Duits magazine Der Spiegel beschrijft het Nederland van Mark Rutte: “Kaas, coke en killers”

Het Duitse magazine Der Spiegel is bepaald niet te spreken over wat Mark Rutte en zijn kompanen Nederland hebben aangedaan. De samenvatting? “Kaas, coke en killers.” Tja. Daar kan niemand het mee oneens zijn, he?

Der Spiegel – één van de bekendste en meest invloedrijke politieke magazines van Duitsland – pakt het Nederland van Mark Rutte hardhandig aan deze week. Want, stelt het blad, Nederland is de laatste jaren verworden tot een waar maffiaparadijs. En dat komt door het wanbeleid van de opeenvolgende kabinetten Rutte.

De coverstory van de nieuwe Der Spiegel gaat over ons land en telt maar liefst negen pagina’s. De titel? ‘Käse, Koks und Killer’ (kaas, coke en moordenaars). In het stuk wordt stilgestaan bij de recente ontwikkelingen in ons land, waaronder natuurlijk de brute moord op misdaadverslaggever Peter R. de Vries.

Op de foto bij het artikel staat Frau Antje met in haar handen een Kalasjnikov en een stuk Goudse kaas, waarin dan cocaïne verstopt zit. Zo.

In het artikel zelf wordt uitgelegd dat de Mocromaffia via de drugshandel een enorme rol voor zichzelf opeist in ons land – en ver daarbuiten. Het is zo erg, aldus Der Spiegel, dat zelfs een man als Mark Rutte zelf serieus voor zijn leven moet vrezen als hij tóch iets wil doen aan dit probleem. Zo gevaarlijk is de Mocroterreurbende nu, volgens het magazine. Iedereen die deze gestoorde Marokkaanse gangsters wil aanpakken – hetzij in de media, hetzij strafrechtelijk – loopt gevaar.

Het stuk is zo hard én treffend, dat zelfs pro-kartelorganen als het AD zich verplicht voelen er aandacht aan te besteden. En dat wil best wat zeggen. Want het hele mediakartel en het partijkartel zijn al jaren één. Blijkbaar beseft zelfs dat mediakartel dat ze dit niet helemaal weg kunnen zwijgen.

Een oproep van de redactie: door de coronacrisis heeft DDS het, net als veel andere websites, ontzettend lastig. Wij willen alles gratis leesbaar houden voor iedereen, waardoor we voor onze inkomsten afhankelijk zijn van reclame. Maar bedrijven hebben financiële zorgen, en hebben dus niet veel te makken. Daar merken wij de gevolgen ook van. Vandaar onze oproep aan u, onze lezers: steun ons alsjeblieft! Via het betrouwbare Nederlandse BackMe-systeem kunt u maandelijks óf eenmalig doneren. Doe dat alstublieft, en help DDS in de lucht te blijven!

Wat hebben Rutte en zijn mede politieke maffiosi er toch “een gaaf land” van gemaakt he?

Abonneer je gratis en voor niets op het Telegram-kanaal van De Dagelijkse Standaard, en like onze spiksplinternieuwe Facebook-pagina!
In dit artikel

Wie op onze website reageert, gaat akkoord met ons huisreglement.

Reacties

124 reacties

  1. Marcoweer

    Nederland is er niet leuker op geworden maar een Duits magazine kan zich beter bezighouden met Duitse problematiek.

    1. trutje

      Lees net Spanje arresteert Nederlandse bendeleider met 3000 kilo cocaine. Blijkt het wel een Nederlander te zijn van Turkse komaf. Voel ik me als Nederlandse niet aangesproken maar Rutte heeft er wel een bende van gemaakt van het eens zo mooie land dat we hadden.

    2. Cootje

      Nederland houd zich toch ook bezig met Polen , Hongarije , Slovenië . Zijn Nederlanders uiterst sterk in , met het vingertje wijzen .

    3. Duckday

      Dat krijgt men in de Eu daar loopt men mee weg

    4. hans-e-pans

      Dit is misschien wel dat wat Jan Peter Balkenende en de elite voor ogen hadden en bedoelde met de echte VOC-mentaliteit. Waarin men Nederland altijd als koploper/vooruitstrevend in de wereld zag, zodat Nederland er economisch flink aan zou verdienen.

  2. halo1

    Het is natuurlijk enorm moeilijk om veel vrijheid, vooral sinds de jaren 60, toe te staan .. en niet een soort huidige semi-anarchie te worden..criminelen hebben enorme rechten en gemakken,..er is veel instabiliteit veroorzakende immigratie toegestaan,.. veel naieve wetgeving, deconfessionalisering.. het lijkt me kiezen of delen: naar buiten toe kan je natuurlijk op de borst roffelen van “Kijk wij eens.. hoe liberaal we zijn!””.. maar cokes en crime zijn de nadelen.. we hebben het zelf (in het stemhokje) zover laten komen.. wie toen waarschuwde , werd als “fascist”‘ weggezet…

    1. albertliegt

      Wat een totale waanzin kunnen sommige volidioten schrijven !

      Er valt niets te kiezen of te delen. Gewoon handhaven van bestaande wetgeving en dan hoef je de burger niet constant te zieken en te kwallen

      Heb je ook niet ‘een beetje fascisme ” nodig fascist

      1. Cootje

        Gewoon handhaven ? Maar de ouderen liggen te rotten in de bejaardenhuizen , en de budgettering van alle instellingen die er in Nederland toe doen zijn gehalveerd in hun bestedingen , ze zorgen liever voor immigranten en zuid Europa , en de rest hebben ze bij de gemeentes over de schutting geflikker met een korting van 30% . Rutte heeft in ruim 10 jaar afgebroken wat een naoorlogse bevolking in 60 jaar heeft opgebouwd .

