Elektrische auto’s veroorzaken extra schade aan wegen – Rijkswaterstaat onderzoekt nog geschatte extra kosten

Wéér iets waar de voorstanders van het Klimaatakkoord geen rekening mee hebben gehouden: de extra schade aan wegen door zware elektrische auto’s. Rijkswaterstaat onderzoekt dit nog, maar zou volgens experts wel eens flink in de kosten kunnen lopen!

Accupakketten maken elektrische auto’s enorm zwaar. Wanneer ze ook nog een groot motorvermogen hebben, kunnen ze de klinkers zelfs uit de grond rijden! Wegonderhoud wordt bekostigd met wegenbelasting, maar elektrische auto’s zijn tot nu toe vrijgesteld van deze belasting. Je kunt dus wel nagaan dat dit flinke kosten met zich mee gaat brengen.

Rijkswaterstaat heeft dit echter nog niet onderzocht. Momenteel kost onderhoud aan rijkswegen ongeveer een half miljard euro per jaar. Neemt dit vanwege de toenemende aantallen elektrische auto’s met slechts een paar procent toe, dan loopt dit al snel in de miljoenen.

Over tien jaar verwacht men zo’n 1,4 miljoen meer elektrische auto’s op de weg te zien rijden dan nu. Héle dikke kans dus dat de wegenbelasting fors omhoog zal gaan én dat elektrische auto’s binnen de kortste keren hun vrijstelling zullen gaan verliezen.

Tegen die tijd zijn benzine- en dieselauto’s behoorlijk onaantrekkelijk geworden, dus zit men over tien jaar met de gebakken peren. Om over de minuscule impact van dit plan op het klimaat maar te zwijgen. Nederlanders worden gewoon via wetgeving producten aangesmeerd en financieel uitgeknepen zodra ze haast geen alternatieven meer hebben.


Waardeer jij de artikelen op DagelijkseStandaard.nl? Volg ons dan op Twitter!

In dit artikel

Wie op onze website reageert, gaat akkoord met ons huisreglement.

Reacties

67 reacties

  1. Jumping

    Het keiverotte Nederland, komt steeds meer in beeld.
    Stuur weg, die Linkse Demoniserende Wegkijkende Rutteclan.
    Links Demoniserend Wegkijkend Nederland, stort Nederland in een poel van ellende.
    Rutte is het slechtste, wat Nederland na de tweede wereldoorlog is overkomen.

    Stop met de EU in deze vorm.

    NEXIT.

  2. Siemien

    Nou daar verzinnen ze dan weer een nieuw belastingsysteem voor, het gaat nu ook per kg, voor elke 100kg extra betaal je ook extra..

  3. Frets

    er komt vanzelf een belastingkampioen die dit oplost

  4. dario

    Gelul benzine motoren gaan niet verdwijnen sterker nog het zullen er meer worden .
    De tesla markt is al helemaal in elkaar gestort ,de duurdere modellen zijn al enorm terug gelopen van 5900 naar 177 ,en die 3 klasse gaat het ook niet redden .

    1. Tman

      Alleen electrische fietsen zitten in de lift,maar niet vanuit klimaat overwegingen maar puur gemak!
      Jesse Klaver verkondigt dat de electrische fietskopers vanuit milieu betrokkenheid deze keus maken,haha!
      Wat een stomme lul is dat toch!

    2. Cycle25

      De 3 klasse is een soort JSF project geworden 🙂

  5. Lao Tse

    “Héle dikke kans dus dat de wegenbelasting fors omhoog zal gaan én dat elektrische auto’s binnen de kortste keren hun vrijstelling zullen gaan verliezen.”

    Nee, Wout, de Regering heeft al besloten de transitie naar elektrisch rijden te verbinden aan een kilometerbeprijzing. Daarmee kan men ook het fileprobleem gericht aanpakken.

    1. Frets

      Je bent een psychopaat. Dat zijn per definitie mensen zonder geweten, zonder enige empathie. Dus wat doen dergelijke ratten? Ze doen zich voor als exact het tegenovergestelde: barmhartig, medelevend, empathisch. Maar dat is niet meer dan een pose, een masker. De volgende stap is om vanachter dit masker anderen de maat te nemen. Sterker: om ze genadeloos de grond in te trappen en ze uit te maken voor racist en fascist. Daar kickt een psychopaat uiteraard op want hij doet niets liever dan zichzelf neerzetten als moreel superieur terwijl het absolute tegendeel waar is.

