Schokkend! Onderzoek van De Telegraaf bewijst: ‘Meer rijstroken beste maatregel tegen fileleed’

erovista Luchtfotografie / Shutterstock.com
Foto: erovista Luchtfotografie / Shutterstock.com

Dat is wel even heel schokkend zeg! Tjongejonge.

Wie had dat gedacht zeg? Het is ongelooflijk — ahem, kuch — maar De Telegraaf bericht vandaag dat meer asfalt om files tegen te gaan wel degelijk helpt. Door uitbreiding van de rijstroken op de A1 files verdwenen is nu hetzelfde gebeurd op de A6. Ja, echt waar:

De A6 is dus verdwenen uit de gehate filelijsten. Sinds het aantal rijstroken op de verkeersader die Flevoland met de Randstad verbindt, is verdubbeld, zijn er geen opstoppingen meer en kunnen automobilisten doorrijden.

De verbreding van de snelweg maakt deel uit van het grootste project dat Rijkswaterstaat op dit moment uitvoert tussen Schiphol, Amsterdam en Almere, waar tot 2026 over een traject van 63 kilometer extra rijstroken worden aangelegd.

Het bizarre is dat een kind dit nog begrijpt, maar links niet. Ik kan me nog goed herinneren dat ons op de middelbare school (VWO, Leeuwarden) verteld werd dat files niet opgelost konden worden door meer rijstroken “omdat meer mensen dan met de auto gaan.” Maar wat blijkt? Er is een maximum aan het aantal mensen dat naar het werk rijdt met de auto… Want er zijn, goed opletten links!, nou eenmaal niet een onbeperkt aantal mensen dat naar de Randstad moet gaan voor het werk!

Wat, echt? Ja, echt! Het blijkt dat als, zeg, 200.000 mensen naar de Randstad moeten, en je genoeg rijstroken maakt voor die 200.000 mensen, je geen files hebt… en dat er niet op magische wijze zomaar meer mensen bijkomen.

Gek he?


Waardeer jij de artikelen op DagelijkseStandaard.nl? Volg ons dan op Twitter!

In dit artikel

Wie op onze website reageert, gaat akkoord met ons huisreglement.

Reageer

72 reacties

  1.   

    Meer rijstroken trekt meer verkeer aan tot het niveau waarop het weer vastloopt.

    Dat kan een kind ook begrijpen.

    1.   

      Als je geen files wil moet je de oorzaak eruit nemen en dat zijn 9 van de 10x veroorzaakt zijn door menselijke fouten met automatische auto’s is de kans veel veel kleiner dat dingen als files gebeuren.

    2.   

      Het loopt niet vast op het aantal rijstroken, maar na de afslagen, je kunt 10 rijstroken aanleggen als je niets veranderd aan de i frastructuur buiten de snelwegen blijf je files houden.
      Zelfs een kind kan dat begrijpen.

  2.   

    Dat hadden ze op de kleuterschool ook kunnen bedenken !

    Dat slappe gelul over aantrekkende werking slaat nergens op. We kunnen maar in 1 auto tegelijk rijden en niemand gaat een auto kopen omdat er een rijstrook bij gekomen is.

    1.   

      Nee, mensen stappen eerder in de auto als de filedruk afneemt. Aanbod schept vraag.

      1.   

        wederom onzin, mensen reizen per OV om andere redenen dan een extra rijbaan. Mensen reizen per OV omdat parkeren onmogelijk gemaakt is, routes onbegaanbaar gemaakt zijn , mensen gaan op de fiets omdat steden auto onvriendelijk gemaakt zijn.

        Als de snelweg doorrijdt is dat beter voor de mensen op die weg en uiteraard voor jouw fel begeerde milieu en een beperking van CO2 uitstoot.

        Dat het een uitnodiging is voor meer verkeer is een lulverhaal zonder feitelijke onderbouwing en de linkse dooddoener om uitbreiding van het broodnodige wegennet te voorkomen.

        Dus onderbouw even aanbod schept vraag

        1.   

          Google eens op ‘Helpt meer asfalt deze keer wel?’

          1.   

            Sodemieter toch eens op linkse debiel, het bewijs ligt er toch meer rijstroken is minder files dat zou zelfs jij moeten snappen met je pindabrein.

