa ,aanpassen ? ben jij gek dan maak je
      zo maar kans op een baan .
      En yep opzouten met die mafklappers .

  10.   

    Je kunt eindeloos praten tegen deze moslim vrouwen over de hoofddoek, zij zullen het nooit toegeven dat zij het verplicht moeten dragen punt 1 vanwege hun geloof en punt 2 worden ze vaak gedwongen door man lief en familie.
    Daarom vind ik dat een moslim vrouw met hoofddoek NOOIT een feministe kan zijn, zolang zij deze dwang om een hoofddoek te dragen accepteert blijft het in mijn ogen geen vrijheid maar blijft het onderdrukking of door het geloof of door de Fam.
    Een hoofddoek is een naar buiten treden waar je in gelooft zoals een keppeltje, een kruisje en dat vind ik niet kunnen in een vrije wereld.
    Doe dat thuis in de kerk of moskee maar NIET in het openbaar.
    Je hebt gekozen om in de westerse vrije wereld te wonen dus vind ik dat je je moet aanpassen aan onze normen en waarden en hier hoort geen hoofddoek of burka in het openbaar te dragen thuis.
    We leven in een modern vrij land en niet in de tijd van Mohammed de profeet.
    Maar zolang zamer hand begint het hier op een islamitische staat te gaan lijken door hun intolerante houding tegenover niet moslims, joden, homo’s, vrouwen en deze houding hoort niet thuis in onze westerse wereld.
    Dus pas je aan of vertrek.

    1.   

      Probleem is dat de overheid met geen duidelijk standpunt inneemt. Maar langzamerhand met behulp van de grachtengordel media het de samenleving in masseert. Een tolerante -lees bange- houding wordt gehanteerd en steeds verder word er rekening gehouden met de “profeet” Godsdienst an sich wordt weer een bepalende factor gemaakt in de samenleving. Waarbij er meer rekening wordt gehouden met de ene dan de andere godsdienst en sommige helemaal niet. Dag na dag lullen “deskundigen” zeer positief erover via de hevig ja meeknikkende media. Zonde zonde zonde. Enige landen die het een beetje snappen met duidelijkheid zijn volgens mij Hongarije en Denemarken.

      1.   

        Ze vertegenwoordigd een”toffe jonge vrouw met een vrij en vrolijk bestaan’,ja toch?

  11.   

    Hoe je het ook bekijkt, het zijn en blijven kopvodden !

  12.   

    Binnen een jaar heeft de NOS een nieuwslezer met een theedoek op dr hoofd. Let maar op! En die travestiet/kween zit er ook aan te komen.

  13.   

    Helemaal mee een Teunis. Het blijkt maar weer dat een groot deel van de reaguurders hier het blijkbaar “beter denk te weten” dan de vrouwen zelf.

    Als mensen graag een hoofddoek dragen moeten ze dat vooral doen lijkt me.

    1.   

      Waar staat de hoofddoek voor?

      1.   

        Bad Hair Day?

    2.   

      Ooit een filmpje gezien over de ‘kledingpolitie’ in Afghanistan. Een vrouw liep op straat met hoofddoek, maar half op haar hoofd, zodat er haar te zien was. De ‘politieagente’ viel die vrouw nogal hardhandig aan. Ze moest de hoofddoek dragen zoals het moet. Met nadruk op moet.

      Een dochter van een kennis van ons heeft zich bekeerd tot de Islam. Ik kwam onverwacht op bezoek en er heerste paniek. Ze liep in huis zonder hoofddoek. Ik moest in de hal wachten tot deze dochter haar hoofddoek om had gedaan. Ik kende haar dus van voor die tijd. Op mijn vraag waarom die paniek, antwoordde ze: omdat het van mijn man moet.

    3.   

      Dat vind ik dus ook Michael, alleen vind ik wel dat degene die dat dan draagt niet moet verwachten dat ik dat normaal moet vinden en al helemaal niet dat ik daar op 1 of andere manier respect voor moet hebben , want dat heb ik niet.

  14.   