    2. Tman

      de Regering heeft al besloten de transitie naar elektrisch rijden,te verbinden aan een kilometerbeprijzing.
      Moet zijn:
      de Regering hoopt dat bij een eventuele transitie naar elektrisch rijden,deze misschien te verbinden aan kilometerbeprijzing.

      1. Tman

        De truc “mogelijkheden” als “feiten” proberen te noteren om je gelijk te halen, is zo oud als Methusalem!

    3. toetssteen

      @LT
      Hoe? Steeds meer mensen in Nederland , rijen vrachtwagens uit Antwerpen die door Nederland karren en dan meent u dat er iets wordt opgelost?

      1. Lao Tse

        De beprijzing kan voor de Belgische vrachtwagenbedrijven aanleiding zijn buiten de spits of ‘s nachts te rijden. Als 3% van de vrachtwagens dat gaan doen is de filedruk al beduidend verminderd.

        1. Zozo

          Beprijzing?? Lachen, gieren, brullen!

          1. Mars020

            Kan hij niks aan doen, want door de bezuinigingen in de gezondheidszorg, loopt hij nog vrij rond. Het is en blijft een irritante trol, maar is eigenlijk ook heel erg zielig. Je zult maar een behandeling nodig hebben en ze laten je aan je lot over. Alleen is hij al zover heen, dat hij niet snapt, dat kansparels de zorgpot al hebben leeggeroofd en hij dus naast de pot pist. Toch blijft hij kansparels koesteren en knuffelen en ziet niet, dat ze hem gewoon in de zeik nemen.

        2. logisch denken

          op hoeveel vrachtwagens is dat berekend tarrel ? Als volleerd debater zou je de cijfers minimaal bij elkaar moeten hebben of gooi je de linkse onderbuik weer even leeg met wat aannames hufter.

          1. Mars020

            @Logisch denken, je hebt groot gelijk, maar met dit ongedierte valt niet te lullen. Iedereen heeft het al geprobeerd, maar dat gedrocht is te achterlijk om ook maar iets te begrijpen. Alleen debielen van Antifa en meer van die dat soort figuren begrijpen hem en andersom. Beukman heeft ook een speciale band met hem, omdat ze op dezelfde golflengte zitten. Daarom zien ze elkaar ook privé. Samen gezellig trollen op DDS, onder het genot van een kopje muntthee.

    4. van Urk

      De transitie verbinden aan kilometerbeprijzing om daarmee ook het fileprobleem aan te pakken. Dus dat hele elektrisch rijden wordt zo,n duur geintje waardoor uiteindelijk niemand meer de weg op wilt of de weg op kan.

      1. ZiggyStardust

        Ja precies! Iemand hier denkt dat met het verhogen van belastingen ieder probleem aangepakt kan worden. Maar deze persoon vergeet dat ook zijn uitkering en die van zijn vriendjes van die belastingen betaald moeten worden, en dat steeds minder mensen zin hebben om überhaupt nog te gaan werken voor die belachelijke belastingen waarmee ze al die kanslozen en de islamisering stimuleren. Beter gratis geld voor iedereen. God en allah voorzien toch in alle levensbehoeften? Of toevallig even niet als je met je opblaasboot de Middellandse zee over probeert te steken? Omdat allah natuurlijk nog niet aangesloten is op 4G of zo?

      2. dario

        Dus worden er geen kilometers meer gereden ,weg inkomen van Den Haag hahahaahahah
        Ze snappen het niet of willen het niet snappen waarvan akte .

    5. logisch denken

      Zeg tarrel , wat verandert aan mijn reisgedrag als forens als er een kilometerbeprijzing komt ? Moet iuk dan minder vaak naar me werk ?