          2.   

            Jij beweert wat stemmingmakertje. Jij beklaagd je dat er inhoudellijk niet gereageerd word. Je bent een vreselijke flapdrol lao, een waardeloze debater en niet geschikt om een discussie mee te voeren op MBO 1 NIVEAU.

            Meer asfalt helpt zo blijkt uit breed onderzoek en de linkse dooddoener over een aanzuigende werking is nog nooit aangetoond. Voor de beperking van CO2 uitstoot is het beter als een auto rijdt dan stil staat dus ik begrijp werkelijk niets van die linkse leugentjes.

            daaaaag flapdrol

          3.   

            beklaagt
            wordt

          4.   

            veeg met die d of t je reet af flapdrol :) :)

    2.   

      Iedere debiel begrijpt dat, behalve natuurlijk de simpele trollen. Diezelfde trollen staan ook altijd vooraan in de file, want rijden kunnen ze niet.

      1.   

        Lao de bullshitgenerator loopt weer op volle toeren!

        1.   

          Misschien kun je inhoudelijk reageren op mijn stelling dat het ‘onderzoek’ van de Telegraaf geen onderzoek betreft (laat staan een wetenschappelijk onderzoek) en dat het aanleggen van meer asfalt slechts leidt tot meer autoverkeer tot het niveau dat de filedruk mensen tot alternatieven dwingt.

          1.   

            Ik ga niet in discussie met figuren die oeroude linkse doctrines als waarheid propaganderen.

          2.   

            Hij is de stoker, zuiger en natte pisvlek, in discussie gaan met dat antisemitisch stuk nageboorte is kansloos

          3.   

            wat loop je te janken over inhoud flapdrol. Je geeft zelf geen inhoud waarom eis je dat wel van anderen flapdrol

          4.   

            misschien kan je inhoudelijk reageren op de stelling zoals gedeponeerd datt meer asfalt fileleed voorkomt. De onbewezen niet ondrzochte linkse dooddoener over een aanzuigende werking is leuk luchtfietsen maar de onderbouwing is er nog steeds niet flapdrol

          5.   

            Logisch denken, je zult geen antwoord krijgen van Lola. Zodra hij het antwoord schuldig moet blijven, smeert ie hem. Raaskallen, framen en arrogant meningen als feiten verkopen, zijn z’n enige kwaliteiten.

    3.   

      Ik vind dat Nederland veel meer asfalt moet neerleggen

  3.   

    Nu snap ik in wat voor wereld Lao leeft. De omgekeerde.
    Maar Nederland is van 10 miljoen burgers naar 17 miljoen gegaan . en naar het zich laat aanzien komen er snel nog een aantal miljoenen bij. Het zijn meest jonge kerels en dacht Lao dat die gaan lopen .?

  4.   

    Het ‘Onderzoek’ van de telegraaf blijkt bij nadere beschouwing niet meer dan een observatie van een journalist over de A6.

    Er is dus helemaal geen sprake van onderzoek, laat staan van wetenschappelijk onderzoek.

    1.   

      jouw beweringen zijn inhoudsloos gebral lao en nog nooit gestaafd . Dat kan ook niet want er is nooit onderzoek gedaan of meer asfalt meer verkeersbewegingen met zich meebrengt flapdrol.

    2.   

      Nuanceneuger Lao moet ook even z’n natte scheet laten

  5.   

    Ik weet een veel betere oplossing: de NS opheffen en nieuwe spoorbedrijven stimuleren die wel klantvriendelijk zijn.

    Het NS tijdperk eindigde in Duitsland in 1945. Hier duurt het nog steeds voort. Vreselijk.

    Met de trein kun je met 160 km/u Met de handen los de files voorbij scheuren, desnoods met een slok op.

    1.   

      Ja Didi, maar om van je huis naar het station te komen en bij aankomst vandaar naar je uiteindelijke plek van bestemming, duurt 2,5 uur.

    2.   

