akwasi 1

Totaal onzichtbaar Omroep Zwart krijgt gratis reclametijd bij grootste nieuwssite van Nederland: 'We hebben ons erop verkeken'

Politiekaug 01 2023, 14:30
Ah, de glorieuze Omroep Zwart! Wie had ooit gedacht dat een omroep die begon met zoveel beloften en bravoure zo'n... onzichtbare entiteit zou worden? Maar vrees niet, lieve lezers, want volgens een artikel op Nu.nl hebben oprichters Gianni Lieuw-A-Soe en Akwasi een plan. Ja, echt waar! Ze gaan nu écht bezig met het maken van mooie programma's. En dit keer menen ze het serieus!

Omroep Zwart: De Onzichtbare Omroep

Omroep Zwart begon in januari 2022 als de nieuwe publieke omroep voor inclusie en diversiteit. Maar tot nu toe was de omroep niet zo zichtbaar als gehoopt. Onzichtbaar zou je bijna zeggen, als een soort televisie-ninja, stilletjes sluipend door de nacht zonder ooit echt gezien te worden.
Maar nu, net nu leden zich afvragen waarom het zo stil is rond Omroep ZWART, begint de aspirant-omroep een opvallende campagne via Nu.nl. "Eerlijk? We hebben ons erop verkeken," erkent creatief directeur Akwasi. Verkeken? Nee toch! Wie had dat kunnen denken?

De Grote Belofte

Omroep ZWART moet sinds de toetreding op 1 januari 2022 een weg vinden in Hilversum, iets opbouwen en ondertussen programma's maken. En daar zien leden nog niet voldoende van terug. Maar geen zorgen, ze bieden nu een 'eerst zien dan geloven'-abonnement. Je kunt je als 'vriend' aanmelden en na zes maanden lid worden als je overtuigd bent. Overtuigd van wat, vraag je je af? Nou, dat is een goede vraag.

De Grote Uitdaging

Met slechts 31.511 leden en een doel van 100.000 leden tegen 1 januari 2026, staat Omroep ZWART voor een uitdaging. Maar ze hebben een plan! Ze gaan meer hun eigen geluid laten horen. Ze gaan onderzoeksjournalistiek doen. Ze gaan sportjournalistiek doen. Ze gaan... nou ja, ze gaan veel doen. Echt waar! Iets met racisme en Woke. Discriminatie. LHBTI. Ja hoor, hun 'eigen geluid' gaan ze ontwikkelen.

De Grote Ironie

Het is bijna poëtisch hoe Omroep Zwart, de omroep die begon met zoveel beloften, nu een campagne begint om meer leden te verkrijgen en belooft dat ze alles (nog) veel beter gaan doen. Het is alsof ze eindelijk hebben ontdekt dat ze daadwerkelijk programma's moeten maken om leden te krijgen. Wie had dat gedacht?

Conclusie

Dus daar heb je het, lieve lezers. Omroep Zwart, de grootste faal-omroep in de Nederlandse geschiedenis, heeft een plan. Ze gaan nu écht bezig met het maken van mooie programma's. En ze verdienen ongetwijfeld lekker geld, maar ze zijn zo goed als onzichtbaar. Maar vanaf nu beloven ze beterschap hoor! Ja, echt waar!
En als je dat gelooft, heb ik nog een mooie brug te koop in Amsterdam.
Ga verder met lezen
Dit vind je misschien ook leuk
Laat mensen jouw mening weten