Historisch! Sociaaldemocraten én christendemocraten verliezen hun meerderheid in Europees Parlement

timmerfransheerlen
Foto: Frans Timmermans. Bron: Timmermans / Facebook.

Het is afgelopen met de hegemonie van de sociaaldemocraten en christendemocraten.

Hoewel het CDA en de PvdA een behoorlijk goed resultaat hebben neergezet in eigen land, zijn zij de uitzondering. Op Europees niveau hebben sociaaldemocraten en christendemocraten namelijk fors verloren. Sterker nog, hun nederlaag wordt zelfs door de NOS (ja, ik weet het: ongelooflijk) “historisch” genoemd.

https://twitter.com/Teletekst/status/1132896431382192128/photo/1

Het is voor het eerst in de geschiedenis dat deze twee groepen samen slechts 328 van de 751 zetels kregen, wat betekent dat ze samen in de minderheid zitten. Bij de vorige verkiezingen kregen zij nog 404 zetels toebedeeld, waardoor ze samen de dienst uitmaakten in de EU — zoals ze altijd gedaan hebben.

Maar dat kan nu dus niet meer. Hun eurofilie is bestraft door de kiezer. Die is helemaal klaar met hun bedrog en hun Grote Europese Project. Het resultaat? De ‘rechts-populisten’ hebben flink gewonnen. Zo gaat de EVN-fractie van 37 naar 58 zetels, dit terwijl onze eigen PVV weggevaagd is (wat maar weer eens bevestigt dat Wilders er écht een puinhoop van gemaakt heeft).

Je zou denken dat sociaaldemocraten en christendemocraten door hebben dat de oude manier van zaken doen niet werkt, en eurokritici daarom nu wél serieus nemen. Nou, niets is minder waar. Zoals de NOS uitlegt zijn ze nu van plan om samen te werken met de ‘liberalen’ (dat is dus het ALDE van de knettergekke eurofiel Guy Verhofstadt) en de groene communisten (van onder meer GroenLinks).

Met andere woorden, ze doen er gewoon nog een schepje bovenop.

Maar goed, getuige de uitslag in Nederland vindt de Nederlandse kiezer dat — anders dan kiezers in alle andere EU-landen (met de uitzondering van Duitsland) — geen enkel probleem. Bij óns hebben de christendemocraten (CDA) en sociaaldemocraten (PvdA) wél een goede uitslag afgeleverd. Hoe bizar dat ook is.


Waardeer jij de artikelen op DagelijkseStandaard.nl? Volg ons dan op Twitter!

In dit artikel

Wie op onze website reageert, gaat akkoord met ons huisreglement.

Reageer

51 reacties

  1.   

    linksom of rechtsom: genaaid worden we!

    1.   

      @Dragonmaster969: We hebben sinds 1917 geen rechts beleid meer gehad in Europa, dus hoe kun je weten dat je rechtsom ook genaaid zult worden?
      Voor 1917 werd er niemand door de roverheid genaaid. Toen hadden enkel klaplopers het slecht, omdat er niets gratis werd uitgedeeld aan ze.
      Vooral de elite hebben maximaal van de socialisering geprofiteerd. Die zijn er in 1 eeuw tijd ruim 20.000 keer rijker van geworden, terwijl het werkende volk er alleen maar op achteruit is gegaan.

  2.   

    De situatie in het Europees Parlement doet denken aan de machtsverhoudingen in de Tweede Kamer: de traditionele middenpartijen verliezen hun meerderheid en hebben andere partijen nodig om een meerderheid te kunnen vormen.
    In dit geval zal de positie van de Groenen cruciaal worden. Die krijgen in deze verhoudingen onevenredig veel invloed en zullen daarmee een enorme Europese impuls aan het klimaatbeleid kunnen geven.