      Domme oplossing van een dom mens. Gewoon alles eruit wat ook maar 1% met imigratie te maken had. Dan lossen we bijna alle problemen op. Minder wachttijden in de zorg. Geen woningnood meer. De werkeloosheid word dan minder. Minder criminaliteit. Gevangenissen worden leger (zon 95%). Minder rechtzaken. Minder file, s. Geen buitenlandse zwervers en bedelaars meer. Geen angst meer voor tereur. En de grootste winst voor alle linkse softies geen rasicme meer en dat willen jullie toch zo graag.

      1.   

        @ peetjoh

        Hear, hear. ++

    3.   

      En alle Afrikaanse rijbewijzen ongeldig verklaren, want die mafkezen kunnen absoluut niet rijden. Een kameel of een ezel is natuurlijk heel iets anders, dan een auto. Bij een auto verwacht men, dat de bestuurder een beetje meedenkt. Op een kameel of ezel, hoeft de bestuurder niet na te denken, want dat doet het vervoermiddel zelf. Vandaar, dat die debielen zoveel ongelukken veroorzaken, want ze kunnen zelf niet nadenken.

  6.   

    Minder auto’s misschien? Dus minder mensen. Geen probleem met de vergrijzing zou je zeggen. Maar dat gat wordt opgevuld met migranten. Maw, minder migranten, minder files… (als ze tenminste aan het werk gaan).

  7.   

    Hoe zouden die linkse genieën dat hebben ontdekt?
    Hebben misschien een gesprek tussen Wilders en Baudet afgeluisterd?

  8.   

    Als linkse figuren en allochtonen wegblijven van de snelweg, dan zijn de fileproblemen per direct opgelost. File’s ontstaan, door gasten, die voor geen meter kunnen rijden en zo blind zijn als een mol. Ze slingeren over de weg en wisselen continu van rijstrook, zonder richting aan te geven. Groen Links stemmers, zitten achter het stuur te appen met andere geitenwollensokken en kansparels zitten te appen met hun geit. Als ze die geestelijk gehandicapten van de weg halen, stroomt het verkeer weer lekker door en zijn we allemaal op tijd thuis.

    1.   

      @Mars020
      Knap hoor! Je bent net zo’n genie als Baudet die op een bijeenkomst op een school in Groenlo aan het uiterlijk van de bezoekers kon zien, dat ze allemaal links waren. Bij sommige migranten kan ik me dat nog voorstellen, al moet je zelfs dan niet teveel op je waarnemingsvermogen vertrouwen.

      1.   

        Dat zie je ook gelijk he. Als jij mensen niet kan beoordelen aan hun uiterlijke kenmerken zegt dat meer over jou verstand dan over Baudet. Links is vaak ongewassen met een soort van gore dikke draden op het hooft. En als ze boven de leeftijd zijn van 40 zitten ze in ruitbroekjes met een saai grijs wijf naast hun.

        1.   

          @peetjoh. k
          Leuk en best handig, zo’n beschrijving! Was me niet eerder opgevallen. Ik zal er eens opletten en de score turven. Ik hou je op de hoogte.

        2.   

          ‘Links is vaak ongewassen met een soort van gore dikke draden op het hooft. ‘

          Ik vind het een goede zaak dat verstandelijk beperkten hier bijdragen mogen plaatsen.

        3.   

          Peetjoh…uw observatie is juist.
          Kledders als van rossum en spekman zijn hier een schoolvoorbeeld van.

    2.   

      Ik rij al veel jaren en paar keer per week van Oost-Nederland naar het Westen en weer terug. Ik heb veel asfalt erbij zien komen. Het duurt even, maar die meercapaciteit wordt tot nu altijd weer opgevuld door nog meer auto’s. Dat zal zeker een keer ophouden, theoretisch als iedereen een auto bezit en met die auto naar zijn werk gaat.
      Maar het gaat wat mij betreft niet alleen over files. Dat is ook op een andere manier oplosbaar, door bijvoorbeeld iets creatiefs met de werktijden te doen, rekeningrijden, etc. Zoveel auto’s brengt andere nadelen met zich mee en die proberen we o.m. door een klimaatakkoord te voorkomen. Daarom is meer asfalt ongewenst.

      1.   

        pietje , je lult net zo slap als lao. Waar komen die extra auto’s vandaan ? Een auto in de file stoot 1000 x meer uit dan een auto die rijd. Jullie spreken jezelf tegen.

        1.   

