Van Aartsen: patrouille door salafisten is hartstikke prima

Den Haag is mooi klaar met zo’n wegkijkburgemeester.

Tijdens Oud en Nieuw patrouilleerde een grote groep moslims van de salafistische As-Soenahmoskee door de straten van de Schilderswijk. Dat deden ze niet op eigen initiatief; het was dankzij een samenwerking van de fundamentalistische moskee met de gemeente Den Haag en de Haagse politie dat het kon gebeuren dat de salafisten de straat op gingen om de wet te handhaven. Dat zag er zo uit:

Er werden raadsvragen gesteld door de PVV en Kamervragen door VNL. Burgemeester Jozias van Aartsen heeft de raadsvragen inmiddels beantwoord. Dit is zijn, ronduit slappe, verdediging van de salafistenpatrouille door de Schilderswijk, een tikkende tijdbom door de talloze radicale moslims die er wonen en zich misdragen:

Zo’n 300 bewoners van de Schilderswijk hebben een positieve bijdrage geleverd aan een rustig verloop van de jaarwisseling. Dit door te functioneren als ogen en oren voor de politie en eventueel door medebewoners aan te spreken op het veroorzaken van overlast. Bewoners doen dat altijd onder toezicht van de politie en binnen het kader van de Nederlandse wetgeving. Hun geloofsovertuiging doet hierbij niet ter zake. Er is dus ook geen sprake van het handhaven van islamitische regels of van islamisering, maar van steun bij het handhaven van de Nederlandse wet door de politie. Dat is een win-win situatie, die bevorderlijk is voor de relatie tussen de politie en bewoners in onder andere de Schilderswijk en voor een rustig verloop van de jaarwisseling.

Van Aartsen laat voor de zoveelste keer zien dat hij het niet heeft begrepen. De aanhangers van de radicale en salafistische islam moet je niet laten patrouilleren door de Haagse straten om de wet te handhaven. Daar hebben we de politie al voor. Ontkennen dat de patrouille niets met de handhaving van islamitische regels of islamisering te maken had, is een onzinnige bewering. Het was een islamitisch festijn, zoals Nausicaa Marbe begin dit jaar schreef in haar Telegraaf-column:

We lezen op Facebook: “Moge Allah, de Verhevene, alle vrijwilligers belonen voor hun inzet.” Een waarlijk islamistisch festijn, dat Haagse preventiebeleid. Met als resultaat: schijnveiligheid. Alsof een wijk veilig wordt door samenwerking met salafisten. Als zij noodzakelijk zijn voor rust op straat, dan heeft de stad diepere schade opgelopen dan door nieuwjaarsvandalisme.

Het erge van dit hele gebeuren is dat het lijkt alsof Van Aartsen een teflonlaagje heeft. Alles glijdt van hem af. Den Haag is een mooie stad, maar het zou pas echt een mooie stad worden met een andere burgemeester. Een burgemeester die níet wegkijkt als het misgaat.

Abonneer je gratis en voor niets op het Telegram-kanaal van De Dagelijkse Standaard, en like onze spiksplinternieuwe Facebook-pagina!
In dit artikel

Wie op onze website reageert, gaat akkoord met ons huisreglement.

62 reacties

  1. JanvanEechoud

    We gaan regelmatig onregelmatig eten bij een turkse pizzaria. Niet al te ver bij de S. wijk vandaan.

    Niet voor het Halal voedsel, waar ik de schurft aan heb, maar voor de vriendelijke eigenaar, met wie ik wel eens in de clinch lig op gebied van geloofszaken….

    Als het ook in die wijk zover komt als nu met de S.wijk, zal ik daar niet meer komen……

    1. arie_jansz

      Ik kom sowieso nooit naar de schilderwijk, het barst er van de nederlandse tokkies die de godganse dag voor de deur zitten in wit-plastieke tuinmeubel en wier lichaamsbeweging niet verder reikt dan het openen en dichtslaan van de motorkap.

      En dat zijn die gasten die lopen te zeiken op de hardwerkende tukse pizzatent-houder.

      1. V.K.

        -@ArieJanz

        ”het barst er van de nederlandse tokkies ”

        -Bron?