    1.   

      en moeten we daar blij mee zijn? dat er klimaatveranderingen zijn kan niet ontkend worden, maar de klimaathoax wordt zwaar overtrokken. Nederland wil van het gas af, terwijl je in Duitsland gestimuleerd wordt om aan het gas te gaan (mooie uitdrukking). er zit hier in Nederland een hele lobby achter de klimaatzwendel die daar allemaal aan willen verdienen. zit je daar straks in je duur verbouwde woning in het lawaai van de warmtepomp die je huis niet warmer gestookt krijgt dan 20 graden. geld voor een nieuwe keuken is er niet meer, hierdoor gaan keukenzaken etc. failliet. en waarvoor: een niet te meten en te verwaarlozen reductie van de CO2, terwijl China volop kolencentrales bijbouwd.

      1.   

        Het is duidelijk dat u er niet blij mee bent. Een belangrijk deel van de kiezers denkt daar echter anders over.

        1.   

          een belangrijk deel van de kiezers denkt dat het met de kosten wel mee zal wellen. men komt er nog wel achter wat het gaat kosten.

        2.   

          een ander belangrijk deel niet dus je drammerige punt is ?

          1.   

            je doet je naam niet echt eer aan is het wel?!

  3.   

    ”Hun geest zit gevangen in hun goede geweten. De domheid van de goeden is ondoorgrondelijk schrander. Maar dat is de waarheid: de goeden moeten farizeeërs zijn – ze hebben geen keuze.”

    1. EU Brussels is hoogverraad aan geheel Europa!
    Resolutie 1743 Raad van Europa!
    Hier in het kort zwart op wit:
    1743-1: Radicalisering en terrorisme zijn het gevolg van uitsluiting, stigmatisering en discriminatie van moslims.
    1743-2: Islamofobie is het gevolg van een verkeerd begrip van de islam. Nationale regeringen pakken islamofobie onvoldoende aan, wat rechts in de kaart speelt.
    1743-3: De islam hoort bij Europa, deelt haar culturele wortels, heeft veel bijgedragen aan de beschaving en erkent de universele rechten van de mens en de vrijheid van meningsuiting.
    1743-9: Moslims moeten een speciale status krijgen en beschermd worden. Zij moeten daarvoor juridisch worden ondersteund om islamofobie te bestrijden.
    1743-11: De islam is een religie van vrede.
    1743-12: Haat zaaiende politieke partijen versterken de angst voor moslims door de islam te verbinden met geweld, waarmee een simplistische en negatieve voorstelling van zaken wordt gegeven. Deze politieke partijen moeten bestreden worden.
    1743-13: Anti-islam partijen willen de vrijheid van godsdienst voor moslims inperken, wat onaanvaardbaar is. Zo heeft Zwitserland een minarettenverbod ingevoerd wat ongedaan gemaakt moet worden.
    1743-14: Islamofobie moet uitgeroeid worden.
    1743-16: Boerka’s mogen niet verboden worden.
    1743-20: Stereotypen, misverstanden en angst m.b.t. de islam zijn typische symptomen van een wijdverbreid gebrek aan kennis van de islam onder niet-moslims, wat mensen vatbaar maakt voor islamofobie.
    1743-21: Het onderwijs moet daarom meer én structurele aandacht geven aan de islam en de gemeenschappelijke waarden die hij deelt met het judaïsme en het christendom. Universiteiten en hogescholen moeten islamitische studies aanbieden die onderschrijven dat de islam onze democratische waarden, mensenrechten en wetten respecteert.
    1743-24: De EU moet meer samenwerken met islamitische organisaties uit moslimlanden om islamofobie te bestrijden en de islam te promoten.
    Deze punten komen rechtstreeks uit resolutie 1743.
    Fijn he!??

    1.   

      ‘De islam hoort al 2000 jaar bij Europa’… aldus Keizer Timmerfrans… kuch kuck

      1.   

        @Trien….‘De islam hoort al 2000 jaar bij Europa………
        Moet zijn: Probeert al 2000 jaar met geweld europa te veroveren.
        En het is ze eindelijk gelukt, dankzij onze “volksvertegenwoordigers”.

        1.   

          Het grappige is… de islam bestaat pas 1400 jaar! :-)

      2.   

        Trien U=O?

        1.   

          Wat bedoel je Tom?

        2.   

          Aha… kwartje valt! :-)
          Cock kan ook inderdaad…

          1.   

