‘Antifascisten’ gaan demonstratie tegen salafistische megamoskee blokkeren

Want demonstreren tegen de komst van een vrouwendiscriminerende salafistische megamoskee is natuurlijk hartstikke fout.

Als er één islamitische stroming binnen Nederland ongewenst is, dan is het wel de vrijheidshatende, vrouwendiscriminerende, democratie verafschuwende orthodox-salafistische stroming van de islam. We leven immers in Nederland, een vrij en democratisch land waarin vrouwen en mannen gelijkwaardig zijn. Hoe minder salafisme in Nederland, hoe beter.

Het is geen wonder dat veel inwoners van Gouda helemaal geen zin hebben in de megamoskee die de politiek erdoor probeert te drukken. En het is ook geen wonder dat Pro Patria zaterdag 28 februari om 13:00 uur wil demonstreren tegen de komst van het islamitisch paleis. In Nederland is demonstreren een grondrecht en in het geval van de megamoskee en de houding van de lokale politiek lijkt me een demonstratie absoluut op z’n plaats.

Helaas (of beter: zoals verwacht) denken de ‘antifascisten’ van de AFA daar anders over. Omroep West schrijft:

De AFA roept onder de noemer ‘Laat Ze Niet Lopen’ bewoners op om de demonstratie te blokkeren. De AFA wil dat bewoners in actie komen tegen de demonstratie van Pro Patria: ‘Fluit ze uit, overstem ze, blokkeer, laat zien dat ze niet welkom zijn! Negeren is geen optie, Pro-Patria zal hoe dan ook aandacht krijgen en hun racistische gedachtegoed proberen te verspreiden’, schrijft de extreemlinkse groep.

Eerlijk is eerlijk: er zitten onfrisse types bij de Pro Patria-beweging. Ik zag het bij de demonstratie in Den Haag vorig jaar. Ik zou nooit meelopen in zo’n demonstratie. Maar er liepen ook honderden gewone Nederlanders mee die niets, maar dan ook helemaal niets te maken hadden met hooliganisme of extreem-rechts. Dat zal ook dit keer het geval zijn.

De zorgen van de mensen die zaterdag gaan demonstreren tegen de komst van de megamoskee moeten we serieus nemen. We moeten de demonstranten niet bij voorbaat afschilderen als ‘fout’. Dat is wel wat er nu gebeurt door de AFA en de media die gretig hun kant van het verhaal overnemen. Laten we eerst maar eens kijken welke mensen er afkomen op de demonstratie over anderhalve week.

Abonneer je gratis en voor niets op het Telegram-kanaal van De Dagelijkse Standaard, en word lid van onze spiksplinternieuwe Facebookgroep!

Waardeer jij de artikelen op DagelijkseStandaard.nl? Volg ons dan op Twitter!

In dit artikel

Wie op onze website reageert, gaat akkoord met ons huisreglement.

122 reacties

  1. Gielah

    Het is volstrekt onjuist om AFA te omschrijven met ánti-fascistisch.

    In deze tijd van ‘de leugen regeert’ dekt een naam trouwens bijna nooit de inhoud meer.
    Komt u bijvoorbeeld een partij tegen met ‘democratie’ in haar naam… loop dan maar meteen een straatje om…. want wát men daar ook dient… NIET het volk!

    Het woord ‘arbeid’ zegt ook geen donder meer.
    Nergens zoveel werklozen ( en graaiende kapitalisten) als daar!

    De aanduiding ‘christen’ in een partijnaam kunt u ook maar beter niet serieus nemen.

    Wat de PVV betreft ( Partij voor de Vrijheid).. hoe VRIJ is men als men 24 uur per dag bewaakt moet worden…. en dat alleen maar omdat men zo vrijmoedig was om zijn land VRIJ te willen houden van barbarij en dictatuur?

    AFA is gewoon de knokploeg van links Nederland.. en veel fascistischer lieden dan er in die onfrisse club rondsjouwen zult u niet snel tegenkomen.

    1. Jacobus

      “De aanduiding ‘christen’ in een partijnaam kunt u ook maar beter niet serieus nemen.”

      Hoe serieus moeten we het nemen dat Gielah zichzelf ‘christen’ noemt?

      1. Vossenstaart

        @ Jacobus

        Je hoort de bel maar mist de klepel…

        1. loritta

          INDERDAAD !

    2. arie_jansz

      Gielah besteedt haar hatelijke schrijfsel liever aan AFA ….
      Je kunt veel van die linkse boefjes vinden, maar ze hebben helemaal niets tegen joden.

      Dan te bedenken dat diezelfde Gielah wel diepe sympathie koestert voor dat fascistische jodenhatende tuig van Pro Patria.

      Zoals ik reeds vermoedde….helemaal de weg kwijt.

      1. Jacobus

        @Arie

        Pro Patria is inderdaad een extreem rechtse en antisemitische organisatie. Dat geldt overigens ook voor IV, een organisatie waarvan Gielah ook een vorostander is.

        http://www.omroepwest.nl/nieuws/10-09-2014/pro-patria-dekmantel-voor-extreemrechtse-splintergroepering

    3. Frank Verhoef

      Ha Gielah,

      Vandaar dat het woordt ‘antifascisten’ tussen haakjes staat, want het zijn zelf een stelletje fascisten.

      1. Vossenstaart

        Misschien is SAFA een oplossing??? Storm Afdeling Fascistische Aktie?