        1. Albert Egberts

          “en de budgettering van alle instellingen die er in Nederland toe doen zijn gehalveerd in hun bestedingen”

          Onjuist, de budgetten voor de VVT zijn de afgelopen jaren enorm gestegen.

          1. Cootje

            Als je ze eerst halveert en er daarna een aalmoes bij doet hoeven ze in het leger net geen paf paf meer te roepen , politie douane leger zijn 10 jaar gekort in budgetten en in opleidingen , gemeentes hebben een veelvoud aan diensten aan hun ribben gekregen met een korting van 30% . En de enorme stijgingen zien we graag onderhoud . Je bedoelt pleisters voor het bloeden terwijl de ontbinding al in gang as gezet . Zelfs het onderwijs en de zorg hebben er maar een grijpstuiver bij gekregen de laatste jaren , maar jij hebt weer informatie die jou beter uitkomt

          2. Word lid

            Nee albert de uitgaven zijn exorbitant gestegen

          3. albertliegt

            De SV liegt weer eens !!

            77.000 man eruit
            halvering I.C capaciteit

            beetje thuiszorg erbij

            De SV is weer niet op de hoogte

    2. sonny

      Halo1,
      Uitstekende analyse!

  3. Joko

    Duitsland is een land waar ik me veel bevind en elke keer als ik in gesprek ga met een Duitser dan is zijn of haar eerste vraag ‘Sie sind Holländer?’. Tja, ik kan dat door mijn accent niet ontkennen. Ik vul het meteen aan ‘Ja, tut mir Leid!’ en ik trek daarbij geen vrolijk gezicht. Ons land is sinds de jaren ’60 afgegleden. Gedegen onderwijs veranderde in examen doen in pretpakketten, Dolle Mina zette de verhoudingen op scherp. Opvoeding was alleen nog goed als het anti-autoritair was en we kregen allemaal de goedmens-pil opgedrongen en de soldaten veranderden in de mietjes van de NAVO. We veranderden in een volk van slapjanussen en dat is gedurende de periode dat Rutte de bewind over Nederland voerde vele malen erger geworden.

    1. Albert Egberts

      “We veranderden in een volk van slapjanussen”

      Alle Nederlanders zijn slapjanussen, zei de Nederlander.

      😎

      1. Cootje

        Dan begon al in Srebrenica .

        1. sonny

          Cootje,
          Meteen de terugtrekkende, lafhartige, angstige uitspraak:
          “I am only the pianist”
          Plaatsvervangende schaamte maakte zich toendertijd over mij meester!

      2. ElGuapo

        Lastig hé dat verschil tussen “veranderen in” en “zijn”.

        1. Albert Egberts

          Als je bent veranderd in een slapjanus ben je er een, Guppo. Is dat zo lastig te begrijpen?

          1. ElGuapo

            Nee fabeltjeskrant redacteur wie zegt dat het gehele volk veranderd is? In jouw geval klopt het wel dat je een slapjanus bent geworden.

          2. Albert Egberts

            Voor de, inderdaad stupide, generalisatie moet je bij Joko zijn die zwetste: “We veranderden in een volk van slapjanussen”.

          3. albertliegt

            SV trapt weer een ander naar beneden ter ere en glorie van zichzelf

          4. Mr.blauw.sky

            ” SV trapt weer een ander naar beneden ter ere en glorie van zichzelf”

            Bemoei je er niet mee hufter, jij bent wel de laatste die daar iets over mag zeggen hufter

          5. albertliegt

            hahahahaha , de clown van dds geeft str***

          6. Mr.blauw.sky

            Heel goed poep mormel, ga eens wat vaker voor de spiegel staan, een spontane lachbui is ook op jouw leeftijd nog gezond voor een mens

          7. albertliegt

            bij elke posting van je heb ik zuurstof nodig om de spontane lachbui te ondersteunen

        2. Mr.blauw.sky

          Dat verbaast me niets als je het onderscheid tussen CO2 en CO niet eens kunt maken.

      3. Joko

        Het linkse deugvolk heeft de grootste bek, dus dan lijkt het op het hele volk. Jou verdenk ik er sterk van een ontzettende slapjanus te zijn. Voel je je goed dat je mededader bent van de ondergang?

      4. Word lid

        “We veranderden in een volk van slapjanussen”

        Je bent een dom figuur albert, Joko heeft gelijk, dat jij het gelijk generaliserend noemt zegt alles over hoe jij iets leest dat er niet staat, het woordje “van” is het verschil domoor

    2. Harry Haller2

      De 80plusser Joker is wel een heel somber en in-en-in truttig en burgerlijk mens. Dolle Mina streed voor vrouwenrechten – een goede zaak. En dat hij zich tegenover de eerste de beste Mof verontschuldigt Nederlander te zijn, is wel heel treurig.

      Ga je schamen in je orthodox grefokerk, Joko. Het daglicht ziet jou liever niet.

      1. Word lid

        Dolle Mina’s streden voor vrouwenrechten? het egoïstische “baas in eigen buik”!!! waar is het recht van het kind om te leven, waar is het recht van de man?

        1. Harry Haller2

          Je zegt het al: ‘Baas in eigen buik’. Zo is het en niet anders.
          Rechten van een ongeboren kind kunnen nooit boven de rechten van de moeder gaan. En de man heeft al helemaal geen recht van spreken als louter donor.

