Om te kotsen: AD gooit alle principes overboord en haalt treitervlogger Ismail binnen

Ismail_1
Foto: Het AD beloont het slechte gedrag van treitervlogger Ismail Ilgün door hem een baantje te geven. Bron foto: screenshot video AD

Media en principes: in heel erg veel gevallen is dit niet langer een mogelijke combinatie. Dat is in ieder geval zo bij het AD, dat vrijdagochtend trots meldde de beruchte treitervlogger Ismail Ilgün te hebben binnengehaad als vlogger.

2016 was het jaar waarin treitervlogger Ismail Ilgün Nederland terroriseerde met zijn onzinnige filmpjes waarin alles en iedereen het zonder enige goede reden moest afleggen: toevallige passanten, agenten en iedereen op wie de Nederturkse jongen het niet zo had. ‘Treitervlogger’ werd het woord van het jaar en zelfs Mark Rutte zag zich genoodzaakt hem “tuig van de richel” te noemen, en weigerde enige excuses hiervoor toen de sneue raddraaier dat eiste. Daarna leek Nederland genoeg van hem te hebben, en werd het stil rondom Ismail.

Helaas heeft het AD die stilte nu doorbroken door bekend te maken dat ze hem zowaar een baan hebben aangeboden bij de krant… als vlogger. Blijkbaar mistte iemand in die redactie zijn verschrikkelijke filmpjes, en is men op het idee gekomen om hem “op positieve wijze de buurt in te sturen” om te zien wat daar allemaal leeft. En nee, dat zullen niet de doorsnee Nederlandse buurten worden, maar buurten die het niet bepaald goed doen. Want ja, het is natuurlijk een geweldig signaal richting jongeren daar als je laat zien “kijk eens, hij heeft een baan gekregen door het foute pad op te gaan!” Een geweldig voorbeeld enzo.

AD-hoofdredacteur Hans Nijenhuis was wel zo nuchter om te voorzien dat weinig mensen te spreken zouden zijn over deze aanstelling – gek hè? – en heeft een bericht op zijn Facebookpagina geplaatst met tekst en uitleg. Het probleem is alleen dat dat bericht het er nou niet echt beter op maakt. Sterker nog: het toont aan dat deze krant geen enkele principes meer over heeft, en gewoon keihard voor de centjes gaat. Lees maar mee:

En zijn wij niet ook een gewone mensen krant? Een krant die de wereld thuis brengt bij de Nederlanders, en ook een krant die hen een stem geeft? Wel, op de straten van de grote steden groeien steeds meer Nederlanders op die ‘niks’ met AD hebben. Zij horen niet wat wij te vertellen hebben, en wij horen niet wat hun verhalen zijn, wat hen overkomt. Misschien verandert dat hier een beetje mee. We willen horen wat er in die wijken leeft. En als het trouwe publiek van vloggers als Ismail deze video’s bekijken op AD.nl, komen zij misschien ook in contact met wat wij te bieden hebben.

Oftewel: het AD hoopt hiermee – waarschijnlijk geheel tevergeefs – dat ze hiermee een nieuw publiek zullen bereiken door het nieuws dichter bij hen te brengen. Dat is ook niet zo’n verrassende strategie voor een krant die al jarenlang het nieuws op simplistischere wijze brengt: het niveau bij deze krant (en vele andere) daalt al jaren gestaag. Men denkt daar kennelijk meer abonnee’s te kunnen krijgen door de krant toegankelijker te maken, maar in feite verliest het daardoor juist aan meerwaarde ten opzichte van andere media.

Hoe dan ook: dit gaat het AD lezers kosten, en niet onterecht: dit is een typisch gevalletje van ‘ze zouden hun moeder nog verkopen’. Eigenlijk is het jammer dat ik geen abonnement bij ze heb, want dan had ik dat nu per direct kunnen opzeggen.

 

 Waardeer jij de artikelen op DagelijkseStandaard.nl? Volg ons dan op Twitter!

In dit artikel

Reageer

13 reacties

  1.   

    Extra reden om de AD links te lagen liggen. Wat ik ook al lang geleden gedaan heb met de rest van de kranten.