          @logisch denken
          Lees je eigenlijk wel meer dan de eerste drie woorden van een reactie? Ik geeft wat interessante mogelijkheden om van files af te komen en die ik zelf al toepas. Ik sta bijna nooit meer in de file.
          Eb die factor 1000 is natuurlijk onzin, behalve misschien als je een week onafgebroken in de file staat. Kijk maar eens op je boordcomputer wat er verbruikt wordt bij stationair draaiende motor, al zijn er natuurlijk ook geen verreden kilometers. Maar daar is een eenvoudige remedie tegen: de motor afzetten.

          1.   

            pietje51

            lees jij eigenlijk wel eens reacties. Ik zeg je dat wij dit als bedrijf al meerdere jaren doen wat jij voorstelt. Je loopt schaamteloos achter.

            Wat betreft de uitstoot , lao zou zeggen , google is je vriend. Een motor die niet levert is zeer zwaar vervuilend en de motor afzetten in een file die 15 tot 20 km per rijdt gaat niet he licht !

            Waarom proberen jullie zo te volharden in de aantoonbare onzin die jullie verkondigen ?

          2.   

            @logisch denken
            Waarom noem je me “pietje”? Mag wel hoor, als je daar plezier in hebt en het je helpt. Ik heb er geen last van, maar erg volwassen staat het niet. En dan heb ik moeite om serieus te blijven. Ik doe m’n best.

            Het is natuurlijk fantastisch dat jouw bedrijf mijn manier van werken al jaren doet. Zulke vergroening – en je zult toegeven, dat het niet zo moeilijk is – gebeurt namelijk veel te weinig. Maar dat betekent toch niet, dat ik dat ook niet zou mogen doen en dat hier melden? De kwalificatie schaamteloos begrijp ik niet; waarvoor zou ik me dan moeten schamen?

            Wat betreft de schade bij filerijden heb je natuurlijk gelijk. Maar juist daarom kies ik ervoor om dat zo veel mogelijk te vermijden, en jouw bedrijf kennelijk ook, door andere opties te kiezen. Mijn favorieten: Skype of vergelijkbare media, buiten de spits rijden, thuis werken. Maar het was goed om te lezen, dat jouw bedrijf vergroent door dezelfde maatregelen.

          3.   

            pietje , je bent niet serieus en je reageert niet serieus. Je bent een langspeelplaat die blijft hangen.

            1. Het is niet jouw manier van werken arrogante kwast maar het is een manier van werken om je personeel slim in te zetten. Dat jij daar nu pas mee begint is schaamteloos achter de muziek aanlopen. Beetje dom voor een ondernemer
            2 . Wij vergroenen niet en absoluut niet mee aan die BS behalve de opgelegde verplichtingen door de roverheid. En dat zijn heel verplichtingen. Het laatse opgestelde rapport -waarvan iedereeen weet dat het zo is – kostte het bedrijf ruim 50K

            je ontwijkt nu constant de beweringen hier gesteld met allerhande bijzaken dus misschien moeten we de boel even splitsen voor je pietje.

            1 De bouw van de vele vinex wijken aan de onveranderde infra heeft geleid tot enorm veel fileleed voor de forens
            2 De inkomsten uit het wegverkeer die men weggemoffeld heeft in de algemene middelen hadden al lang ten goede moeten komen aan de economie door investeringen in de infra
            3 Door meer asfalt lossen files op en wordt de aanrij tijd beter. Tijdens spitsuren zullen er altijd files vooral als de hele ambtenarij stopt rond een uur 16:00 -17:00 hr
            4 files vervuilen enorm dus er zou alles aan gelegen moeten zijn om files te voorkomen. Langzaam rijdend dan wel stilstaand verkeer vervuild enorm. De motor uitzetten in het langzaam verplaatsende verkeer werkt niet.
            5 mensen staan niet voor niets in de file. Treinen zitten overvol mensen hebben geen keus.

            Nou kom op pietje onderbouw nou eens waarom jij denkt dat meer asfalt meer verkeersbewegingen gaat opleveren.

          4.   

            @logisch
            We discussiëren langs elkaar heen. Want in je laatste zin waarin je blijkbaar mijn betoog samenvat, zie ik wat er gebeurt: “Nou kom op pietje onderbouw nou eens waarom jij denkt dat meer asfalt meer verkeersbewegingen gaat opleveren.”