          1. Word lid

            Je bedoeld de egoïstische rechten van de moeder, de schande dat men moord op weerloze ongeboren baby’s aanmoedigt is natuurlijk te zot voor woorden…
            Een baby heeft recht op leven net zoveel als jij dit had toen je werd verwekt.
            En de man slechts als donor wegzetten zegt genoeg natuurlijk

          2. Harry Haller2

            Lazer toch eens op met je embryo-fetisj, usb.

          3. Word lid

            Nee Haller dat doe ik niet, ik lazer niet op, sterker nog, als je spreekt over een pandemie dan spant abortus de kroon, even voor jou! er worden wereldwijd op jaarbasis 50.000.000 weerloze ongeboren, recht op leven hebbende, baby’s vermoord….

        2. Brenda Welsh

          Bij u heerst de negativiteit @Word lid. U meent dat de weerloze vrucht het recht heeft uit te groeien en geboren te worden in een onbeschrijflijke armoede met alle kans en risico’s op misbruik, exploitatie e.d. Ik raad u een cursus mediteren aan. Meditatie reinigt uw geest.

          1. albertliegt

            ik adviseer uw eigen cursus. Als abortussen het middel zijn om weerloze vruchten te beschermen is het slecht gesteld met de wereld

          2. Word lid

            Je bent een imbeciel Brenda die niet begrijpt wanneer recht op leven begint.
            Wel eens over nagedacht als ze jouw recht op leven hadden ontnomen?

          3. Word lid

            “Bij u heerst de negativiteit”

            Nee hoor, ik heb een zeer sterke mening over mensen die het normaal vinden, en allerlei excuses bedenken, om weerloze ongeboren baby’s te vermoorden…

          4. Brenda Welsh

            @word lid: “Wel eens over nagedacht als ze jouw recht op leven hadden ontnomen?” Dat zou onmogelijk kunnen. U bazelt maar wat aan in uw beklemming. Het negatieve denken beheerst uw bestaan. Ga mediteren.
            Maak u vrij. Met schelden maakt u het alleen maar moeilijker voor uzelf.

          5. september

            Ja word lid weet niet beter.Niemand is voor abortus ,maar soms kan het nodig zijn.Word lid moet maar eens ophouden met zijn antie abortus standpunt dat weten we ondertussen wel.Abortus is gewoon een recht

          6. Word lid

            brenda kan een sterke mening niet handelen dan raken haar bekrompen hersenen in de war, brenda heeft niet geleerd om hiermee om te gaan en vlucht direct weg in haar eigen hoofd…
            En kan ook niet inhoudelijk meer reageren.

            En voor september! abortus is moord niets meer niets minder met 2 nuances! als het kind niet levensvatbaar is wordt het geaborteerd of als de moeder in levensgevaar dreigt te komen..

          7. Albert Egberts

            “abortus is moord niets meer niets minder”

            Dit wonderlijke standpunt tref je nog aan in sommige achterlijke christelijke kringen. Men heeft het recht op die opinie maar in onze wetgeving is abortus als grondrecht erkend. Zolang dit soort figuren vrouwen niet belemmeren in de uitvoering van dit recht is deze folklore geen probleem.

          8. Word lid

            “wonderlijk standpunt”

            albert leest niet goed.
            albert kan het feit niet ontkrachten dat abortus moord is en of het nou in de wet staat of het is een “grondrecht”, het is en blijft moord, weerloze ongeboren baby’s hebben ook grondrechten…
            En dit standpunt tref je niet alleen aan in christelijke kringen hoor, dat is een leugen van albert.

          9. albertliegt

            even voor de helderheid ,

            Als ik een boom kap vermoord ik een boom
            Als ik een plant vertrap vermoord ik de plant
            Als ik een dier afschiet vermoord ik het dier
            Als ik een foetus wegsnij vermoord ik een kind in wording

            Wat begrijpt de SV niet ?

            Dat soms abortus wenselijk is kan niemand ontkennen maar feitelijk is abortus moord op een ongeboren kind !!

      2. Joko

        Je bent blijkbaar op je kleine pi…. getrapt. Ik ben nog geen 45 en gereformeerd ben ik ook niet. Jouw denkwijze is gebaseerd op aannames. Een teken van domheid.

        1. Harry Haller2

          Wat erg…. pas 45 en dan al zo zwaarmoedig, negatief en nihilistisch. Je komt echt over als een ouwe lül.

          En Dolle Mina heb jij dus helemaal niet meegemaakt. Wat zwets je dan?

          1. Joko

            Zwaarmoedig? Ik ben een heuse lolbroek. Alweer een aanname van een groenlinkse kleuter. O je, ook een aanname…Lezen Haller. Dan weet je wat gebeurd is, ook met de dolle Mina’s..

          2. Harry Haller2

            Ik zat in de inner circle (hahaha) van de Dolle Mina’s, Joker.

        2. Harry Haller2

          En zo vaak zul je niet in Duitsland komen, anders had je ‘Leid’ niet met een hoofdletter geschreven.

          Je zult wel zo’n grensgeval zijn die lekker goedkoop gaat tanken in Germany.