      2. hans-e-pans

        arie_jansz 2 februari 2015 at 16:12

        Over vooroordelen gesproken meneer swansz? Hoe kun je dit oordelen hebben als sowieso nooit in de Schilderswijk komt.

      3. Eviander

        Arie, Als je er nooit komt, moet je er ook niet over praten, druiloor. Ik kom er dagelijks en kan je verzekeren dat er weinig Haags meer aan is, die hele Schilderswijk. Mannen in soepjurken, vrouwen in burka’s. De families Tokkie zijn al 70 jaar geleden afgevoerd naar Auschwitz en Sobibor.

      4. nogmaals

        Zoals gewoonlijk weer eens niet bijster intelligent -om het vriendelijk te zeggen- van zo’n arie om zijn comment te beginnen met “ik kom er nooit” en vervolgens allerlei “feiten” bij elkaar te liegen, waarbij hij de indruk wil wekken alsof hij er jaren woont, en alles weet over die wijk. \En de laatste zin slaat nergens op, tenzij je de comment van JanvanEechoud weer eens verkeerd hebt geinterpreteerd, en dan slaat jouw zin helemaal nergens op. Maar dat zijn we wel gewend van onze arie

      5. Jan

        Toch maar even opgezocht hoeveel autochtonen er nog wonen in de schilderswijk. Ongeveer 8% slechts. Dat is toch wel schrikbarend weinig. Turken en Marokkanen halen ieder bijna 30%. Ik kan me voorstellen dat je je daar als Nederlander niet meer thuisvoelt.

      6. zomaar

        tja dat krijg je Arie_jansz , volgens onze IS (partijen), zijn alle vreemdelingen gewoon Nederlanders , zijn hebben een Nederlands paspoort gekregen , krijgen Nederlandse bijstand en subsidies, en zoals jij aangeeft verrijken zij onze straatbeeld .

        dus Arie als jij daaraan stoort , wil ik je de raad geven anders te stemmen , en met anders bedoel ik niet op de oude gevestigde kliek , die al pakweg 40 jaar onze samenleving te grabbel gegooid hebben .

    2. -Harry

      Zeg Jan ,

      heb jij nooit dat onderzoek gelezen waarbij ze in islamitische restaurants onderzoeken gedaan hebben naar de hygiëne ?
      In het eten werden ALLE lichaamsvloeistoffen aangetroffen !
      Zweet , bloed , urine , sperma , ontlasting en kwijl .
      Vast geen toeval !
      Het zou mij niets verbazen , gezien de haat die ze tegen ons hebben , dat ze het er expres in doen .

      Weet wat je eet !

  2. Beukman

    De enige relevante vraag zou moeten zijn: “Is het dankzij deze burgers inderdaad rustig gebleven?”
    Ik heb begrepen van wel. Prima aanpak dus.
    Niets nieuws onder de zon overigens, om burgers in te schakelen om de orde te handhaven. Is goedkoper ook dan altijd maar weer leunen op de politie, wat klauwen vol belastinggeld kost.

    1. arie_jansz

      ja…maar dat is anders zal Frank nu wel denken….

    2. zomaar

      het zouden ook gewone burgers kennen zijn , waarom in een wijk die al negatief in het nieuws gekomen was , Salafisten ordertroepen laten patrouilleren.

      dat schets een negatief beeld over zijn bestuur , zelfs over of hij wel een echte Nederlander is , zo ja of hij zich bekeerd heeft tot de islam.

      hij is mij iets te vriendelijk, voor dit rapaille die afgelopen zomer opriepen tot een strijd voor de islam , en riepen dat de Joden vermoord diende te worden .

      dus twijfel ik aan van Aartsen, of hij wel bekwaam is voor zijn functie .

      1. Beukman

        zomaar beweert:
        “het zouden ook gewone burgers kennen zijn , waarom in een wijk die al negatief in het nieuws gekomen was , Salafisten ordertroepen laten patrouilleren.”