            Trien en je Engels is slecht ? Cock is Engels
            Kock Nederlandse vertaling voor die Spaanse .

          2.   

            haha

            Touché

          3.   

            M’n Frans is ook nog aardig merk ik… lol

    2.   

      De samenvatting is wel heel erg zwart en wit en zeer islamofoob gekleurd.

      Voor mensen die de tekst van de resolutie werkelijk willen kennen:

      1. The Parliamentary Assembly notes that Islamic radicalism and manipulation of religious beliefs for political reasons oppose human rights and democratic values. At the same time, in many Council of Europe member states, Muslims feel socially excluded, stigmatised and discriminated against; they become victims of stereotypes, social marginalisation and political extremism. The Assembly is deeply concerned about Islamic extremism as well as about extremism against Muslim communities in Europe. Both phenomena reinforce each other.
      2. The Assembly recalls that Islamism is the view that Islam is not only a religion but also a social, legal and political code of conduct. Islamism can be violent or mainstream and peaceful, but in both cases it does not accept the separation between religion and state, which is a fundamental principle of democratic and pluralistic societies. The Assembly also recalls that discrimination against Muslims is unacceptable and must be combated. A great majority of European Muslims share the principles at the basis of our societies and it is essential to fight against Islamophobia, which stems mainly from lack of awareness and from negative perceptions associating Islam with violence. Failing to address these issues, many European governments pave the way to the rise of extremism.
      3. Muslims are at home in Europe where they have been present for many centuries, as the Assembly noted in its Recommendation 1162 (1991) on the contribution of the Islamic civilisation to European culture. Islam, Judaism and Christianity – the three monotheist religions – share the same historic and cultural roots and recognise the same fundamental values, in particular the paramount value of human life and dignity, the ability and freedom to express thoughts, the respect for others and their property, and the importance of social welfare. Those values have been reflected by European philosophies and have been included in the European Convention on Human Rights (“the Convention”; ETS No. 5).
      4. Article 9 of the Convention guarantees freedom of thought, conscience and religion, including the right to manifest one’s religion or belief, either alone or in community with others, in public or in private, in worship, teaching, practice and observance. Article 10 of the Convention enshrines freedom of expression, including the right to express religious or philosophical views or oppose and criticise them. Both freedoms constitute the necessary requirements for a democratic society. However, they are not absolute and may be subject to limits imposed under strict control. Moreover, in accordance with Article 17 of the Convention, they must not be abused for the destruction or undue limitation of any of the rights and freedoms set forth in the Convention.
      5. The Assembly has already stressed the importance of reconciling these two freedoms in its Resolution 1510 (2006) on freedom of expression and respect for religious beliefs, as well as its Recommendation 1805 (2007) on blasphemy, religious insults and hate speech against persons on grounds of their religion. The Assembly firmly condemns death decrees and threats against people who criticise Islam or political views linked to Islam. It regrets, however, the initiatives taken by a number of United Nations member states that have resulted in the Human Rights Council adopting resolutions on action against defamation of religions, and in particular Islam, as this strategy constitutes a threat to freedom of expression.
      6. Recalling its Recommendation 1804 (2007) on state, religion, secularity and human rights, the Assembly emphasises that democratic standards require a separation of the state and its organs from religions and religious organisations. Governments, parliaments and public administrations that democratically reflect and serve their society as a whole must be neutral towards all religious, agnostic or atheist beliefs. Nevertheless, religion and democracy are not incompatible, in particular as religions may play a beneficial social role. Member states should therefore encourage religious organisations to support actively peace, tolerance, solidarity and intercultural dialogue.
      7. The Assembly notes with concern, however, that some Islamic organisations active in member states have been initiated by governments abroad and receive financial support and political guidance from those governments. The objectives of such organisations are hence not religious. National political expansion into other states under the disguise of Islam should be brought to light. In keeping with Article 11 of the Convention, member states can limit the activities of such organisations on condition that such limitations satisfy the requirements set forth in paragraph 2 of Article 11. Therefore, member states should require transparency and accountability of Islamic as well as other religious associations, for instance by requiring transparency of their statutory objectives, leadership, membership and financial resources.
      8. As the Assembly indicated in its Recommendation 1774 (2006) on the Turkish presence in Europe: migrant workers and new European citizens, member governments and parliaments as well as the Council of Europe must give priority to fostering the social inclusion of Muslims and other religious minorities. The many efforts undertaken by member states to better integrate migrants are to be commended, but this integration is often still far from reality, in particular with regard to Muslim migrants. Thus, the Assembly invites member states to be proactive in dealing with social, economic and political inequalities.