      QUOTE Daarmee kan men ook het fileprobleem gericht aanpakken. END Dit is zo een populistisch links geblaat

      kilometer beprijzing vindt al bij de pomp plaats door torenhoge accijzen en een kwartje van kok. Je demagogie is weer papegaaien gedrag en bewijst dat je ongehinderd door enig besef dom nablaat.

      Laat ze lekker een belasting bedenken voor hun eigen ontwerp de elektrische auto in plaats van de verbrandingsmotor voor de vierde maal te belasten. Boeventuig

      1. Frets

        Doe geen moeite, want met deze levensvorm, valt niet te debatteren. Hij is de duizendmaal uitgekotste, niemand moet hem, niemand wil hem, niemand zit op hem te wachten, hij is de eeuwig gebande die zichzelf steeds opnieuw uitnodigt terwijl hij steeds opnieuw de deur uitgeschopt wordt. Hij doet het expres en opzettelijk.

      2. Lao Tse

        De kilometerbeprijzing is onafwendbaar geworden omdat de overheid de brandstofaccijnzen gaat missen als iedereen elektrisch gaat rijden.
        Kilometerbeprijzing zal alleen het verkeersgedrag beïnvloeden van weggebruikers die de mogelijkheden hebben hun weggedrag aan te passen. Als dat maar 10% van de weggebruikers betreft zal dat de filedruk substantieel doen verminderen.

        1. toetssteen

          @LT
          Hóe dan? Mensen moeten niet meer naar hun werk? Mijn broer met zijn timmerman spullen kan wel per trein, een bus, een bus en name it. Leuk joh met die meuk die normaliter achterin ligt!
          De dokter die asap uit moet rukken, ach, neem de bus…..

          1. Lao Tse

            Mensen die alternatieven hebben (openbaar vervoer, buiten de spits of thuiswerken) zullen daar eerder toe overgaan met een prijsprikkel, Toetssteen.

            Is dat zo lastig te begrijpen?

          2. Ts

            Geachte Lao Tse,
            Het werken vanuit huis wordt al zeer lang gepromoot en is zelfs bij wet al geregeld, echter zal dit niet altijd mogelijk blijken.
            Erg leuk dat er weer een oud plan, rekening rijden, uit de kast wordt gehaald. Logisch gezien het feit dat de overheid belastinginkomsten gaat mislopen. De kosten voor electrisch rijden zitten echter niet alleen in het wegenonderhoud maar bent U er zich van bewust dat door electrische auto’s de uitstoot van fijnstof aanzienlijk zal toenemen? Het meeste fijnstof komt namelijk al lang niet meer uit de uitlaat maar uit de slijtage van banden en wegdek. De kosten voor de gezondheid welke hier uit voort komen zijn nog niet te berekenen, mat name door het feit dat het verleggen van wegen of door nieuwbouw het verplaatsen van woonwijken vanwege de stikstof normen nagenoeg onmogelijk is.
            Kortom er is/wordt een nieuwe werkelijkheid gecreëerd zonder er van te voren in een geheel breed perspectief naar te kijken…

          3. logisch denken

            ik zal het zeggen tegen de lopende band , bel me thuis even als je scheef gaat lopen. Leg ik je telefonisch wel weer recht op de geleide rollen. vertel ook tegen die verstopte wegpompleiding waar de spoelwater afsluiter zit en hoe de strainer gereinigd moet worden

            Je bent volledig gestoord tarrel. je bent een hufter pure sang die niets anders kan de media napapegaaien ongehinderd door enige kennis

          4. Lao Tse

            “Het werken vanuit huis wordt al zeer lang gepromoot en is zelfs bij wet al geregeld, echter zal dit niet altijd mogelijk blijken.”

            Dat is correct, Ts, de mogelijkheden tot thuiswerken zijn beperkt, evenals het feit dat slechts voor een beperkt deel van de weggebruikers er alternatieven bestaan zoals openbaar vervoer en buiten de spits rijden.
            Als dat echter 10% van de weggebruikers betreft is het fileprobleem al opgelost. Als de Overheid zo op die marge kan sturen kan het fileprobleem worden beheerst.

