Als ondernemer je eigen website maken: dit zijn je opties

shutterstock_590336087
Foto: Shutterstock.

Als je als ondernemer ook online succesvol wilt zijn, dan is een website simpelweg onmisbaar. Mensen moeten je kunnen vinden en bovendien kun je met een goede website je omzet verhogen. Als je als ondernemer een website wilt, ga je zelf aan de slag of je besteedt het uit aan professionals.

Claim zo snel mogelijk je domeinnaam

Dat uitbesteden heeft voordelen, want waar moet jij als ondernemer de tijd vandaan halen om de site te maken en bij te houden? En heb jij wel de specifieke kennis in huis om een gedegen website te maken? Wat je in elk geval meteen moet doen, is een domein claimen. Wacht daar niet mee en regel dit meteen om de kans op een bezette domeinnaam te verkleinen. Je kiest logischerwijs voor een .nl-, .com- of voor een .eu-extensie, maar wist je dat er honderden andere mogelijkheden zijn? Overweeg meer domeinextensies die met je bedrijf te maken hebben, vast te leggen.

Meer dan alleen een fraai online visitekaartje

Met een eigen domeinnaam heb je ook je eigen e-mailadres en kun je vervolgens zelf een website maken. Of je dan echter het optimale uit je website haalt, is iets heel anders. Besef dat een website tegenwoordig meer is dan alleen dat online visitekaartje, maar een middel om meer geld te verdienen. Dat vraagt echter wel kennis van zaken en zeker tijd. Je doet dat er niet zo even bij.

Aan alleen een website heb je niets, je site moet wel gevonden worden

Uitbesteden is dan ook een betere keuze. Professionals vertalen jouw ideeën en wensen naar een functionele website waarmee je online succes kunt behalen en ook online de concurrentie aankunt. Behalve dat je een technisch goede website nodig hebt, is ook online marketing belangrijk. Aan alleen een website heb je niets als die niet gevonden wordt. Aan een winkel zonder klanten heb je immers ook niets. Door het gebruiken van slimme online marketing kom je hoger in de zoekmachine van Google. Deze techniek wordt wel SEO of zoekmachineoptimalisatie genoemd. Hoe hoger in Google, hoe meer bezoekers je op je website krijgt en meer bezoekers betekent vaak ook meer omzet. De meeste ondernemers beheersen het optimaliseren voor zoekmachines niet en krijgen dit ook niet rond in hun al zo volle agenda. Uitbesteden lijkt dan ook de beste optie. Kun jij als ondernemer doen waar jij zo goed in bent.

Wanneer jouw onderneming inmiddels zo groot is dat je toe bent aan professionalisering, dan wordt het tijd om een betrouwbare IT-partner te zoeken om je hierin te begeleiden. www.proserve.nl kan deze vervolgstap in professionalisering realiseren.


Waardeer jij de artikelen op DagelijkseStandaard.nl? Volg ons dan op Twitter!

In dit artikel

Wie op onze website reageert, gaat akkoord met ons huisreglement.

Reageer

Like nu onze nieuwe pagina voor nieuws en opinie!