        Het is om allerlei redenen natuurlijk bijzonder praktisch om een bestaande instelling te gebruiken om vrijwilligers te ronselen. Vanuit mijn eigen rk lagere school en kerk gebeurden ook dergelijke dingen.
        Verder hebben mij geen klachten bereikt over meisjes die werden verzocht om zich zediger te kleden, café’s waar men geen alcohol mocht schenken, etc.
        Die hele term Shariapolitie van ons Geurt is dus niets anders dan een lasterlijke poging om een prima burgerinitiatief te framen tot een stiekeme islamisering.

        1. nogmaals

          Gelukkig dat Beukman geen klachten hebben bereikt. Dan is alles goed…..!!

        2. zomaar

          Beukman, ik herinner mij nog de tegendemonstratie , die verboden werd door van Aartsen .

          zij wilden door de sharia driehoek lopen , gewone neerlandse burgers !!, die tegen zijn hetgeen de islamieten voor opriepen .

          tot op heden hebben wij hier nog de politie , die moet optreden bij rellen ect , en kennen ,(willen wij niet kennen) ,wij geen islamitische ordertroepen.

          hoe jij en je parochie en van Aartsen daar ook over mogen denken, dit geeft aan dat onze regenten buigen voor de sharia wetten , en de schilderswijk een islamitische enclave is verworden .

    3. Tiemen_Veenstra

      Mag de Cosa Nostra van jou ook de orde handhaven, Beukman? Waar ligt dan de grens? Een groep Hell’s Angels? Een DDS-knokploeg onder leiding van Gielah en Suijkerbuijk?

      1. Beukman

        @Tiemen
        Hmmm…. ik denk dat Gielah het in haar eentje wel af zou kunnen.

  3. zomaar

    tja wat moet je op dit stuk onbenul (van Aartsen), schrijven .

    die het een goed plan (uitvoering ) vond , dat tijdens de jaarwisseling een , salafistenpatrouille de straten doorging .

    hij maakt deel uit van de elitaire politiek , de elite die ons aan de islam overgeleverd hebben , en nog vindt hij dit niet genoeg !, nu moeten binnen bepaalde wijken van zijn stad nog , of mag ik het schrijven knokploegen aan het bewind komen .

    heb ik toch gelijk gehad in mijn eerder schrijven , dat de socialist , zijn stormtroepen verruilt heeft voor stormtroepen uit de islam

  4. V.K.

    -De religieuze oren en ogen van de politie. Tsja, ethnic cleansing van de schilderswijk op maat voor u gemaakt.

  5. V.K.

    -Was Belgie zo verstandig om politie/leger het dragen van Arafat-sjaaltjes te verbieden bij het bewaken van de Joodse wijk, komt dat stom stuk onbenul van een Aartsen met met reli politie op de proppen.

  6. NemTudom

    Joden zijn of hartstikke tof……
    Of zijn gehersenspoeld door de omstandigheden, hartstikke gek.

  7. Antidotum

    Hartstikke prima van Aartsen. 🙁
    Onze hermandad heeft toch al geen gezag meer.

    Misschien tijd om eens diep na te gaan denken over de veiligheid en hoe dat volgens onze wet moet worden opgelost??

    Maar dan serieus, zonder afschuifsysteem?

  8. Mike V.

    Wat een ongelooflijke dwaas is die van Aartsen toch, die Chaimberlin après la lettre. Als straks de clash of civilisations echt goed bezig is (want alle signalen staan immers op rood) zal deze druiloor mede debet zijn aan het bloed van uw kinderen. Welkom in nederland, het land der naieve dwazen.

  9. Wachteres

    http://www.elsevier.nl/Algemeen/blogs/2007/5/Milli-Gorus-Vogelaar-en-Bos-open-jullie-ogen-ELSEVIER123163W/

    Ach, in het verleden hadden we Woutertje Bos en Vogelaartje. Zagen ook nergens gevaar.

    ‘Milli Görüs is tegen integratie en licht de eigen aanhang op, maar Wouter Bos weet van niets’.

    Milli Görüs is een moslimorganisatie die verbonden is met de moslimbroederschap. In Duitsland wordt zij als een groot gevaar beschouwd en ze wordt goed in de gaten gehouden.

    Vogelaartje omhelsde innig in zwarte lappen gehulde moslima’s, als mens onzichtbaar voor de buitenwereld.