          5. Frets

            Aldus, sprak de glibber, genaamd dopper/flopper of lul, die zelf weinig tot niets heeft bijgedragen aan de samenleving. Zit al jaren in het uitkeringscircuit en heeft een ieder, op dit forum, van zich vervreemd, door zijn pedante en vervelende wijze van reageren. Zit de laatste dagen van zijn leven geïsoleerd (wonend drie hoog achter) van de echte wereld. Een van huis uit, fout en antisemitisch stuk nageboorte, die ook niet schroomt, om het met onfrisse clubjes eens te zijn. Zijn familie heeft jaren geleden, de handdoek al gegooid, om zich nog enigszins om hem te bekommeren. Mijn reactie zal dan ook zijn ‘’blablabla blaaskaak’’. En vooral tiktaktiktaktiktak.
            Geef die aarsmade toch geen repliek! Behalve, Blablabla Blaaskaak. Je hebt hem financieel al 24/7 op je rug zitten.

          6. Ts

            Geachte Lao Tse,
            U haalt zaken door elkaar: het file probleem en de daarbij behorende uitstoot heeft niets te maken met het slijten van de wegen door een groter gewicht en het fijnstof welk daarbij wordt geproduceerd! De snelheid verlagen kan bijdragen tot een vermindering van het fijnstof maar als het gewicht toe neemt zal het fijnstof eerder toe dan afnemen. Deze discussie gaat namelijk niet over files, rekening rijden, enz. maar over slijten van de wegen. Ik heb het niet gehad over de kosten van de wegen hoe deze zijn op te vangen, maar over het meer milieu vervuilen en het niet hebben van oplossingen hiervoor. Mensen welke blind achter electrisch rijden aanlopen zouden zich eens de moeite moeten nemen om te kijken hoe zo een auto wordt geproduceerd en gebruikt. Enkele van de grondstoffen worden verkregen door de ergste vorm van slaven arbeid: voor een werkdag van 15 uur graven naar kobalt krijgt men soms maar $ 1,00. Verder zijn er verschillende onderzoeken geweest naar de zgnd sociale kosten van electrisch rijden. Hiervoor is een ford focus electrisch en benzine in de test genomen. Niet schrikken: de Social Costs van electrisch zijn veel hoger dan benzine.
            Dus nogmaals: het gaat mij er niet om hoe de kosten worden gedekt maar hoe gaat U de milieu impact dekken?….

          7. logisch denken

            waar haal je die 10 % nou steeds vandaan tarrel. wederom een aanname door een hufter die andere de maat wil nemen ongehinderd door enige kennis ?

        2. logisch denken

          Kilometerbeprijzing is helemaal niet nodig als je de geladen accu gaat belasten tarrel. het was de bedoeling om allen elektriocsh te gaan rijden tarrel ? Niet zeiken als je de gevolgen niet kan overzien door je wanbeleid

          99% van de forensen kan zijn gedrag niet aanpasen hufter en dat weet je donders goed. Het is weer een extra leegzuigbelasting voor de krankzinnige hobby’s van gelukszoekers en zonnepanelen. De filedruk blijft gelijk omdat mensen gewoon naar hun werk moeten en geen alternatieven hebben hufter

          1. Lao Tse

            Strikt genoegen kunnen de terugvallende belastinginkomsten door wegvallen van de brandstofaccijnzen ook op een andere manier worden opgelost dan via kilometerbeprijzing. Het Kabinet ziet echter in dat die alternatieven onaantrekkelijk zijn, zeker als je de fileproblematiek in de greep wilt krijgen.

          2. Frets

            De eeuwig gebande met honderden versleten namen, de zuigende stoker. Niemand moet jou, niemand zit op jou te wachten, jij bent de ongenode gast die steeds weer opduikt, jij bent de eeuwige gebande, de pisvlek.

          3. Lao Tse

            genoegen = genomen

          4. Lao Tse

            War haal je die 99% nou toch weer vandaan, logisch denken?
            Als je een beetje logisch zou kunnen denken weet je dat dit percentage niet kan kloppen.

          5. logisch denken

            hetr kabinet moet nog even nadenken hoe men het beste de nieuwe melkkoe kan inrichgten zonder tekort te komen aan 1 euro en tien cent accijnzen en btw over geleverde brandstoffen.