          1. Joko

            Ja hoor…

      3. Branzino

        @Harry Hakker
        De Duitsers die ik ken, en dat zijn er tientallen, vinden Nederland en de Nederlanders leuk. Ze vinden ons “locker”, gemakkelijk toegankelijk en ze zijn enthousiast over ons land en wat daar te zien en te doen is. Zelfs onze sociale voorzieningen schatten ze hoger in dan de eigen. Een medisch specialist uit de buurt van Frankfurt heeft een heel hoge pet op van onze gezondheidszorg.
        Ik meen zelf te zien, dat de positiviteit van Duitsers in onze richting gemiddeld hoger is dan omgekeerd. Ik ben benieuwd hoe jij dat ervaart.

        1. albertliegt

          blabla bladieblabla , leugens en fake nieuws van malle pietje51

          1. Branzino

            @albertliegt
            Ik heb niet de indruk, dat jij veel kennissen over de grens hebt of daar je informatie haalt. Ik vraag me so wie so af of je veel kennissen hebt en veel feitelijke kennis waar dan ook vandaan haalt.
            Ik geef alleen wat ik hoor en zie en vraag aan Hakker wat hij daarover vanuit zijn plek in de Duitse samenleving kan zeggen. Wat ik hoor en zie blijft natuurlijk, maar mijn interpretatie in de laatste alinea zou onjuist kunnen zijn.

          2. albertliegt

            blabla bladieblabla , leugens en fake nieuws van malle pietje51

        2. Joko

          Correct. Die ervaring heb ik ook. De uitdrukking ‘Tut mir leid’ is dan ook locker bedoeld. Altijd lachers om zo’n uitlating.

        3. Marcoweer

          Klopt wat wij met de Belgen hebben ,hebben Duitsers met ons. Veel Nederlanders vinden Belgen een leuk volkje terwijl Belgen best een hekel aan Nederlanders hebben. Veel Nederlanders vinden Duitsers niet zoeen leuk volk terwijl de meeste Duitsers de Nederlanders best kunnen waarderen. Ik vind Duitsers overigens prima volk ,ze hebben een beetje last van rangen en standjes maar over het algemeen heel hulpvaardig en aardig.

        4. Harry Haller2

          Dat klopt Branzino – Duitsers zijn een beetje jaloers op de losheid en frivole houding van de Nederlanders. Ze vragen honderduit over ons land en telkens blijkt dat ze tamelijk onbekend zijn met de werkelijke gang van zaken: ze schatten het te rooskleurig in en vinden zichzelf en hun landgenoten vaak wat star, rigide, hierarchisch en bureaucratisch. Terwijl ik dat als Nederlander helemaal niet zo ervaar (met uitzondering van het bureaucratische).

  4. Cootje

    De laatste 12 volledig uit de klauwen gelopen , en wie geeft er de laatste 12 jaar leiding aan onze bananen republiek juist onze Pinokkio . Maar als je banken die het criminelen geld gewoon witwassen en ze een boete geeft van 2 miljard € en je straft geen ene enkele individu , is de rechtsstaat om zeep gebracht en is een ideeën overgeleverd aan willekeur , 80 miljard aan crimineel geld zit al lang in de boven en onderwereld . En mensen in bepaalde wijken tolereren die handel en doen wel een oogje dicht , die zijn af en toe gelukkig met wat van de wagen af valt , die hebben niets meer op met de Haagse formaliteit , en zo groeit onder leiding van Rutte de ondermijning gestaag , niet iedereen is een held als de vries , 10 jaar Nederland naar de kl.o.T.e.n geholpen

    1. Cootje

      De laatste 12 jaar

  5. por favor no borres

    Vanuit Turkije levert de oud-Nederlander MvdG bakken met kritiek op zijn oude vaderland.
    Zijn leven onder Adolf Erdogan is natuurlijk veel beter dan wij onder Rutte hebben.
    Althans, dat denkt hij zelf.

    1. ElGuapo

      Vanuit casa de la perra in Spanje geeft de
      gepensioneerde frikandellenfluffer z’n dagelijkse redactieafzeik comment waarin hij denkt te weten wat anderen denken.

    2. sonny

      Pork favor,
      Misschien had Adolf de oorlog maar beter kunnen winnen.
      Dan hadden we zeker weten, geen massale intocht vreemdelingen, volksvernenging, moccromaffia, verafgoding van geslachtelijke perversie!
      Waarschijnlijk wel veel blonde geestelijk/fysiek gezonde autochtone mannen en vrouwen!
      Ofdat Adolf links of rechts was is irrelevant
      Wie zal het,weten, achteraf kan je niets meer verandere

      1. Brenda Welsh

        Wie zal het zegge @Sonny. De jaren 60: Gouden jaren, zeggen wat je wilde, gaan waar je wilde, doen wat je wilde. En Adolf had daarmee gelukkig niets te maken. Wonderlijk dat u daar aan refereert. Waarschijnlijk was er ook geen Israel geweeest.

      2. Albert Egberts

        Kijk eens aan. Een heuse neo-nazi laat zijn licht schijnen op DDS.

        🤮

  6. HD

    De Nederlanders willen niet anders, stille tochten vinden ze echt gezellig.

  7. Pieter48

    In de jaren 60 en 70 van de vorige eeuw is de neergang van ons land in gezet en tot de dag van vandaag niet meer gestopt. De Duitse pers neemt dat waar. Wij hebben de neergang aanvaard lijkt het wel.

  8. rasecht wappie

    Nog maar een keer dan: hoelang nog laat ons volk dit corrupte, ondermijnende kabinet hun gang gaan?

  9. Meriadoc Brandebok

    Ik vind de Duitse politieke cultuur altijd zeer verbazingwekkend. In Duitsland onderhandelt de FDP met de Grünen en de SDP over een regeringscoalitie. Het zou hier ondenkbaar zijn dat de VVD in zee gaat met enkel PvdA en GroenLinks.