    Waarschijnlijk denken ze: “Als we nu maar lief zijn, dan komt alles wel op z’n pootjes terecht”.

    In Zweden, ons lichtend voorbeeld op weg naar de islamisering, zei een politicus eens: “Als we nu goed zijn voor de moslims, zullen ze ook goed voor ons zijn als zij het hier voor het zeggen krijgen”.

    Islamitische jongeren roepen in koor: “Wacht maar tot wij hier de macht overnemen”.

    40, 50 jaar geleden was mijn schoonmoeder al gechoqueerd, toen zij daarmee werd bedreigd door moslimvrouwen.

    Het probleem is, imbecielen a;ls Van Aartsen denken dat de fundamentalisten er dezelfde gedachtegangen op na houden als wij in het Westen:

    Wie goed doet, goed ontmoet.

    ‘De fundamentalistische moskeeën willen hun aanhang in West-Europa afhouden van integratie en tegeijkertijd willen zij de islam in Europa laten expanderen’.

    In Frankrijk zijn al meer dan 750 no-go areas, waar zelfs de dokter en de brandweer niet meer durven komen.

    https://ejbron.wordpress.com/2015/01/25/videos-echt-wel-er-zijn-wel-degelijk-no-go-areas-in-europa/

    Dergelijke wijken zijn er ook in Duitsland, GB en in Zweden. Veel geweld en knokpartijen met de politie.

    Natuurlijk komen berichten daarover zo min mogelijk op de MSM

    De wijken worden gecontroleerd door dergelijke figuren. Vrouwen worden aangepakt als ze niet volgens de islamitische regels gekleed zijn

    Zolang onnozele halzen als Van Aartsen dat nu maar in hun achterhoofd houden, als ze fundies het werk van de politie laten doen, is er misschien nog niet veel aan de hand.

    Want hen bekeren tot onze democratische opvattingen zal echt niet lukken.

    En veronderstellen dat ze veranderd zijn zodra ze de grens met Nederland oversteken, werkt ook niet.

  10. toetssteen

    Als de zwaar gereformeerden zoiets voor zouden stellen (laat staan doen) dan staat Nederland op zijn achterste benen om er (terecht) zijn verontwaardiging over uit te spreken. Echter, als het gaat om zwaar gelovige moslims, dan haalt men de schouders op onder het mompelen: het gaat toch goed zo….
    Nee, het gaat niet goed zo! Het is een taak van de politie, daar worden ze voor betaald. Trek meer politie aan, betaal ze beter, stel voor op de bureaus administratieve krachten aan en op straat met die petten!

    1. HR

      Volledig eens, meer gewone politie, blauw, op straat en zeker geen op godsdienst, welke dan ook, gebaseerde ordedienst.

  11. D. G. Neree

    Als autochtonen burgerwachten willen instellen, dan valt de hele politiek en de propagandafabriek over ze heen.

    1. Beukman

      @ Neree

      Het kostte me letterlijk minder dan 10 seconden om deze bewering te ontzenuwen.

      AMERSFOORT – Diverse inwoners van de rivierenbuurt in het Soesterkwartier zijn bereid ’s avonds te posten in hun deel van de wijk.

      Na de oproep een burgerwacht te vormen tegen treiterende jongeren meldden zich gisterochtend direct een aantal kandidaten bij de wijkwinkel.

      Wanneer de eerste burgerpatrouilles de straat op gaan, kunnen de initiatiefnemers van het Wijkbeheerteam nog niet zeggen. De burgerwachters gaan in elk geval niet solo op pad. Ze zullen geen geweld gebruiken, geen wapens of handboeien meedragen, maar wel een verdachte staande houden. De politie heeft toegezegd na zo’n melding snel ter plaatse te zijn.

      http://goo.gl/Jfj0nR

      1. arie_jansz

        en maar toeteren om het toeteren.
        Lees eens een normale krant Neree!

      2. toetssteen

        @Beukman
        O….., is die burgerwacht religieus getint? Dacht van niet.
        Het gaat om relipolitie! Niet om burgerwachten!

        1. Beukman

          @Toets
          Neree had het over burgerwachten bestaande uit autochtonen.