      9. The Assembly calls on member states to effectively address the social and economic exclusion of Muslims and other minorities in Europe – including through the adoption, implementation and regular monitoring of comprehensive anti-discrimination legislation, policies and practices to protect them from the day-to-day discrimination they face and to ensure better access to legal remedies when their rights have been violated.
      10. While organisational structures of Muslim communities in member states are desirable in order to facilitate contacts with governmental and administrative bodies, member governments and parliaments should also seek to establish direct political contacts with Muslims as equal citizens. Such direct contacts could be facilitated, for example, through public hearings at local and regional levels as well as through regional and national discussion platforms on the Internet. Referring to Recommendation 170 (2005) of the Congress of Local and Regional Authorities of the Council of Europe on intercultural and inter-faith dialogue: initiatives and responsibilities of local authorities, the Assembly calls on national parliaments to ensure that local authorities in their countries have the necessary legal, administrative and financial frameworks for local activities intended to foster social inclusion and intercultural dialogue.
      11. It is necessary that persons belonging to a minority culture in their country do not isolate themselves and do not attempt to develop a parallel society. Thus the Assembly calls on the representatives of the Muslim communities to encourage intercultural dialogue and fight against divisions which would otherwise lead to societal frictions and conflicts. Recalling its Resolution 1605 (2008) and Recommendation 1831 (2008) on European Muslim communities confronted with extremism, the Assembly invites Muslims, their religious communities and their religious leaders to combat any form of extremism under the cover of Islam. Islam is a religion which upholds peace. Muslims should be the first to react with dismay and opposition when terrorists or political extremists use Islam for their own power struggle and thus disrespect the fundamental value of human life and other values enshrined in Islam.
      12. The Assembly deplores that a growing number of political parties in Europe exploit and encourage fear of Islam and organise political campaigns which promote simplistic and negative stereotypes concerning Muslims in Europe and often equate Islam with extremism. It is inadmissible to incite intolerance and sometimes even hatred against Muslims. The Assembly calls on member states to pursue political action in accordance with General Policy Recommendation No. 5 (2000) of the European Commission against Racism and Intolerance (ECRI) on combating intolerance and discrimination against Muslims. It reiterates that it is for the member states to reject political statements that stir up fear and hatred of Muslims and Islam, while complying with the stipulations of the Convention, in particular Article 10.2.
      13. The Assembly also remains concerned at policies and practices – by both national as well as regional and local authorities – that discriminate against Muslims and at the danger of the abuse of popular votes, initiatives and referenda to legitimise restrictions on the rights to freedom of religion and expression which are unacceptable under Articles 9 and 10 of the Convention. In this context, the Assembly is particularly concerned about the recent referendum in Switzerland and urges the Swiss authorities to enact a moratorium on and repeal as soon as possible, the general prohibition on the construction of minarets for mosques.
      14. Recalling its Resolution 1464 (2005) on women and religion in Europe, the Assembly calls on all Muslim communities to abandon any traditional interpretations of Islam which deny gender equality and limit women’s rights, both within the family and in public life. This interpretation is not compatible with human dignity and democratic standards; women are equal to men in all respects and must be treated accordingly, with no exceptions. Discrimination against women, whether based on religious traditions or not, goes against Articles 8, 9 and 14 of the Convention, Article 5 of its Protocol No. 7 and its Protocol No. 12. No religious or cultural relativism may be invoked to justify violations of personal integrity. The Parliamentary Assembly therefore urges member states to take all necessary measures to stamp out radical Islamism and Islamophobia, of which women are the prime victims.
      15. In this respect, the veiling of women, especially full veiling through the burqa or the niqab, is often perceived as a symbol of the subjugation of women to men, restricting the role of women within society, limiting their professional life and impeding their social and economic activities. Neither the full veiling of women, nor even the headscarf, are recognised by all Muslims as a religious obligation of Islam, but they are seen by many as a social and cultural tradition. The Assembly considers that this tradition could be a threat to women’s dignity and freedom. No woman should be compelled to wear religious apparel by her community or family. Any act of oppression, sequestration or violence constitutes a crime that must be punished by law. Women victims of these crimes, whatever their status, must be protected by member states and benefit from support and rehabilitation measures.
      16. For this reason, the possibility of prohibiting the wearing of the burqa and the niqab is being considered by parliaments in several European countries. Article 9 of the Convention includes the right of individuals to choose freely to wear or not to wear religious clothing in private or in public. Legal restrictions to this freedom may be justified where necessary in a democratic society, in particular for security purposes or where public or professional functions of individuals require their religious neutrality or that their face can be seen. However, a general prohibition of wearing the burqa and the niqab would deny women who freely desire to do so their right to cover their face.