    1. albertliegt

      met rutte is niets ondenkbaar laat dat helder zijn

      Hij voert al de linkse agenda uit dus deelname van links is niet nodig

    2. halo1

      De FDP zit in de tang tussen de SPD en de GRünen…met de CDU zouden de GRünen weer niet pikken.. bovendien zijn ze veel kleiner dan de VVD.

      1. albertliegt

        Aldus onze duitse reporter , nu terug naar de studio !

        1. Mr.blauw.sky

          Aldus onze Mokumse bemoeial , , nu terug naar de studio ! !

    3. Harry Haller2

      De politieke verschillen en tegenstellingen zijn in Duitsland totaal anders geordend dan in Nederland. Men is in de eerste plaats Duitser en kan elkaar daarin dus vinden. Pas dan is er de politieke keuze en stellingname. En daarin respecteert men de mening van de ander.

      Daarom zie je ook dat in talkshows iedereen elkaar laat uitpraten en luistert naar wat de ander zegt. Een verademing t.o.v. de vliegenafvangende Nederlander die altijd het hoogste woord wil hebben en de leukste wil zijn.

  10. HD

    Oplossing is echt simpel, iedereen die verkoopt, gebruikt tegen de muur zetten.

    1. Harry Haller2

      Je bent inderdaad heel erg simpel HD. Om niet te zeggen een achterlijke idioot.

    2. Albert Egberts

      HD bepleit het executeren van mensen die er anders over denken dan hij.
      Dit soort moordoproepen zijn heel gebruikelijk op het internet. Het is ook strafbaar maar HD hoopt anoniem te kunnen blijven.

      1. albertliegt

        Er wordt nergens een oproep gedaan ophitsertje. Iemand vertelt zijn mening. Een beetje extreem maar het blijft een mening.

        Niets mis mee dus ophitsertje

      2. Word lid

        Over nsb-er gesproken, albert naait graag anderen erbij door een woordspelletje

      3. Ben van Zwol

        Als je niet op de SV reageert gaat hij vanzelf de pijp uit, pas dan heb je hem bij z’n testis.

  11. Jannes46

    En toch het volk blijven indoctrineren met het waanidee dat Nederland een gaaf land is.

    1. Albert Egberts

      Dat Nederland een gaaf land is vind ik bepaald geen waanidee. Ik ben trots op dit land en geen haar op mijn hoofd overweegt te emigreren.

      Er zijn hier veel mensen die Nederland haten maar kennelijk de mogelijkheden niet hebben om op te rotten. Dat is tragisch.

      1. Word lid

        Zo gaaf dat je het graag weg wil geven aan de eu, spuugt op de echte Nederlander, je bent een hypocriete loner…

      2. Ben van Zwol

        Wil je’m echt pijn doen? Reageer niet op hem en hij gaat vanzelf om zeep.

      3. albertliegt

        waar moet je anders zo een riante uitkering wegslepen ? geen land ter wereld waar je asiel kan aanvragen als tról !

  12. HD

    Ik zie ook een paar gebruikers reageren.

  13. leukeditter

    ff off topico dit is wel een heel opvallende statistiek

    Oversterfte EU
    15/41 jaar
    2020: 2258
    2021: 4046 (+79%)

    42/64 jaar
    2020: 13489
    2021: 28645 (+112%)

    65/75 jaar
    2020: 29796
    2021: 46796 (+57%)

    Bron: euromomo.eu

    2020 waren er toch veel coronadoden ?? wat is er in 2021 gaande?? de prikdoden??

    1. albertliegt

      ruimt lekker op in ieder geval , dat was toch de opzet van vaccineren met de experimentele gentherapie

    2. Word lid

      Ja de “nieuwe” varianten zijn vaccinatie varianten oftewel vaccinatie schade

    3. Branzino

      @leukeditter
      Die cijfers zijn fout overgenomen in de hier gekopieerde tweet van twitter.com/FloryFpm/status/1447126699829776389.

      Kijk liever op euromomo.eu, de bron. Je moet voor een goed beeld naar alle leeftijdgroepen kijken. Dan zie je dat de oversterfte in 2020 393.244 was en in 2021 t/m week 40 nog maar 212.835 was. En dan zie je een groot verschil tussen 2021 en 2020: 2020 telde dus een heel veel hogere oversterfte, veroorzaakt door de goede bescherming van de ouderen in 2021 a.g.v. vaccinaties.
      Deze grafieken zijn het bewijs dat vaccineren uitstekend helpt. Je kunt voor de leeftijdgroepen zelfs de start van de vaccinaties aflezen in de oversterftecijfers. O.k. corona-critici, dat bewijs geldt tot vandaag. Maar ik ben optimistisch over de toekomst.

      1. Word lid

        Wat een onzin, we hebben de afgelopen tijd een paar griepgolven gehad, horen we niemand over.
        Vergrijzing? horen we niemand over, het feit dat ouderen ivm corona geen laatste zorg meer kregen en daarom letterlijk stierven, horen we niemand over, wat wel op is gevallen is dat al deze mensen als coronadoden werden aangemerkt, mensen met onderliggende aandoeningen werden als “coronadode” aangemerkt…

        We moeten ophouden met de hypocrisie over “coronadoden”

        1. Branzino

          @Word lid
          Griep is pas sinds één of twee weken in ons land; er waren nog geen griepgolven. Vergrijzing zit nooit in de sterftecijfers. Die paar ouderen die door gebrek aan zorg zijn gestorven waren vooral in 2020. Mensen met onderliggende ziekten die covid19 kregen en stierven worden als corona-dode gerekend als ze zonder besmetting wel waren blijven leven. Dan zijn ze namelijk overleden door covid. Net als een verongelukte terminale kankerpatiënt ook een verkeersslachtoffer is.