      3. HR

        Het feit dat een burgerwacht een goed middel is tegen, met name kleine, criminaliteit is volledig waar.
        Het is echter ook het failliet van onze overheid, deze verbied de “gewone” burger namelijk zich te verdedigen, en laat door middel van de effectiviteit van de burgerwacht zien dat ze er zelf niets van terecht brengen.

        Het enige wat de, zonder meer goede effecten, van de inzet van een burgerwacht bewijst, is het feit dat toezicht houden helpt.

        Dat houdt niet automatisch in dat we gelukkig moeten zijn met de inzet van burgers voor een dergelijk doel, en zeker niet als deze “burgers” hun eigen normen en waarden meenemen.

        Wij betalen belasting en mogen verwachten dat we daardoor een fatsoenlijke politie inzet krijgen, juist op buurt en wijk niveau.

        Helaas blijkt dat onze overheid het door ons opgebrachte belastinggeld liever voor verkeerscontroles gebruikt, dat is echter een andere discussie…..

        1. Beukman

          @ HR
          Je zal toch wel begrijpen en weten dat met oudjaar de capaciteit van de politie volstrekt niet toereikend is. Waarom moet de overheid altijd maar alles oplossen? Wat is er mis mee om de burger zelf eens wat verantwoordelijkheid te geven? Belangrijk is dat duidelijk is tot waar de bevoegdheden van de burgerwacht zich uitstrekken.
          Kijk eens op internet. Het wemelt in Nederland van burgerwachtachtige initiatieven.

          Oh, wacht…. deze keer bestaan de leden uit moslims in plaats van uit om het even wat!
          Nou en. Waren er klachten over meisjes die werden verzocht om zich zediger te kleden, of van café’s waar men geen alcohol mocht schenken, etc.? Als deze er wél waren geweest, had je er donder op kunnen zeggen dat de PVV deze aan ons gepresenteerd had.

          Die hele term Shariapolitie van Geurt is niets anders dan een lasterlijke poging om een prima burgerinitiatief te framen tot een stiekeme islamisering.

          1. HR

            @Beukman,

            Op zich heb je gelijk dat de politie rond de oud en nieuw viering in Nederland met te weinig capaciteit te kampen heeft.
            Dat doet echter niets af aan het feit dat in onze rechtstaat het een politietaak is om de openbare orde te bewaren.

            Nogmaals, het simpele feit dat toezicht helpt doet daar niets aan af.

            Jouw opmerking “Waarom moet de overheid altijd maar alles oplossen? Wat is er mis mee om de burger zelf eens wat verantwoordelijkheid te geven?” is volledig juist, het is echter zo dat daarmee de verantwoordelijkheid voor het gedrag van relschoppers etc. bij de burgers, c.q. de burgerwacht, geplaatst wordt en dat is niet redelijk.

            Verder maakt het mij niet uit wat voor achtergrond mensen die een “burgerwacht” vormen gemeen hebben, dat doet er niet toe.

            Toezicht is een politiezaak, dat is in ons land zo geregeld. Het is aan de overheid om te zorgen dat er genoeg politie capaciteit is.

            Uiteraard is het verder een prima zaak als mensen opletten en anderen aanspreken op hun gedrag als daar aanleiding voor is.

      4. -Harry

        Noem jij zo’n flutreactie : ONTZENUWEN , Beukelmans ? Daar komt toch echt iets meer voor kijken .

        Je schrijft dat jij een r.k. opvoeding gehad hebt .
        Jacobus heeft ook op het katholieke schooltje gezeten .
        De paus is ook katholiek opgevoed . Die doet ook al van die rare praat !
        Zijn jullie soms allemaal misbruikt door de priesters dat jullie je zo afzetten tegen het normale mensdom ?

        1. Beukman

          @Harry
          Ik pijpte de kapelaan en de paters alleen als ze er flink voor dokten, Harry.

  12. Kuifje

    Onbegrijpelijk. Wat bezielt Van Aartsen toch.

    1. Joseph L

      Dat heet dementie.