            Langzaam wordt het duidelijk , het nieuwe verdienmodel krijgt handen en voeten nadat die geamputeerd zijn bij de werkende belasting betalende forens. Een volleerde hufters club gaat gestaag verder met wroeten in uw privacy en graaien in uw loonzakje .

            Waarom stemmen op die klootzakken ? worden jullie zo graag beroofd ?

          6. logisch denken

            alleen linkse sukkels begrijpen niet dat forensen niet voor hun lol in de file staan tarrel. Slechts hufters beantwoorden een vraag met een wedervraag.

            Ben je nu werkelijk te stom om niet te willen begrijpen dat die forens machteloos is. Ben je werkelijk zo een hufter dat je niet wil begrijpen dat werkend Nederland veel tijd kwijt is aan die file omdat een krankzinnige overheid overal vinex wijken bouwt zonder ontsluiting en zonder vervoers alternatieven.

            het wordt met de dag duidelijker hoe stom je echt bent. een zielige media papegaai zonder verstand

          7. Lao Tse

            Zie ik goed, logisch denken, dat je de vraag ontwijkt?

            Ik ben het overigens, zoals je al had kunnen weten, grotendeels met je eens: slechts een klein gedeelte van de forenzen heeft alternatieven voor autorijden in de spits.

            Dat kleine gedeelte is voldoende en die zijn gevoelig voor een prijsprikkel.

          8. logisch denken

            kijk het draadje evn na wie de eerste vraag stelt hufter

          9. logisch denken

            de tarrel zijn prijsprikkel mag betaald worden door elke arbeider om de mogelijke verandering bij een zeer klein gedeelte af te dwingen. Echt de logica van een hufter die het enkel te doen is voor het geldelijke gewin. Eeen misselijk makende tarrel die ongehinderd door enige kennis voorstander is van een krankzinnige inbreuk op de privacy en een giga belasting verhoging voor elke werkdag.

            99% van de forenzen kan niet anders tarrel , wat wil je nou niet begrijpen hufter. Ze staan niet voor niets in die file zich te ergeren aan de gebrekkige doorstroming. wat ben je een giga sukkel

          10. Frets

            exact

        3. Mars020

          Een file ontstaat,door slome figuren achter het stuur. Het begint al bij bij de verkeerslichten, want optrekken kunnen de meesten niet. Invoegen doen ze met 60 a 70 km per uur, terwijl er op de snelweg minimaal 100 km wordt gereden. Als die mafkezen invoegen, moet iedereen op de snelweg vol op de remmen, dus weer een nieuwe file. Is de file voorbij, dan behoort men gas te geven en niet met een slakkengangetje door te sukkelen, met je bek in je telefoon. Als je rotonde verlaat, geef dan richting aan, want dat is handig voor de mensen, die staan te wachten. Verder natuurlijk het gedrag op de snelweg zelf, want daar geeft ook bijna niemand richting aan. Ze slingeren van links naar rechts, waardoor mensen vol op de remmen moeten gaan staan om er maar niet bovenop te knallen. Op provinciale wegen rijden ook altijd een aantal debielen, die daar met 60 km lopen te sufkutten. Kansparels spannen helemaal de kroon, want die gasten denken, dat ze door de woestijn rijden op een kameel. De gemiddelde kameel heeft meer verkeersinzicht, dan de bestuurder, maar een auto is toch afhankelijk van de chauffeur. Het fileprobleem is dus eigenlijk zeer eenvoudig op te lossen. Haal slome, allochtone en linkse mafkezen van de weg en de doorstroming is weer optimaal. Dan is meer asfalt niet meer nodig, dus is de Groene Khmer ook weer zielsgelukkig.

          1. Lao Tse

            “.Het fileprobleem is dus eigenlijk zeer eenvoudig op te lossen. Haal slome, allochtone en linkse mafkezen van de weg en de doorstroming is weer optimaal.”

            Geestig.