      17. In addition, a general prohibition might have the adverse effect of generating family and community pressure on Muslim women to stay at home and confine themselves to contacts with other women. Muslim women could be further excluded if they were to leave educational institutions, stay away from public places and abandon work outside their communities, in order not to break with their family tradition. Therefore, the Assembly calls on member states to develop targeted policies intended to raise Muslim women’s awareness of their rights, help them to take part in public life and offer them equal opportunities to pursue a professional life and gain social and economic independence. In this respect, the education of young Muslim women as well as of their parents and families is crucial. It is especially necessary to remove all forms of discrimination against girls and to develop education on gender equality, without stereotypes and at all levels of the education system.
      18. Female genital mutilation under the pretext of Islamic or other customs should be considered as a crime as it violates the right to physical and moral integrity of all individuals and especially of girls. Member states must do their utmost to put an end to this crime and provide practical help to children and their parents, including in particular through education. The Assembly recalls in this context its Resolution 1247 (2001) on female genital mutilation.
      19. The Assembly accordingly urges member states to take every step to prevent and combat all forms of oppression or violence undergone by women and, in particular, as part of the negotiations for the future Council of Europe convention on preventing and combating violence against women and domestic violence, to support the provisions enabling women irrespective of their origin or status to have access to protection, prevention and rehabilitation facilities.
      20. Stereotypes, misunderstandings and fears with regard to Islam are typical symptoms of a widespread lack of adequate knowledge among non-Muslims in Europe. Similarly, many Muslims in Europe lack adequate knowledge of Islam let alone other religions, which can make them vulnerable to “Islamism” as a religiously disguised form of political extremism. In this context, the Assembly recalls its Recommendation 1720 (2005) on education and religion and calls on member states to ensure that knowledge about Islam, Judaism and Christianity is taught at school and through lifelong education.
      21. Teaching about religions should be supported by member states, to raise public awareness of the common origin and values of Judaism, Christianity and Islam and their impact on modern European humanism. Institutions of higher education and research in Europe should provide Islamic studies in order to educate religious scholars, teachers and leaders and distinguish Islam from Islamism. The Assembly is confident that most European Muslims accept a common approach reconciling Islam with democratic values, human rights and the rule of law; indeed, many have done so for a long time.
      22. The Assembly also welcomes the White Paper on Intercultural Dialogue prepared by the Council of Europe during the European Year of Intercultural Dialogue in 2008 as well as other activities by the Committee of Ministers in this field. Member governments should use the White Paper in their related national action, including in schools and educational institutions.
      23. It is important to create synergies with other international organisations in this respect. Therefore, the Assembly invites the United Nations Alliance of Civilizations to co-operate more closely with the Council of Europe, in particular by setting up joint programmes of action. In this context, the Assembly invites the Secretary General of the Council of Europe to seek additional funding for such activities through member states and facilitate reciprocal secondment of staff between the two organisations.
      24. The Assembly invites the Islamic Educational, Scientific and Cultural Organization (ISESCO) and the Arab League Educational, Cultural and Scientific Organization (ALECSO) to work with the Council of Europe on combating Islamism and Islamophobia or other religious discrimination as well as on promoting the respect for universal human rights. ISESCO and ALESCO can be particularly important in ensuring that their members respect the International Covenant on Civil and Political Rights (ICCPR) and the International Covenant on Economic, Social and Cultural Rights (ICESCR) of the United Nations.
      25. In this context, the Assembly regrets that some member governments of ISESCO and ALECSO have adopted national legislation based on an interpretation of Sharia law or have pursued national policies which are in conflict with the ICCPR and the ICESCR: imposing severe penalties or even the death penalty on persons wishing to adopt a religion other than Islam is incompatible with Article 18 (2) ICCPR; imposing severe sanctions on, or passing public death decrees against, persons who have criticised Islam is incompatible with Article 19 of the ICCPR; calling for a “holy war” or violence against other countries or their citizens and glorifying terrorists as “holy martyrs” is incompatible with Article 20 (2) of the ICCPR; educating children to hate or fight persons of faiths other than Islam is incompatible with Article 13 (1) of the ICESCR.
      26. Contacts between Muslim and non-Muslim Europeans and Muslims in North Africa, the Middle East and Asia should be facilitated, in particular among young people, students and teachers. The Assembly invites, therefore, the European Youth Forum to expand its activities in this field. Co-operation between educational and cultural institutions as well as cities around the Mediterranean Basin should be supported, for instance in the framework of the Convention on the Recognition of Qualifications concerning Higher Education in the European Region (ETS No. 165) and the European Outline Convention on Transfrontier Co-operation between Territorial Communities or Authorities (CETS No. 106).