            Maar DAT heb ik nu juist helemaal niet willen beweren. Ik ben wel benieuwd, alleen om te leren, in welke zin van mij je leest dat ik ervan uitga, dat meer asfalt meer verkeersbewegingen gaat opleveren.” Ik bedoel dit als serieuze vraag, want ik ben helemaal niet voor meer asfalt. Als dat uit mijn tekst is af te leiden, moet ik daar in het vervolg beter op letten.

          5.   

            Quote 38 Het duurt even, maar die meercapaciteit wordt tot nu altijd weer opgevuld door nog meer auto’s. END

            I rest my case

  9.   

    Ik ben voor een verbod voor iedereen die zijn rijbewijs niet in Nederland heeft gehaald. Pas dan zullen de file,s minder worden. Ja ook de files komen door buitenlanders, veel meer ongelukken en dom rijgedrag.

  10.   

    Laten we eerlijk zijn, met 17 miljoen mensen op zo’n klein stukkie land kun je stellen dat dit land overvol is. Beste oplossing voor het file probleem is dus zorgen dat er geen mens meer bij komt.

    1.   

      Dan blijven de files dus even lang als ze nu al zijn?

      1.   

        Piet51, uiteraard is meer asfalt en meer rijbanen de oplossing voor het fileprobleem, dat bewijst het succesverhaal van de A6: verdwenen uit de filelijsten.

        Maar het is geen oplossing voor de langere termijn. Als er 4 miljoen auto’s bijkomen slibben de wegen natuurlijk weer dicht. Voor de korte termijn, de komende jaren is het echter zonder meer de beste oplossing. Of heb jij andere ideeen?

        1.   

          “Maar het is geen oplossing voor de langere termijn. Als er 4 miljoen auto’s bijkomen slibben de wegen natuurlijk weer dicht”

          Q.e.d.

          1.   

            waar haal je 4.000.000 EXTRA auto’s vandaan flapdrol

          2.   

            @logisch denken
            Dat was een suggestie van Peter Oudshoorn.

          3.   

            Je bewijst helemaal niks Lola Tse. Ik zei toch duidelijk dat het een oplossing voor de korte- tot middellange termijn is. Maar voor dit moment dus een oplossing – en die is hard nodig.

            Kom eens op met jouw creatieve ideeen – want daar loop je natuurlijk van over.

        2.   

          @Peter Oudshoorn
          Ik zou extra asfalt alleen overwegen op plaatsen waar de ellende onacceptabel groot is en andere maatregelen (nog) niet werken. Verder komt langzaam maar heel zeker rekening rijden in beeld. Maar we blijven nog te ver weg van creatieve oplossingen als thuiswerken, flexibeler werktijden, elektronische hulpmiddelen. Ik vraag me bij elke afspraak af, of het nodig is de persoon in levende lijve te zien. Zo ja, dan zoek ik een oplossing voor eventueel dreigende files. Ik pas alle drie mogelijkheden toe en sta veel minder in de file dan jaren geleden. Bovendien is het goedkoper, want ik gebruik ook minder benzine, lagere onderhoudskosten en doe langer met een auto. Het is even wennen, maar als je echt autokilometers wilt verminderen, is het mogelijk en meer dan de moeite waard.

          1.   

            quote Het is even wennen, maar als je echt autokilometers wilt verminderen, is het mogelijk en meer dan de moeite waard. end

            Je was dus al jaren inefficient met tijd en goederen bezig.

            Wij vergaderen al jaren via skype business, versturen goederen altijd gecombineerd , hebben alle lease auto’s de deur uit gedaan

            Je loopt ver achter de muziek aan piet51

          2.   

            Piet51, met alle respect, maar je kletst uit je nek. De ‘ideeen’ die jij noemt worden al meer dan een decennium toegepast (zonen en schoonzonen werken al jaren 1 dag en nu zelfs 2 dagen per week thuis), maar het heeft overduidelijk de files niet opgelost. Kortom, jij weet het ook niet.