  13. Ruud562

    Die idioot Van Aartsen. Doet een grote, onherstelbare knieval om de rust maar te bewaren omdat de politie daar in die wijk het gezag volledig kwijt is! Och, och, Den Haag, stad achter de duinen ….Och, och, Nederland, wat staat u te wachten!!

  14. Primo

    Dat men moslims in zulke grote aantallen binnen de Nederlandse grenzen heeft is al niet te bevatten en onacceptabel, maar dat zij patrouilleren in de wijken is a bloody shame.

    Wilders heeft al jaren het grootste gelijk van de wereld, de islam moet eruit.

    1. Jacobus

      U bedoelt wellicht de moslims er uit.

      1. Primo

        Nee dit bedoelde ik niet, al zou dit wel een prettige bijkomstigheid zijn.

  15. Joop Klepzijkert

    Nederlandse tokkies zijn allang weggetreiterd uit de schilderswijk, dus weer een provocatie van een trol die niet eens weet waar de schilderswijk ligt.

  16. Jasterke

    Mijn naam is…beste vrienden… Jozias
    ( ik zou ’t ook eerlijk zeggen als het niet zo was),
    maar ja, ik ben nu eenmaal on-ontkenbaar die ik ben,
    de Landverrader die je als van Aartsen ken !
    maar dat geeft niks, ik trek aan ’t langste eindje
    en houd de Haagse goegemeente aan het lijntje,
    al gáát ’t gebeuren dat ik ’t schoolvoorbeeld zal zijn
    van zo’n terechtgestelde dhimmi bungelend aan een lijn !

  17. Pieter V

    Van Aartsen? Dat landverraderlijk stuk onbenul is voor mij gewoon “Von Arschlog”.
    Iedere dag wordt ik er pijnlijk aan herinnerd dat er Nederlanders zijn omgekomen voor onze vrijheid die nu door dit soort idioten wordt verkwanseld.
    Islam is terreur, en iedereen die dat bestrijdt heeft een verborgen agenda.

  18. Wachteres

    http://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150202_01506294?utm_source=twitter&utm_medium=dlvr&utm_campaign=twitterfeed

    ‘Goed geïntegreerde jongeren radicaliseren makkelijker’

    Volgens de Nederlandse onderzoekster Marion van San zijn goed geïntegreerde jongeren in ons land vatbaarder voor radicalisering. ‘De stelling dat jongeren die naar Syrië trekken vooral het slachtoffer zijn van een samenleving die hen niet accepteert, wordt niet door de feiten ondersteund.’

  19. jelle

    “Sharia-politie” in Amsterdam west.
    Was al lang geleden aanbevolen.
    Op initiatief van Marcouch.
    Toen bleek dat die islamitische Burgerwacht voornamelijk bestond uit moslims die nooit en te nimmer een vrouw de hand zouden willen schudden trok Marcouch even die islamitische keutel in.
    Toen de Joden-en Charlie-slachting nààr-afstralend naar de moslims toe dreigde te worden(D66,Pechtold), kwam onze beminde Gelovige wederom met z’n aanbeveling.
    Wat betreft dat handschudden?

    Bij ’n CDA-er moest je dus je vingers natellen.
    (dixit een ooit “principiele”, legendarische D66-kroegbaas, later benoemd (ongekozen) burgemeester van Lelystad.
    ’n VVD-burgemeester in het Haagse is blij met islamitische OrdeGroepen.
    Die man is z’n vingers niet kwijt.
    Tot ’n elleboog diep zit zijn respect voor islamitisch ongenoegen in Den Haag.

  20. Beukman

    @ HR 21.52
    Toezicht is meer en meer een zaak van de burger. Het is ook geheel in lijn met het ideaal van een afgeslankte overheid en met die zogenaamde “participatiemaatschappij”. Ook zal het een gezonde tegenkracht zijn tegen de opvatting dat de politie het wel oplost: geef de burger zelf verantwoordelijkheid voor zijn buurt!
    Uiteraard moet het glashelder zijn wat de bevoegdheden zijn van zo’n burgerwacht. Ik heb daarover al eens gelezen dat er allerlei voorwaarden bestaan.