      1.   

        Vertaal ff dan… :-)

        1.   

          Trien in het kort is het dit .
          De linkse EU mafklappers zitten met hun gedachten
          al in Africa en Asien, niet in hun domme kop
          binnen teschieten dat zij een advies ten gunste van
          Europa moeten geven.
          Het zijn gewoon landverraders !!!!

          1.   

            Ach so… duidelijk!

            Mijn Arabisch en Duits zijn tegenwoordig beter dan mijn Engels… met het oog op de brexit heb je daar meer aan in Europa! :-)

      2.   

        Aha het tere knopje van ruk knopje geraakt!!
        F.C.Knudde gaat als verbrande mossel tekeer
        om zijn vrienden tebeschermen.
        Land verrader !!!

      3.   

        Labrouste (en ook Top) begaat basisfout nr. 1. door te denken dat de Raad van Europa (RvE) een onderdeel is van de Europese Unie.

        Niet dus.

        Resoluties van de RvE hebben 0 (nul) juridische of politieke binding. Het zijn hooguit een soort van intentieverklaringen. Afgedrukt om papier zijn ze prima geschikt om de houtkachel mee aan te maken.

        1.   

          Of je reet mee af te vegen!

        2.   

          Ruiter juist advies , kijk ff naar de VN ook alleen advies
          vol Israel haters en islam lovers links geeft direct gehoor
          aan zulk advies .

        3.   

          Ik heb het niet over ‘politieke of juridische binding’. Het gaat er om, dat dit op papier staat. En of het werkelijkheid wordt, zal de toekomst uitwijzen. Goed lezen!

        4.   

          Dat het in de kern niet meer dan intentieverklaringen betreft spreek ik niet tegen. De mogelijkheid om er een houtkachel mee aan te maken bestaat ook altijd.

    3.   

      Top het leuke van de islam laat Mike je niet weten
      maar Ebru heeft daar een andere mening over.
      Dit totaal gestorde geloof zal in korte tijd zijn invloed
      op u afsturen Hoe ?
      Wel de eerste oproep begind om 5.15 AM met geluids
      instalaties buiten de haat hut dat is heerlijk zo,n
      rogelende mafklapper je hebt geen wekker meer nodig .
      Veel van hen zijn zo lui als de tering om dat er gewoon
      een opname aangezet word .
      Stop het nu het nog kan geen haathutten in Nederland .

