DDS Jaaroverzicht 2016 deel 2: de bestgelezen artikelen van april t/m juni. Van EU-pensioenen tot Mattie Valk

Geen categoriedec 25 2016, 9:00
Het jaar zit er weer bijna op, en dus is het tijd om terug te blikken. Want wat is er allemaal veel gebeurd dit jaar, zoals wij ook hier bij De Dagelijkse Standaard gemerkt hebben. Wat hield mensen afgelopen voorjaar nu precies bezig?

5. Heldhaftig jongetje van 13 komt om het leven, om zijn broertje te redden

Screen Shot <a href=2016-05-07 at 13.47.35" width="642" height="360" />
Afgelopen jaar heb ik de uitspraak 'not all heroes wear capes' meermaals voorbij zien komen, en dit verhaal van begin mei onderstreept dat ook helemaal. Een 13-jarig jongetje en zijn 10-jarige broertje raakten bij een overstroming in Australië ingeklemd, en de reddingsdiensten konden de jongens niet allebei helpen. Ze stonden op het punt de 13-jarige Jordan van een verdrinkingsdood te redden, maar de jongen weigerde: "Pak mijn broertje eerst!" en zo geschiedde: Blake redde het dankzij Jordans opofferingpoging. Helaas was er onvoldoende tijd om ook Jordan te redden van het kolkende water, maar door zijn opoffering heeft hij vele mensen weten te raken. Zijn verhaal werd dan ook honderdduizenden keren gelezen bij ons.

4. DJ Mattie Valk is dolblij met geboorte van 'zijn' tweeling, maar blijkt even later de vader niet te zijn

Behalve grote aanslagen en veel doden herbergt 2016 ook een boel klein leed. QMusic DJ Mattie Valk ondervindt dat aan den lijve, als na een moeilijke zwangerschap van zijn vriendin blijkt dat de tweelingmeisjes die uiteindelijk geboren worden helemaal niet zijn kinderen zijn. Heel Nederland leeft mee met Mattie, die maandenlang thuiszit om deze gigantische klap te verwerken. Het is dan ook iets wat je helemaal niemand gunt.

3. Sylvana Simons sluit zich aan bij DENK en kondigt een felle strijd aan

Schermafbeelding 2016-06-16 om 09.26.16
2016 is ook een beetje het jaar van Sylvana Simons geworden, al was er begin dit jaar nog weinig wat er op wees dat dit zich zo zou voltrekken. Als ze in mei aankondigt zich namens Nederturks vehikel DENK te zullen kandideren voor een plek in de Tweede Kamer, barst er nogal wat los in Nederland. Maar vanaf het begin is duidelijk: iedereen heeft een mening over Sylvana en wil die graag kwijt. De Surinaams-Nederlandse oud-VJ is ook niet op haar mondje gevallen en kondigt dan ook aan haar tegenstanders een felle strijd te zullen aanbinden.

2. Jetta Klijsma geeft het beheer over de Nederlandse pensioenfondsen weg aan Brussel

En bedankt hè, kabinet! In april wordt er in Nederland een referendum gehouden over het EU-associatieverdrag met Oekraïne waarvan duidelijk is dat Mark Rutte de uitslag niet geheel zal volgen. Een volgende klap volgt echter voor in juni, als duidelijk wordt dat het kabinet bezig is met het overdragen van pensioenfondsen naar de Holle Bolle Gijzen uit Brussel die elk stukje soevereiniteit van Nederland met smaak oppeuzelen. De (goedgevulde) Nederlandse pensioenpot komt zo dus (mede) in het beheer van Griekse, Italiaanse en Cypriotische rentmeesters. Als dat dus maar goed gaat...

1. Albert Heijn gedraagt zich als een absolute hork jegens een jongetje dat alleen een moestuintje wilde

Cgi9iucWgAArOpt.jpg large
Als een kleine jongen genaamd Joris een extra moestuintje wil voor zijn vader, omdat hij in het ziekenhuis ligt en geen boodschappen kan doen, krijgt het jonge kind spoedig nul op rekest: "Nee Joris," aldus een Albert Heijn-medewerker: "als we daaraan beginnen is het hek van de dam." En om het nog een keer in te wrijven: "Jammer voor je."
Het is klein bier vergeleken met verschillende wereldproblemen die we in 2016 tegenkwamen, maar al spoedig staat het hele internet in vuur en vlam. Hoe kan iemand zo schofterig zijn tegen een klein jongetje? Het social media-team van Albert Heijn draait overuren om deze faal weer recht te breien, maar uiteindelijk is de kogel door de kerk: Joris krijgt alsnog zijn moestuintje:
Schermafdruk-2016-04-21-14.21.58
Hoera!
Dit waren de bestgelezen artikelen van onze website in de maanden april tot en met juni. Gisteren verscheen een top 5 met de bestgelezen stukken van januari tot en maart, en morgen zal DDS een overzicht tonen van de bestgelezen artikelen van juli, augustus en september 2016!
Ga verder met lezen
Dit vind je misschien ook leuk
Laat mensen jouw mening weten