    Het internet is werkelijk vergeven van de burgerwachtinitiatieven in Nederland. Google of bing er maar eens op. Zou het beste criterium voor de wenselijkheid niet zijn hoe goed het werkt?

    Je schrijft dat de achtergrond van de deelnemers geen rol mag spelen. Dat vind ik mooi.

    1. HR

      Op zich ben ik het met je eens, het risico dat de burger dan mede verantwoordelijkheid draagt voor de veiligheid in zijn eigen omgeving is echter niet onbelangrijk.

      Vandaar dat ik blijf vinden dat de overheid, de politie, verantwoordelijk moet blijven voor het toezicht op straat.

      1. Beukman

        @ HR
        Ik snap je bezwaren wel, er is ook zoiets als een hellend vlak. Toen ik als kind nog op straat speelde temidden van tientallen andere kinderen, hielden de moeders zo’n beetje toezicht vanuit hun keukens.
        Dat is één kant van het spectrum, en je zou het niet willen om die verantwoordelijkheid over te hevelen naar de politie.

        In het geval van de ordedienst georganiseerd door een moskee kan ik me ook wel voorstellen dat de politie hier heel pragmatisch is. Jongeren in die buurt die rotzooi willen trappen rond nieuwjaar, zullen veel makkelijker worden gecorrigeerd door “soortgenoten” dan door politieagenten, die alleen maar olie op het vuur zouden hebben gegooid.

        1. HR

          @ Beukman

          Feitelijk zeg je nu dat de politie “olie op het vuur gooit” als zij corrigerend optreden.

          De conclusie is dus dat de rotzooi trappende jongeren uit jouw voorbeeld gewoon geen gezag wensen te accepteren, het lijkt mij dan ook niet aannemelijk dat zij dan wel zullen luisteren naar “soortgenoten” zoals jij aangeeft.

          Kort en goed, we moeten er niet aan beginnen, zeker niet in achterstandswijken zoals in Den Haag.

          Wat betreft de opmerking betreffende de moeders die uit het raam kijken ben ik het uiteraard volledig eens. Ook kan ik me iets voorstellen bij een aantal mensen die, als de hond uitgelaten moet worden, een oogje in het zeil houden als er bijvoorbeeld weer een idioot allerlei auto’s in brand steekt.

          Dit is echter niet te vergelijken met een “ordedienst” en dat is waar ik tegen protesteer.

          1. Beukman

            @HR
            Nogmaals: als het werkt, dan werkt het. Het tarten van autoriteit (lees: mannen met een politiepet) werkt statusverhogend. Dat heeft niks te maken met islam. Ik ben zelf een rk kaaskop, en in mijn jeugd (in Amsterdam nieuw-west) was het niet anders.

            Over het optreden van de ordedienst in de Schilderswijk zijn er geen klachten bekend. Zelf merk ik ook regelmatig, in de persoonlijke én de professionele levenssfeer, dat het delegeren van verantwoordelijkheid en daarmee vertrouwen, een tovermiddel is om mensen te motiveren.

            Ik zou zeggen: probeer het eens uit, kijk of het bevalt. Mocht zo’n islamitische ordedienst er een puinhoop van maken en haar bevoegdheden aan de laars lappen, dan ben ik de eerste om er het mes in te zetten.

        2. zomaar

          en beuk , doet het echt zeer om op je knieën te zitten ?.

          waarom deze vraag , ik vind dat je nogal een knieval maakt richting islam , in ons land .

          als die pet volgens jou werkt als een lap op een stier , dan geeft dit aan dat wij niet hard genoeg straffen !!, en daar bedoel ik niet alleen de islamitische jongeren mee , neen alle relschoppers .

  21. TijlUilenspiegel

    @ Beukman 2/2/15 – 22:28

    Helemaal eens. Maar dan moet de overheid ook echt afslanken, ergo minder belasting heffen voor deze taken. Dus geen holle termen als ‘participatiemaatschappij’ en de volle rekening bij de burger blijven leggen voor steeds minder dienstverlening.