            Rekeningrijden is niet meer dan een quasi-oplossing om de files op te lossen. Of denk jij echt dat al die miljoenen forenzen in de spitstijden op een ander moment kunnen? Of met openbaar vervoer? Forget it, er wordt alleen meer opgehaald, de bekende aanpak van de overheid.

            Dan is meer asfalt, meer rijbanen, voor de korte- en middellange termijn dus de beste oplossing.

          3.   

            Thuiswerken gaat niet altijd zo gemakkelijk, als jij denkt. Bijvoorbeeld, piloten, stewardessen, artsen, verpleegkundigen, politieagenten, brandweerlieden, proces-operators in fabrieken enz, hebben iets meer moeite om thuis te werken. Thuiswerken is alleen maar voor kantoorpikken een optie. Een automonteur neemt toch ook niet de auto van een klant mee naar huis om een reparatie uit te voeren?. Echt weer een linkse oplossing, die nergens op slaat.

          4.   

            @Piet51
            Kraanmachinist die thuiswerkt? Timmerman/schilder/metselaar die thuiswerkt?
            Mijn oudste zoon werkt 3 van de 5 dagen thuis, maar zal toch echt 2 dagen naar Tilburg moeten. Jongste heeft 1 papadag en werkt 1 dag huis, maar moet 3 dagen naar zijn werk. Zijn vrouw 1 mamadag, maar werkt 4 dagen buitenshuis, kan niet anders.
            Er zijn beroepen waar het meer kan worden uitgebreid, maar in vele beroepen niet..

            Wat mij trouwens opvalt is nadat België het rekeningrijden voor vrachtwagens invoerde, er slierten vrachtwagen uit Antwerpen over de A16 omhoog komen en dan via de Tilburgroute of de A59 naar Duitsland en Frankrijk rijden.

          5.   

            @Peter Oudshoorn, toetssteen, Mars020
            Tegen jullie manier van argumenteren weet ik niets meer in te brengen. Jullie hebben allemaal gelijk:
            * Er zijn veel beroepen waar thuiswerken niet mogelijk is. Ik kan er ook zo een paar honderd noemen. Maar als al die anderen, vaak kantoorwerkers, een groot deel van de overheid thuis werken of andere werktijden eens zou overwegen, zou dit een bijdrage zijn aan oplossing van files. Ik doe het en het werkt echt. Als ik thuis zit is er een auto minder, zo simpel is het gewoon.
            logisch denken en Oudshoorn geeft al een paar keer aan, dat zij of hun familie en hun bedrijf al jaren thuis werken, andere werktijden etc. hanteren. Prachtig, maar dat wordt toch maar heel weinig gedaan? Hoe meer de mogelijkheden worden uitgedragen, hoe beter voor milieu, klimaat en al die mensen in de file.

            Maar ik weet de meest effectieve oplossing, tenminste voor de files. Gewoon heel Nederland asfalteren, hier en daar een lantaarnpaaltje en iedereen kan de kortste weg naar zijn bestemming kiezen, namelijk de rechte weg. Gegarandeerd geen files meer. Klaar! ;-)

        3.   

          @logisch denken,

          Die 4 miljoen auto’s werden door Oudshoorn opgevoerd.

          1.   

            ik vraag aan jouw waar je 4.000.000 EXTRA auto’s vandaan haalt flapdrol

          2.   

            Doe geen moeite, want met deze levensvorm, valt niet te debatteren. Stelt altijd zijn eigen waarheid als leidend. Soms geholpen door zijn ‘trolmatties’, die zelf ook maar lege briefjes invullen. Als je dan de inbreng van de trollen, op deze site tot je neemt, heb ik toch het gevoel van ‘wat zonde’, een parasitaire levensvorm, die nu met uitkering in vrijheid leven, schoppend, bijtend en spuwend, naar de ‘hand die hen voed’ en er graag gewag van maken, dat ze het allemaal beter weten. De wetenschap, dat er tussen mijn tenen, meer intelligentie te vinden is, dan in de gehele familie van ‘ons trollenlegertje’.

  11.   

    Toch knap dat in de 2 jaar, give a bit, dat ik hier rondneus de Trollen nog steeds gevoerd worden door mensen die toch echt beter zouden moeten weten.
    Hoe saai en dan maken mensen zich ook nog druk om wat de Trollekes schrijven.