    Ik ben van mening, dat de vrouwen die op de Islam zweren maar daarbij een hoofddoek weigeren te dragen onbetrouwbaar zijn en bovendien zo schijnheilig als de neten.
    Dit, omdat het hoofddoek, welke in de Koran is voorgeschreven door hun schijnheilige profeet Mohammed en de Islam horen bij elkaar, precies zoals Adam en Eva bij elkaar horen. Vrouwen die op basis van welke religie dan ook een hoofddoek dragen zijn het symbool van verkrachting, misbruik en zijn geijkt als inferieure wezens volgens de Bijbel en de Koran. In deze combinatie van hoofddoek en vrouw in de Islam, die het kwaad vertegenwoordigt in naam van Allah, is het kwaad onafscheidelijk aan elkaar verbonden.

    http://debijbelzegt.nl/vrouw.htm
    http://westerse-beschaving.org/de-waarde-van-een-vrouw/

    Dus in de Islamitische wereld kan de een niet leven zonder de ander, of de betreffende religeiuze activisten weigeren beide of ze accepteren alle twee. Een middenweg is in de Islam niet mogelijk, Insha’Allah.

    Maar het dragen van een hoofddoek zonder religieuze grondslag is ouder dan Methusalem en komt voor in alle volken van de wereld en is niet geijkt aan de Islam of aan welke godsgeloof dan ook. Ik draag geregeld ook een hoofddoek omdat ik het soms prettig vindt en niet omdat er een geloof achter schuilt. Maar wee de hypocrieten die misbruik maken van de situatie uit eigen belang, want die belijden sowieso de godsdienst van vrede.

    https://www.facebook.com/notes/vishnuh-genootschap/de-godsdienst-van-vrede/2204445586470574/

  15.   

    Hoort allemaal bij het plan voor overname van Europa, ik vind dat de linkse nsbers ook verplicht een hoofdoek moeten dragen,

    1.   

      Ik een groene ster met links erop op de bovenarm .

  16.   

    Europa vermoord zichzelf.
    Islam is vergif en verderf

  17.   

    “World Hijab Day”
    Die kokette hoofddoekjes uit de 60er jaren zijn écht niet te vergelijken met een hijab,dat was echt iets anders! Men wil zó vreselijk graag en krampachtig islamitische gebruiken en klederdracht als een introduceren in onze samenleving.
    Laat die moslima’s toch éérst de folklore dameskleding uit Zeeland of Friesland dragen of een minirokjes,ze moeten tenslotte inpassen in onze samenleving en niet omgekeerd!
    Een ding weet ik 100% zeker,mijn echtgenote zal nóóit een hijab kopen,hoogstens om te gebruiken als dweil.

  18.   

    Iedereen ook de moslima weet waar die hoofddoek voor staat.
    Zij die hem dragen hebben het licht nog niet gezien en volgen slaafs.
    Zie ik zo n vrouw dan vraag ik mij toch wel af: wanneer gaan jullie eens zelfstandig denken.

  19.   

    Teunis is student.
    Leeft zelf zonder speelgoed net 10 jaar.

    Toch spreekt hij over veranderingen de afgelopen 50 jaar alsof hij het begrijpt.

    Was het maar de hoofddoek wat het probleem is Teunis…. (((

  20.   

    Laten die hoofddoekdraagsters maar in hun handjes knijpen dat ze hier in een democratie leven en nu zelf mogen kiezen. Is de islamisering hier in regeringskringen gevestigd dat moeten ze gewoon. Einde vrije keuze. Dus; svp niet meer islamisering. Genoeg is ook genoeg.

  21.   

    Het meisje op de foto is ook helemaal verkeerd bezig.
    Ze kijkt de man aan; = verboden / ze moet half vooroverbuigen en een nederige houding aannemen t.a.v. de man en bijna onzichtbaar zijn. Ze mag hem ook niet zomaar aanspreken zonder zijn toestemming. En ze had al getrouwd moeten zijn en twee kinderen hebben. Misschien wordt ze de tweede of derde vrouw van een man; is ze bereid om hem te delen. Is ze besneden? Allemaal onderdelen van de islam. Het kind weet echt niet wat ze vertegenwoordigd.

  22.   

    Heel eventjes onderbreken…..

    Ahum, maar wij willen hier mee duidelijk maken dat we ons juist heel vrij voelen met een hoofddoek.
    Maar toch hoor ik vanuit Iran hele andere geluiden over het zogenaamd vrij voelen met een hoofddoek!

  23.   

    Het dragen van een hoofddoek vroeger was functioneel: tegen de koude. Het waren zeker geen doeken die ook de “sieraden” moesten bedekken.

  24.   

    Goh Teunis, dat jij je zo in de maling laat nemen door zo’n kopvoddentype! En dat je dan ook nog zo’n uitermate dom artikel als dit durft te plaatsen! Had je véél intelligenter ingeschat! Ben je soms vanuit islamitische hoek bedreigd?

  25.   

    Opdringerige religieuze ideologische propaganda om die hoofddoeken op te dringen aan vrouwen, meer is het niet!

Like nu onze nieuwe pagina voor nieuws en opinie!