    4.   

      Ha ha de iman moet het eerst goed keuren .
      Het begin van het einde .

  4.   

    Triest.

  5.   

    @MvdG
    U kunt best gelijk hebben, maar ik denk dat zijn kiezers ongeduldig zijn geworden. Wilders heeft vrijwel altijd gelijk, dat heeft de tijd ons wel geleerd en ik vind het niet fraai hem een dolk in zijn rug te steken.
    Ik meen dat u moslim bent of geworden, dat speelt misschien mee in uw artikel. Probeer wel objectief te blijven.
    Wilders heeft wel zoveel verstand dat hij weet hoe te handelen.
    Het komt goed tzt hoop ik.

  6.   

    Alleen in dom Nedrelandistan en Mofrika houdt zwakzinnig links nog behoorlijk stand. De rest van Europa kotst die geld verspillers en terroristen knuffelaars onderhand in een heel grote, brede, stinkende straal uit.
    Het is nu alleen hopen dat de middenpartijen ook eindelijk eens in gaan zien dat Europa dat ultra extreem linkse beleid spuugzat is. Het is nu hoog tijd dat de middenpartijen na gaan denken en naar de stem van de meerderheid gaan luisteren.
    De overgrote meerderheid wil geen ultra extreem links beleid, maar centraal rechts beleid. Dat hebben deze verkiezingen weer bewezen.

  7.   

    Dit horen ze liever niet in het linkse kamp tijdens hun overwinningsfeestje. Zo geven de opkomst percentages weinig reden tot feesten voor politici maar dat kan ze helemaal niet schelen. 30K per maand is binnen leve de EU

  8.   

    Zodra de brexit een feit is toch nog een extra zetel voor FvD en niet voor de klimaat drammers van GL!
    Het Forum is echt op z’n retour Rientje… NOT!

    1.   

      Het mooiste is dat zowel FvD als PVV ieder een zetel krijgen na de Brexit en de 3e zetel naar VVD gaat. Geen enkele naar dom links.

  9.   

    In principe een mooie uitslag. Eindelijk is de invloed van de verstikkende EPP aan het verdwijnen in Europa. De rechtspopulisten doen sws alleen maar mee voor spek en bonen

  10.   

    Zou dat dikke volgevreten varken van Timmermans nu nog niet in de gaten hebben dat Europa onbestuurbaar is geworden om maar niet te spreken van, naar de kloten. Het wordt nu pas echt een bende.

  11.   

    Historisch.
    PVV op dit moment geen zetel. FvD slechts 3.

    1.   

      ‘slechts’ 4 zodra de brexit een feit is! Slechts… kuch kuch

      1.   

        Ik probeerde met mijn opmerking vooral aan te tonen dat de Europese uitslag niet zozeer de Nederlandse uitslag is.
        Ik ben verblijd dat de socialisten hebben verloren, maar in Nederland niet.
        Wat krijgen we daar voor in de plaats? De Groenen of Verhofstadt.
        Helaas.
        Wel blij dat de 3 restzetels naar FvD, PVV (en VVD) gaan. Liever naar VVD dan Groen links

        1.   

          Dat is het vervelende van internet… de tonatie is niet altijd duidelijk!
          De tonen maken de muziek maar als je ze niet horen kan is het soms lastig inschatten wat iemand bedoelt. Mijn excuses!

  12.   

    Bij dat laatste vergeet Michael te zeggen dat ALDE en De Groenen beiden fors hebben gewonnen. Ze zijn de derde en vierde partij, vóór de populisten.

  13.   

    Trouwens mooie foto zo,n mondje krijg je dus
    alleen door veel op een Juncker fluit teoevenen.

  14.   

    Het is toch van de zotte dat die Timmermans 6 ton per jaar verdient in Brussel. 600000 euro. In 10 jaar 6 miljoen euro. Die kan al met pensioen, maar dat doet niemand met zo een ziek bedrag per jaar terwijl honderdduizenden of miljoenen Europeanen onder de armoedegrens leven. Een groot Europa geldt alleen voor de graaiers geldwolven in Brussel. Voor de 300 miljoen Europeanen betekent het niets….