          1. albertliegt

            blabla bladieblablabla nepnieuws en onzin van pietje 51

          2. Albert Egberts

            Wat klopt er niet aan de beweringen van Branzino, albertliegt?

          3. Word lid

            Ik heb het niet over de afgelopen 2 weken maar dat weet je zelf ook wel natuurlijk.
            Schandalig dat jij spreekt over slechts een paar ouderen, je weet niet waar je het over hebt, je bagatelliseert de boel gewoon maakt het heel klein als het om het ontkrachten van de coronahype gaat.
            En nee mensen met onderliggende aandoeningen zijn niet overleden aan corona maar aan onderliggende aandoeningen, je lült al net als albert, vergelijkt het met een terminale kankerpatiënt die aan een ongeluk overlijd, maar die kanker patiënt heeft een blackout vanwege die kanker en verongelukt…
            Verder ga je natuurlijk nergens op in.
            Ik merk dat je een nuanceneugertje bent die denkt door een veelheid van woorden alles een beetje te kunnen nuanceren en bagatelliseren….

          4. Branzino

            @Word lid
            Tot voor een paar weken was er dit nog geen griepgolf, omdat Nederland teveel afgesloten was. Het griepvirus vindt dat niet leuk en blijft dan weg.
            Je overige opmerkingen deugen feitelijk niet.

          5. Branzino

            @Word lid
            Een kleine correfctue:
            Tot voor een paar weken was er dit jaar nog geen griepgolf

          6. albertliegt

            QUOTE
            Albert Egberts 4 uur geleden
            Wat klopt er niet aan de beweringen van Branzino, albertliegt?
            END

            Geen idee , ik lees zijn leugens en/of fake nieuws berichten niet meer. In alle jaren heb ik pietje51 nog nooit op een zinnige bijdrage kunnen betrappen. Slechte onbetrouwbare kranten worden niet gelezen SV.

          7. Branzino

            Heel bijzonder, wat albertliegt hier stelt: “ik lees zijn leugens en/of fake nieuws berichten niet meer. In alle jaren heb ik pietje51 nog nooit op een zinnige bijdrage kunnen betrappen.”
            Bizonder, dat je na jaren niet gelezen te hebben, nog steeds weet dat ik geen zinnige bijdrage geef. Iedereen die mijn bijdragen hier wel leest, weet dat de feiten kloppen en verifieerbaar zijn. Over mijn interpretaties kun je van mening verschillen en menigeen laat dat ook van tijd tot tijd in duidelijke bewoordingen merken. Maar albertliegt kan dat zonder ook maar een leter te lezen beoordelen. Nogmaals, heel bijzonder.

            Toch ben ik blij met zijn deelname hier. Ik noemde eerder het laatste boek van Cees Zweistra, De Waarheidszoekers. Daarin beschrijft hij een bepaalde categorie Nederlanders, wat los geraakt van de werkelijkheid, geen MSM lezen, verder ook niet al te veel verschillende contacten. Het gedrag dat deze mensen na verloop van tijd gaan vertonen komt nauwkeurig overeen met wat albertliegt hier vaak laat zien. Ik moest de neiging blokkeren om te denken dat Zweistra albertliegt als voorbeeld gebruikt en hem dus kent. Maar dat zou teveel eer voor onze vriend zijn. Dergelijke types zijn in de werkelijkheid van alledag gewoon kleine onbeduidende mannetjes die buiten die werkelijkheid in een online wereld zich durven losgaan en schelden en tierend de meest onzinnige beweringen doen. Maar de overeenkomst is treffend.
            Ik heb geen belangen bij de verkoop van dat boek, maar ik beveel het iedereen van harte aan. Vooral vanaf hoofdstuk 7, Thuiskomen in jezelf, verschijnt een albertliegt-achtige persoon.

          8. Albert Egberts

            Je neemt albertliegt te serieus, Branzino. De man is helemaal niet in staat de inhoudelijke strekking van je bijdragen te doorgronden. Hij heeft een heel simpel wereldbeeld dat wordt aangejaagd door woede en frustratie over zijn beperkingen.

            Overigens, als je een nickname kiest zoals deze loser koos is toch in één oogopslag duidelijk dat de man hier alleen maar komt om te tróllen?

          9. Word lid

            Je moet niet zo dom lüllen branzebino.
            Als je niet begrijpt dat ik het heb over de afgelopen jaren ben je bewust onwetend, alles wat ik zeg klopt jij kunt het niet ontkrachten, je nuanceert met woord spelletjes alles weg.
            Je bent een dom figuur, griep heeft geen grens of denk jij ook dat bv griep of corona aan tijd is gebonden en grenzen heeft.

          10. Branzino

            @Word lid
            Ik begrijp inderdaad niet wat je bedoelt te zeggen. Dit jaar was er nog geen griep, vorig jaar nauwelijks met 400 doden en begin 2019 was er een minder dan gemiddelde griep met nog geen 3000 doden. Je hoort over al die jaren maar weinig. Begin 2018 was de zwaarste griepgolf ooit geteld. En daar hoor je nog regelmatig over. Dus, wat is je punt nu?