          2. Frets

            flikker op vuile smerige zuiger

          3. logisch denken

            de waarheid geestig zegt een tarrel, hij herkent het niet dus zal wel in die categorie hufters vallen dan

          4. victus

            Of Hollandse linksrijders in campers met 4 fietsen op de achterkant geplakt. Slome figuren die met huur aanhangertjes gaan inhalen of opa’s die in een of andere superdikke Mercedes 65 rijden op 100 km/u wegen. Ergste zijn nog die bellende wijven in hun eerste autootje van 25 jaar oud. Rijden ook 50 -60 het liefst en constant remmen om niets.

    6. Siemien

      Deze, door Lao zo geliefde, regering, die de belastingdruk van 35% naar 40% heeft laten oplopen, gaat nog meer belastingen heffen naast de door Lao zo geprezen kilometerheffing..

      1. Frets

        Hij is een psychopaat. Dat zijn per definitie mensen zonder geweten, zonder enige empathie. Dus wat doen dergelijke ratten? Ze doen zich voor als exact het tegenovergestelde: barmhartig, medelevend, empathisch. Maar dat is niet meer dan een pose, een masker. De volgende stap is om vanachter dit masker anderen de maat te nemen. Sterker: om ze genadeloos de grond in te trappen en ze uit te maken voor racist en fascist. Daar kickt een psychopaat uiteraard op want hij doet niets liever dan zichzelf neerzetten als moreel superieur terwijl het absolute tegendeel waar is.

    7. ZiggyStardust

      Lao Tse, heb jij misschien geheime bronnen binnen de regering? Of probeer je hier jouw wensdenken als feiten te presenteren?

      1. logisch denken

        zijn mening presenteert hij ALTIJD als een feit. Elke andere mening is rechts populisme. Hij gedraagt exact zoals je verwacht van een linkse hufter met zijn absolute gelijk

      2. Lao Tse

        Nee, Ziggy, ik moet het doen met mijn gezonde verstand.

        1. Frets

          flikker toch op zuiger, eenzame pisvlek

        2. logisch denken

          hahahahahahahahaha , geef me zuurstof ik stik , de tarrel denkt iets gevonden te hebben in zijn shit for brains

    8. fockingworst

      @lao Tse de domme huistrol wil maar niet begrijpen dat kilometerheffing niks bijdraagt aan het file probleem.
      Er bestaat nou eenmaal zoiets als fysieke arbeid en fysieke aanwezigheid van personen op een werkvloer en aangezien we dagdieren zijn hebben we files overdag.
      Het enige wat helpt volgens bijna alle onderzoeken is hoe verrassend meer asfalt.
      Kilometerheffing is een ander woord voor diefstal oplichting etc.

  6. logisch denken

    ach , populistisch geblaat want de houderschapsbelasting wordt per gewicht afgetikt. Slijtage van het asfalt wordt dus al duur betaald. Stemmingmakerij. Je kan beter een onderzoek starten naar de milieubelasting bij het bouwen van auto en accupakketten.

    De milieubelasting zou een veel grotere zorg moeten zijn maar past niet in de linkse demagogie

  7. Cesare

    En maar subsidiëren die VVD-sloepen. Rutte en ze bende

  8. Lex

    Och och ik voel het al weer aankomen een extra melk beurt voor de
    elektrische auto bezitter of hij / zij die over gaat stappen naar een elektrische auto.

    Tja als er geen wegen belasting word geheven, dan komt er op de langere termijn te weinig geld binnen dus moet er toch gezocht worden naar verse melkspenen die gemolken kunnen worden.

    Het rekening rijden dat gaat er zo n zo toch een keer komen.

    Moraal van het verhaal, alleen de welgestelde Nederlanders kunnen straks auto rijden en het klootjesvolk met een normale baan mogen op de fiets of met het steeds duurder wordende openbaar vervoer naar hun werk.

    Nu worden mensen lekker gemaakt om een elektrische auto te kopen als de eenmaal hebben dan begint straks het melken.

    Nu koop je voor 300 /500 een redelijke rijdende auto op de sloop. Met een elektrische auto kun je er vanuit gaan dat de auto’s die daar zijn gebracht een rotte accubank hebben, het duurste onderdeel van de auto.

    Dan zijn er verders nog wat min punten.

    1 korte actieradius gemiddeld 300 tot 400 km afhankelijk van de leeftijd van de accu.
    2 Niet geschikt voor lange trippen en buitenlandse vakanties.