  15.   

    Europa klapt toch wel een keer uit elkaar daar heb je niet eens linkse of rechtse stromingen voor nodig.

  16.   

    Niet helemaal waar. Hoewel de christenen wat zetels in de EU parlement hebben verloren, zijn ze nog steeds de grootste partij. De grootste winnaar zijn de groenen.
    Omdat velen bezorgd zijn over klimaat problemen. Er zijn alleen 3 landen die voor extreem rechts hebben gekozen: Frankrijk, Italie, en Hongarije. Van Frankrijk kan ik het enig zins begrepen: wat was het een enorme ramp in dat enorme kamp met illegale vluchtelingen in Calais, en het gaat opnieuw gebeuren. Een grote hygienische gevaar voor de burgers van dit stad, die ook de Int. tunnel treinen naar Dover, Engeland steurt. En ook vrachtwagens (met illegalen binnen of onder de wagens). En voor Italie kan ik het ook begrijpen dat zij voor de partij van Salvini hebben gekozen, die recentelijk aan Sea Watch heeft gewaarschuwd dat er geen boten met illegale migranten uit Afrikaanse landen in de zee rond italie mogen komen, en dat de Italiaanse marine zullen zorgen dat die boten die verder zullen komen. Wat Italie betreft: genoeg is genoeg. Hoe het verder gaat met Griekenland weten we nog niet, maar ook Malta heeft genoeg gehad met Sea Watch illegale migranten gehad.

    1.   

      Rosasolis. De Hongaren leven onder een vreselijke dictator, Orban. Die de restant van de echte geregistreerde Syrische vluchtelingen laten sterven onder onmenselijke levensomstandigheden, in zijn gesloten concentratie kampen. Hij weigert deze onschuldige mensen ooit vrij te laten! Waarschijnlijk is dictator Orban bang dat als zij ooit terugkeren naar hun thuis landen (Syrie en Iraq), dat zij zullen vertellen wat zij in die afgrijselijke Hongaarse kampen hebben mee gemaakt, tijdens de laatste 5 jaar.
      Geregeld komen er rapporten en foto’s van Orban’s kampen in Trouw. Ieder ochtend komen er mannen langs de hoge muren rond die kampen, om lijken op te ruimen.
      De foto’s zijn schokkend.

  17.   

    Het is erg genoeg dat Nederlanders nog steeds in dat smerige linkse gelieg geloven.
    In wat voor een achterlijk land leef ik eigenlijk?

    1.   

      Goed gezien, waar je ook komt, je ziet alleen nog maar allochtonen, tijd om te vertrekken, laat de laatste Nederlander het licht uit doen.

  18.   

    De Hongaren hebben het nu goed met elkaar. Ik vind Hongarije een verademing ondanks dat daar een zich christelijk noemende partij aan het bewind is. Ondanks: want van de meerderheid van de christenen in Nederland hebben we niets goeds te verwachten. Ik vind hun praktijken schorem. De Hongaren hebben niets van Nederlanders over het algemeen te verwachten. Dat terwijl in Nederland zelf de terreur van de massa immigratie voort duurt. Uitzonderingen onder christenen en andere Nederlanders zijn er gelukkig en ik hoop van harte dat die zich handhaven.
    Godsdienst richten en richtten grote emotionele en morele schade aan de mensheid aan, die daardoor onvoldoende tot ontplooiing komt en de besten uit de mensheid het meeste dwars zit.
    De islam komt als nationalistische beweging voort uit de voorgaande Semitische (Arabische) godsdienst, de Baälsgodsdienst waaruit m.i. onder gezag van de Romeinen na hun overwinning op de Puniërs het jodendom is geconstrueerd. Dat de islam dat nooit heeft kunnen zetten is een vervolg op de houding die al ontstond in de tijd van de Baälsgodsdienst. Gesteld wordt dat de islam zo begin zevende eeuw na Christus is ontstaan. Het jodendom is veel ouder.

Like nu onze nieuwe pagina voor nieuws en opinie!