          11. Branzino

            @Word lid
            Misschien begrijp ik, je toch wel. Wil je suggereren, dat die corona-doden ook de duizenden griepdoden meetellen en in werkelijkheid dus minder corona-doden aangeven? Dat zou kunnen als er dit jaar en vorig jaar ook duizenden griepdoden waren. Maar het griepvirus heeft heel vaal “last: gehad van de maatregelen en kreeg nauwelijks kans. Die oversterfte was echt te wijten aan corona.

            Maar mijn oorspronkelijke bericht ging over de foute overname van getallen. Er klopt geen hout van en dat kun je zien als de bron van deze info raadpleegt, namelijk euromomo.eu. Dan blijken in de geciteerde tweet sommige getallen wel correct overgenomen te zijn, maar andere helemaal niet. Het beeld dat zo ontstaat heeft geen enkele waarde. De publicist van deze reactie had er goed aan gedaan als hij even had geverifieerd, want dat is vrijwel altijd nodig.

          12. Word lid

            Doe niet zo dom joh, alles is corona en er is geen griep meer? maar goed dat je 2018 even aanhaalt maar misschien moet je ook even vanaf 2015 kijken toen lagen de mensen ook massaal op de ic met GRIEP aan het zuurstof etc etc…

          13. Word lid

            “Wil je suggereren”

            Nee dat suggereer ik niet dat is zo..

          14. albertliegt

            blabla bladieblablabla nepnieuws en onzin van pietje 51

            het houdt niet op, niet vanzelf !

          15. Branzino

            @Albert Egberts
            Ik neem @albertliegt zeer zeker niet serieus. Ik ken hem al lan ger van andere nicks en andere platforms. Maar ik gebruik hem wel of is het eerder misschien zelfs misbruiken? Hij geeft mij namelijk voortdurend kapstokhaken om mijn boodschap aan op te hangen.
            Zo nu ook weer via die verwijzing naar het boek van Cees Zweistra, De Waarheidszoekers. De overeenkomst van die z.g. waarheidszoekers met @albertliegt en al zijn voorgaande nicks is heel opvallend en soms stuitend.

            Zweistra geeft ook oplossingen, maar die moeten de mensen zelf maar lezen. Ik ben ervan overtuigd, dat dit boek ook jou zal interesseren. Hij legt het verband tussen een gepercipieerde werkelijkheid die voor sommige mensen geen enkele betekenis meer heeft, de z.g. absurditeit van de werkelijkheid, de beschikbare technologie om je eigen werkelijkheid te creëren. Ik moest ook meteen aan Trump denken, waarvoor de werkelijkheid vooral bepaald werd door wat hij zag, hoorde en uitzond via Twitter en Facebook. Dat werd dus een drama, voor hem voor Amerika en eigenlijk ook wel voor een deel van de rest van de wereld.

            Complotdenkers, hackers, wappies gedragen zich net zo. De “echte” werkelijkheid kennen ze niet, maar willen ze beslist ook niet kennen. @alberliegt zegt het hier zelfs met zoveel woorden: hij leest afwijkende info gewoon niet. Als jij en ik die houding zouden aannemen, zouden we onmiddellijk afscheid nemen van DDS. Maar juist DDS is voor mij een heel boeiende info-bron om een werkelijkheid te leren kennen, waar ik in het alledaagse, normale leven niet zo gemakkelijk toegang toe heb. Omgekeerd geldt dat natuurlijk ook voor veel deelnemers hier v.w.b. bijvoorbeeld de msm. Die lezen ze niet, maar zouden ze juist wel moeten doen om de werkelijkheid van anderen te leren kennen.
            En vervolgens kunnen ze hun standpunt bepalen, maar die is dan wel onderbouwd. Nu krijg je onzinnige discussies over foute cijfers, fout geciteerde teksten en veel meer.

          16. albertliegt

            blabla bladieblablabla nepnieuws en onzin van pietje 51

            het houdt niet op, niet vanzelf !.

          17. Branzino

            @Word lid
            Al die griepellende van de afgelopen 10 jaar is onvergelijkbaar met de ellende a.g.v. corona. Alleen met draconische maatregelen is de schade niet gierend uit de klauwen gelopen. Dat is nog helemaal nooit nodig geweest voor griep en ook de belasting in de ziekenhuizen was onvergelijkbaar.
            Overigens komt er nu waarschijnlijk een zwaar griepseizoen, na de milde twee seizoenen van de afgelopen twee jaar. En die cijfers zullen niet zo maar verdwijnen in de corona-cijfers, zoals dat ook eerder niet gebeurde.

          18. albertliegt

            blabla bladieblablabla nepnieuws en onzin van pietje 51

            het houdt niet op, niet vanzelf !!

          19. Word lid

            Je bagatelliseert de griepgolven, waarbij mensen letterlijk op de ic’s aan het zuurstof lagen maar dan hoort niemand je gillen…

        2. Branzino

          @Word lid
          Er lagen bij een paar griep[golven inderdaad mensen op de IC, maar die aantallen waren niet te vergelijken met die van corona-patiënten op de IC.

  14. Bes Tolen

    ”Word lid”. Hoe staat u tegenover onanie, geboortebeperking, voorbehoedsmiddelen. Nog niet zo lang geleden nog doodzonden voor Roomskatholieken en veel andere christelijke groepen?

    1. Mr.blauw.sky

      Daar zul je nooit antwoord op krijgen van Usb tje..