    1. Beukman

      @Tijl
      Ik ben met je eens dat de term participatiemaatschappij ook echt inhoud moet krijgen. De laatste tijd hoor je steeds vaker de woorden “transitie” en “transitiebeweging”. Google er maar eens op. Die behelst ook een mentaliteitsverandering bij de burger. Wat is er heerlijker dan je zaakjes te kunnen regelen zonder een bemoeizuchtige overheid die over je rug meekijkt?

  22. Jacobus

    “Voor de helderheid: het salafisme is een fundamentalistische en radicale stroming binnen de islam dat in het vrije Westen wat mij betreft niets, maar dan ook helemaal niets te zoeken heeft.”

    Gelukkig gaat Frank daar niet over. Ik vind dat neonazi’s in dit land ook niks hebben te zoeken maar ik ken ze wel het recht toe hun abjecte ideeën te uiten en demonstraties te houden.

    Begrijp je wel, Frank?

    1. HR

      Ik dacht dat je al naar bed gegaan was…..

      1. Beukman

        @HR
        Jacobus is een bot, en bots slapen niet. Jacobus is een zeer geavanceerd project dat tijdens de laatste diepgeheime Bilderberg Conferentie is opgezet. Elke reply van Jacobus levert ons 7 barrels ruwe olie op in ruil voor 7 islamitische gezinsherenigingen binnen onze grenzen. Jacobus is geprogrammeerd met de nieuwste Virtual Intelligence technieken, ooit gestart bij dr. Sbaitso (https://www.youtube.com/watch?v=sV3pYZZ2jEw). De techniek is gejat door de Mossad uit een land dat ik hier niet met name kan noemen (merk op dat Jacobus een joodse naam is, zoek even in het OT op hoe dat ook alweer zat met Jacob). Het project-Jacobus is inmiddels zo geavanceerd dat Jacobus zelf als debater vrijwel onverslaanbaar is.
        Wen er dus maar aan, HR :-).

        1. HR

          @Beukman

          Het is niet moeilijk om een reputatie als een bijna onverslaanbare debater in stand te houden als je op een gegeven moment gewoon omdraait en niets meer van je laat horen.

    2. TijlUilenspiegel

      Jacobus 2 februari 2015 at 22:51

      De Neonazi’s hebben hier niets te zoeken maar zijn ook helemaal niet relevant en vormen ook geen enkele bedreiging.

  23. jelle

    Je zal ’t maar mooi vinden dat moslimbroeders hun steentje bij willen dragen aan bestrijding van vuurwerkoverlast tijdens oud en nieuw.

    In die Schilderswijk is niet opgetreden tegen uitgeschreeuwde doodsbedreigingen aan Joden.
    Door geen smeris of islamitische “buurtwacht”, zelfs Burgemeester van Aartsen(VVD) vond het de sop v/d kool niet waard.

  24. zomaar

    van Aartsen VVD’er , heeft aan de vooravond gestaan , van hetgeen er nu en gaat gebeuren .

    zijn partij is en was mede verantwoordelijk , voor de islamitische instroom binnen onze samenleving .

    en nu als burgervader in Den Haag , geeft hij zomaar een hele wijk (enclave) af aan de islamieten, die nu zelf voor hun ordetroepen zorg dragen , daar geen agent in deze enclave meer veilig is , (zie het gebeuren te Parijs ) , en nu ik toch effe aanhaal zie deze link ?.

    http://freedombytes.info/chaos-in-franse-steden-duizenden-vierkante-kilometers-overgenomen-door-moslims/

    zover hebben de Internationale Socialisten het laten komen , geen oorspronkelijke inwoner is nog zeker over zijn /haar toekomst , of die van hun kinderen /kleikinderen , dit alle hebben wij te danken aan het socialisme (internationaal) , die open staan en stonden voor barbaarse hordes .

    die aansla over aanslag gaan plegen binnen onze samenlevingen , en door angst de originele bevolkingen , zullen overheersen !.

    https://ejbron.wordpress.com/2015/02/01/is-militant-legt-uit-hoe-hij-strijders-over-de-grens-naar-europa-smokkelt-wacht-maar-af-het-is-gelukt/

    dit staat ons te wachten .

Reacties zijn gesloten.

e-mail:

 
Ja, ik ga ermee akkoord dat Dagelijkse Standaard mij incidenteel commerciële emails stuurt.