    3 Bij strenge vorst slechts 40% tot 50% accucapaciteit.

    4 beperkte Levensduur van de accubank, bij dagelijks intensief gebruik is het na 2½ – 3 jaar wel gedaan met een accu.

    Net als met een e-bike kun je steeds minder km rijden met een volle accu.

    Kortom zo zaligmakend in een elektrische auto dus niet.

    Maar tja alles moet wijken voor het bizarre achterlijke milieu klimaat plannen.

    1. logisch denken

      actieradius is nog minder , onlangs de Jaguar getest die 425 km claimt. Net geen 250 was de score.

      Welke idioot sleept nu continu een dood gewicht mee in elke km die hij rijdt ? Das milieu technisch erg belastend

      1. victus

        Microsoft zei het vroeger al over Windows, geldt nu ook voor de “premium” “topklasse” “ voor de ruimere beurs” elektrische autootjes; ‘ Al iets niet goed is, moet je ervoor zorgen dat het er prachtig uitziet!’
        Wie betaalt er nou bijna een ton voor een auto waarvan de levensduur totaal onbekend is? Het sprookje van perfectie valt straks in duigen, elke idioot weet dat accu’s (telefoon, tablet, enz) na een bepaalde tijd hun capaciteit kwijtraken en zwakker worden in de winter én zomer. Die nadelen poets je niet weg met dure bekleding, 19 “ velgen, super-de-luxe luxe open dak en exclusieve logo’s!

  9. victus

    Als je inlogt wordt je getrakteerd op een epileptische aanval bevorderende reclame van feestende jongeren die met zijn allen in een ieniemienie Kia zitten. Als ze weer nuchter zijn slaat de realiteit toe. “Ik MOET de eerste 5 jaar 400 euro per maand dokken voor dat koekblikje”

    1. Mars020

      Ben ik ff blij, dat ik een leasebak van de zaak heb en niet in een koekblik hoef te rijden voor 400 euro per maand. Vanmorgen was het ook weer een drama op de weg… het was niet eens druk, maar toch krijgen de meeste mongolen het toch voor elkaar om opstoppingen te veroorzaken. Het waren natuurlijk weer allochtonen, vrouwen en van die linkse softies. Zo traag als dikke stront rijden ze rond en zien niks. Als ze net zo neuken met hun partner, als dat ze een auto besturen, heb ik medelijden met hun aanhang.

    2. Lex

      Als na binnen die 5 jaar de accubank niet vervangen moet worden. Dan kun je flink je portomonee gaan trekken.

  10. peetjuhhhh

    Ach ja het bewijs dat ze vele malen meer vervuilender zijn dan benz auto,s dat wist al iedereen. Behalve linkse mensen die geloven in een utopie. Nu nog even de elektrische fiets aanpakken, het zijn tenslotte geen fietsen. Het zijn brommers, een brommer is namelijk een fiets met hulpmotor. En wat is een electrische fiets,een fiets met hulpmotor. Dus kenteken, rijbewijs en helmplicht graag. Ze vervuilen ook meer dan een 2takt, ze roken namelijk niet zelf maar de maasvlakte wel.

  11. JFU

    Als er genoeg van die stekker wagens rond rijden gaan ze gewoon wegenbelasting betalen. Ze zijn loodzwaar, dus dat tikt lekker aan. Kwestie van tijd dus.

    1. toetssteen

      #Peetjuhhh
      Mwah, mijn zoon is samen met nog wat ingenieurs bezig om de laatste hand te leggen aan een nieuwe accu die het tienvoudige vermag te leveren. Het zal mij benieuwen, maar ik geloof in vooruitgang.
      Overigens werkt hij 3 dagen per week thuis. Immers vid conferencing kan gewoon thuis.

  12. Caesar Lion Cachet

    LS…

    Met alles dat ik tegen Trump heb krijgt hij opnieuw het voordeel van de twijfel als hij free energie een kans geeft zoals beloofd ! (En nog wat meer zaken natuurlijk !)

e-mail:

 
Ja, ik ga ermee akkoord dat Dagelijkse Standaard mij incidenteel commerciële emails stuurt.