      1. september

        Als usb word lid het leest

    2. Word lid

      Ik ben tegen het vermoorden van weerloze ongeboren baby’s, daar gaat het immers om, en die voorkom je met voorbehoedsmiddelen, algehele onthouding tot je trouwen, ik begrijp natuurlijk heel goed dat de vraag bedoeld is om het belachelijk te maken, en dat jullie het ouderwets vinden.
      Ik vind het schandalig dat jullie miepen over een virusje maar de abortuspandemie waarbij 50.000.000 weerloze ongeboren, recht op leven hebbende, baby’s wereldwijd op jaarbasis worden vermoord, prima vinden…

      1. Albert Egberts

        Ik vind het niet zozeer schandalig maar wel zwakzinnig om ongeboren leven gelijk te stellen aan geboren leven.

        Word lid is als debiele ongevaccineerde verantwoordelijk voor ziekte en dood van medemensen. Dat vindt hij geen enkel probleem maar hij piept wel graag over de beschermwaardigheid van klontertjes cellen die slechts de mogelijkheid hebben op termijn een medemens te worden.

        Dan ben je ernstig verknipt.

        1. Word lid

          Over zwakzinnig gesproken, de opper-pedö albert vindt moord op weerloze ongeboren baby’s prima, het windt hem zelfs op, dit maakt albert een moordenaar, maar dat wisten we al, maar nog veel erger is albert’s hypocrisie rond een virus die niet in de schaduw kan staan bij de 50.000.000 weerloze ongeboren baby’s die jaarlijks wereldwijd worden vermoord doormiddel van abortus..

          Over verknipt gesproken, albert denkt echt dat alleen ongevaccineerden verantwoordelijk kunnen zijn voor de “dood” van anderen.

          1. Ben van Zwol

            Je treft hem het best als je niet reageert, dat doet hem heel veel pijn. Psychopaten kunnen er niet tegen als ze links blijven liggen.

          2. Albert Egberts

            Abortus wordt in het Wetboek van Strafrecht niet als moord maar terecht als een medische ingreep aangemerkt. Als je als achterlijke grefo blijft gillen dat het moord is ben je eenvoudig niet goed snik.

            Word lid is een zwakbegaafde man die nauwelijks in staat is zijn primitieve denkbeelden hier in correct Nederlands te verwoorden. Iedereen heeft het recht om hier zijn dwaasheden neer te kalken maar een normaal mens neemt het niet serieus.

          3. Word lid

            De leugen die albert in zijn bekrompen denken verspreidt en de nuance over moord zegt genoeg.
            Wat het wetboek ook zegt of hoe het albert het ook formuleert het is en blijft moord op weerloze, recht op leven hebbende, baby’s.
            albert heeft namelijk het empathisch inlevingsvermogen van een aardbei, die begrijpt de gevoelens van een normaal gezond weldenkend mens totaal niet.
            Ik vind het goed om te lezen dat ik hiermee onder de huid van albert zit aangezien hij superlatieven tekort komt om mij op en bepaalde manier weg te zetten.
            De hypocrisie druipt er bij albert vanaf, hij steigert alle kanten op als het een virus betreft maar 50.000.000 weerloze ongeboren baby’s vermoorden vindt albert prima, over primitief gesproken…

          4. albertliegt

            iedereen is zwak begaafd of niet capabel behalve de decadente hypocriete tról wím hútten

            de SV zijn arrogantie is onbegrensd. De tról hoeft in ieder geval niet inhoudelijk op reacties in te gaan mat zijn gezuig.

            Om met de tról zijn eigen woorden te spreken ” Dan ben je ernstig verknipt. “

        2. Word lid

          albert is een genocide verkeerlijker, als we spreken over het doden van 50.000.000 weerloze ongeboren baby’s spreken we over een genocide, doden betekent namelijk dat het eerst leefde….

  15. Bes Tolen

    60 niet en 70er jaren nog weinig maar wel al actie. Als er niet zoveel buitenlanders waren binnen gekomen en extreem links, ook in de pers, geen kans was gegeven, was het beter gegaan. Van grote invloed zijn de marxisten uit de VS geweest. Sociale academies en universiteiten. De verschijning en latere subsidiëring van marxistische organisaties, die zich met buitenlanders, aanvankelijk heette dat buitenlandse arbeiders. Foute rol vakbonden, ook onder invloed van (ex?) communisten, latere hoofdbestuurders FNV. De ondergang van De Waarheid leidde tot een grote spreiding van communistische journalisten over vrijwel alle landelijke dagbladen en de GPD, aanvankelijk grote provinciale dagbladen geheten en later gemeenschappelijke persdienst (M.L. Snijders, censuur z.g. gentlemen’s agreement met kabinet van Agt, Terlouw begin tachtiger jaren). Contacten al vanaf eind zeventiger jaren van christelijke organisaties met illegale immigratiebevorderende christelijke organisaties in de VS, leeergagangen “hoe doe je dat?”. De import van Tamils met behulp van Oostduitse communisten,vliegtuigen zo nodig ook Russische, en import van zigeuners (met later de 650000 gulden voor één lastige familie: de Driebergse wethouder Rosalie van de Kletersteeg afkomstig van Kerk en Wereld). Veel snelle valse gezinshereniging jaar 1979 waaruit bleek dat ook een rechts kabinet CDA VVD het niet zo nauw nam. Kortom onbetrouwbare verraderlijke politiek.

e-mail:

 
Ja, ik ga ermee akkoord dat Dagelijkse Standaard mij incidenteel commerciële emails stuurt.