    Jezus, het houdt niet op, niet vanzelf.
    En dan heb ik het niet over de Trollen maar over de reacties op hun.
    Zo saai, elke dag weer.

  12.   

    Het fileleed tussen Almere en Amsterdam/Schiphol/Hoofddorp is al sinds jaar en dag een probleem. Waarom ? Omdat vooral Almere maar ongelimiteerd doorgroeit en de omringende infrastructuur niet aangepast werd. Toen Piet nog in Almere woonde werden er jaarlijks zo’n 3000 huizen opgeleverd en ja, die nieuwe bewoners brachten uiteraard auto’s mee en kwamen terecht op verouderde, niet meegroeiende infrastructuur. Treinen zaten vaak zo vol dat, wanneer je in Almere Muziekwijk opstapte er niet eens meer bij kon ! De trein was echter nog het beste tussen Hoofddorp en Almere. Ruim een half uur toen. Een collega deed er met de auto regelmatig anderhalf tot 2 uur over. Nu de snelweg verbreed is zal het leed alleen geleden zijn als Almere niet verder groeit. Dan is de infrastructuur in lijn met wat de stad qua inwoners nodig heeft. Aangezien de stad doorgroeit naar 350.000 inwoners ( ruim 200.000 nu ) zitten ze straks weer met de ellende. De bestaande bewoners gaan echt niet meer rijden dan ze nu al doen Lao, het slibt weer dicht doordat er meer inwoners bij komen.

    1.   

      geheel correct patat. Hele vinexwijken hebben we gebouwd enkel de infra was de sluitpost. Die knijper krijgt de forens nu dagelijks op zijn neus

      1.   

        Doe geen moeite, want met deze levensvorm, valt niet te debatteren. Stelt altijd zijn eigen waarheid als leidend. Soms geholpen door zijn ‘trolmatties’, die zelf ook maar lege briefjes invullen. Als je dan de inbreng van de trollen, op deze site tot je neemt, heb ik toch het gevoel van ‘wat zonde’, een parasitaire levensvorm, die nu met uitkering in vrijheid leven, schoppend, bijtend en spuwend, naar de ‘hand die hen voed’ en er graag gewag van maken, dat ze het allemaal beter weten. De wetenschap, dat er tussen mijn tenen, meer intelligentie te vinden is, dan in de gehele familie van ‘ons trollenlegertje’.

    2.   

      Het is uiteraard prima dat een plaatselijk fileprobleem, in dit geval tussen Amsterdam en het uitbreidende Almere, wordt opgelost met een wegverbreding. Dat is wat met de verbreding van de A6 hier ook gebeurt.

      Het gaat hier echter om een breder vraagstuk, namelijk of je door meer asfalt te leggen het fileprobleem oplost. Dat is niet het geval, integendeel, je bevordert slechts de groei van het autogebruik en -bezit.

      1.   

        Blablablabla vette speknek en pisvlek

      2.   

        Ga je nou nog is antwoord geven waar je achterlijke bewering vraag en aanbod op gebaseerd is flapdrol

  13.   

    Meer asfalt? Prima! Betere doorstroming, minder files.

  14.   

    Door links beleid in vooral de grote steden, zijn de oorspronkelijke bewoners vertrokken. Deze mensen hadden en hebben geen zin om tussen de criminele kansparels te leven. Hun werk was en is vaak nog op dezelfde plaats, dus moet men in plaats van fietsen, lopen of het openbaar vervoer, met de auto naar het werk. Als de Groene Khmer in die steden, nog meer wijken gaat omvolken, dan gaan die laatste autochtonen ook buiten de stad wonen. Links pest eerst bewoners weg en loopt vervolgens te janken, dat al dat verkeer en die file’s zo slecht zijn voor het milieu. Maar dat snapt die geile Chinees natuurlijk niet?..

  15.   

    De oplossing is natuurlijk het gehele land asfalteren, er moet meer asfalt komen.
    iedere vierkante meter moet geasfalteerd worden, het hele land één grote plaat asfalt,
    ben je ook gelijk van het gezeur over de natuur af, twee vliegen in één klap.

Like nu onze nieuwe pagina voor nieuws en opinie!