  2.   

    AD SCHAAM JE DRIEDUBBEL.
    Niemand zit te wachten op reportages van dat tuig van de richel, ook niet interne berichtgeving.
    Wij worden al overspoeld met berichten van wat die gasten allemaal uitvreten.
    Rot toch op zeg.
    Het voedt nog méér de grote afkeer van ons Nederlanders tegen onaangepaste rioolratten.
    Dit over het paard getilde ventje zal ook bij AD door de mand vallen.
    Lacht zich waarschijnlijk rot om de prestatie die hij denkt te hebben geleverd.

  3.   

    Dit geeft helaas de stand van de Nederlandse journalistiek aan. Veel journalisten sympathiseren met dit soort (vooral islamitische anti-Nederlandse) jongeren.

    Deze treitervlogger heeft Nederlanders bedreigt in video’s; mensen lastig gevallen waaronder een raadslid die het opnam tegen deze treitervlogger; hij heeft zich “soldaat van Erdogan” genoemd, enzovoorts.

    Als beloning hiervoor krijgt hij een groot media platvorm van het AD en een riant loon.

    Onbegrijpelijk dat er nog Nederlanders zijn die een abonnement hebben op deze krant. Ik zou mijn abonnement op het AD gelijk opzeggen als ik een abonnement had op deze krant.

  4.   

    Nu merk je dat ook het AD een dagblad dat niet te vertrouwen is onzin verhalen die niet waar blijken te zijn

  5.   

    Had het AD dan principes? Nooit geweten. Voor zover mij bekend, is het AD een super riooldagblad. Als je zo’n onbenul als Ismail Ilgün een baan aanbiedt, zegt me dit genoeg. Het zal niet lang meer duren of het AD gaat over in het Turks.

  6.   

    Ismail Ilgun en gang bedreigen alle nederlanders!
    https://youtu.be/W69CmtyuGV4

  7.   

    Ismail moet gestraft worden voor zijn wandaden maar gaat wat mij betreft liever voortaan stukjes schrijven voor een krant die ik toch niet lees, dan doorgaan met terreur.

  8.   

    De islamisering schrijdt met rasse schreden verder tot in de haarvaten van het eens zó mooie Nederland.

  9.   

    Ik druk me heel voorzichtig uit als ik roep dat, mocht deze vlogger Turk ook maar even
    in mijn beurt komen, met of zonder camera/microfoon, hij een flinke pofferd op zijn gok gaat krijgen. Ik denk ook dat na zijn eerste bijdrage op het AD, het opzeggingen gaat strooien bij het AD. En dat noemt men tegenwoording marketing ? AD=Allemaal Drek !

    1.   

      Hij werd zojuist nog even gepamperd door DWDD, spreekt niet eens duidelijk Nederlandse taal en ik voel op mijn klompen dat dit vervelende marokkaantje
      ook bij AD door de mand gaat vallen.

  10.   

    Inhuren tuigvlogger Ismail Ilgun kost AD 70 abonnees

  11.   

    En DDS heeft Jan Roos als columnist.
    Wauw…

  12.   

    Ons abonnement op het AD hebben wij opgezegd, dat velen, velen ons mogen volgen!
    Want dat AD is al jaren het podium voor ´zielige´ allochtonen, waarvan achteraf blijkt dat ze crimineel actief zijn.
    Zegt dus veel over hoe dat AD wordt geleid c.q. wat voor journaille daar werkt!

Dagelijksestandaard.nl gebruikt cookies en vergelijkbare technologieën (cookies) onder andere om u een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kunnen we hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren en daardoor onze website verbeteren. Cookies van onszelf en van derden kunnen worden gebruikt om advertenties te tonen en artikelen aan te bevelen op dagelijksestandaard.nl die aansluiten op uw interesses. Ook derden kunnen uw internetgedrag volgen. Cookies kunnen gebruikt worden om op sites van derden relevante advertenties te tonen. Cookies van derde partijen maken daarnaast mogelijk dat u informatie kunt delen via social media zoals Twitter en Facebook.

Like nu onze nieuwe pagina voor nieuws en opinie!