      2. Jacobus

        Fascisten lijken me mensen die een fascistische staatsvorm voorstaan. Ik las nergens pleidooien in die richting van AFA.

      3. Gielah

        En zó is dat, Frank!

      4. Adrianus 43

        Frank, zelf dat hebben de goede lezers jolocus en Arie niet gezien.
        Het zijn een stelletje lapzwansen die veel aandacht behoeven.

        1. arie_jansz

          Die aandacht krijgt Jacobus in ieder geval, keer op keer…..

  2. zomaar

    was dit van meet af aan , niet de bedoeling van de anti Fascisten, om openbaar demonstraties te houden tegen onderdrukking , en racisme .

    afin na teintallen jaren worden ook zij eens wakker , en zien dat de Nederlandse samenleving , waaronder vrouwen , niet te vergeten Joden , onderdruk staan van de islam .

    nu verwacht ik de heren, vrouwen uit GroenLinks, de SP, en de PvdA, voorop lopen tijdens de te houden demonstraties .

    zo die er komen zou .

    1. zomaar

      en ach ja als zij dan toch eenmaal tot demonstratie over gaan , doe dan gelijk als wat jullie gewent zijn en waren !.

      SLOOP de boel !!.

  3. nogmaals

    Onze (nou ja onze, niet die van mij dus !) overheid heeft de draaiboeken al klaar liggen om kei- en kei-hard op te treden tegen de NL-burgers die vreedzaam gebruik willen maken van hun recht om door een demonstratie te laten blijken dat de komst van deze haat-moskeet bij de Goudse bevolking door de strot is geduwd door een stel domme en naïeve en vaak zelfs kwaadaardige policor bestuurders die zichzelf en hun (islam) vriendjes al jarenlang verrijken dankzij de multicul-waanzin en de daarmee gepaard gaande kwaadaardige islam-invasie. En invasie gelieve u te lezen als de militaire term die de betekenis het beste weergeeft. En bij een invasie is zo’n mega-kazerne midden in vijandelijk gebied zeer nuttig. Vooral als er nog grote (bomvrije) kelders onder zitten.

  4. econoom

    De AFA is een zeer fascistisch clubje, dat geweld niet schuwt en bij demonstraties bij voorkeur gemaskerd met sjaals en capuchons optreedt. Dat er banden zijn tussen de islamofascisten en extreem links is al meerdere malen aangetoond.

    1. arie_jansz

      Nou nee, econoom, het tegendeel

      https://afanl.wordpress.com/wat-is-afa/

      En aangezien ze net als meneer EJ Bron op worldpress staan, moet het wel waar zijn

  5. Jacobus

    De AFA is een linkse actiegroep die zich over het algemeen geweldloos keert tegen extreem-rechts fascisme dat in de regel niet geweldloos is.

    Op zichzelf verdient hun actie in Gouda sympathie: mensen die hier het grondrecht van de vrijheid van godsdienst willen aantasten moeten stevig worden bestreden om onze rechtrsstaat overeind te houden.

    1. Jantje

      Je praat totale onzin.

      1. Jacobus

        …argumenteerde Jantje.

      2. arie_jansz

        https://afanl.wordpress.com/wat-is-afa/

        Dat doet Jacobus dus niet…

    2. Squillyz

      Helemaal mee eens Jacoba! ” mensen die hier het grondrecht van de vrijheid van godsdienst willen aantasten moeten stevig worden bestreden”.
      Derhalve keihard optreden tegen deze mensen. Lees: moslim extremisten, want die tolereren geen enkele andere religie!

      1. Jacobus

        Kun je een voorbeeld geven van moslimorganisaties die een beperking van de vrijheid van godsdienst bepleiten?

        1. TijlUilenspiegel

          Jacobus 18 februari 2015 at 17:45

          Moslimorganisaties bepleiten niet de beperking van de vrijheid van godsdienst in de Nederlandse grondwet. Ze maken er gebruik van.

          http://nl.wikipedia.org/wiki/Contactorgaan_Moslims_en_Overheid

          De Koran, Hadith en Sharia zijn wel heel erg duidelijk over vrijheid van godsdienst. Die bestaat daar dus niet.

          En bespaar me alsjeblieft de links van Linda Bogaert.

          1. JanvanEechoud

            Snap niet dat juist JIJ daar weer intrapt.

        2. A Dutch Patriot

          Volgens de islam moeten andere godsdiensten zich onderwerpen aan de islam. Dat heet in het Nederlands ‘een beperking van de vrijheid van godsdienst’.

          (toch jammer dat er geen IQ check op het aanmaken van accounts zit hier op DDS)

        3. Adrianus 43

          Jolocus probeer eens in Mekka te komen als niet moslim.Hier brengt men de vrijheid van godsdienst in praktijk!

      2. arie_jansz

        Zodra daar aanleiding toe is, zal de staat ongetwijfeld hard optreden.

    3. Adrianus 43

      Mijn god ,kan het nog krommer?

  6. Antivenin

    Tja, en nu maar wachten tot de islamopate burgemeester van Gouda een verbod uitvaardigt tegen de demonstratie van de gepasseerde burgers, want “veiligheidsrisico’s”…

  7. Antidotum

    Wanneer kunnen wij er ons op gaan verheugen, dat de antifascstenclub zichzelf zal gaan bestrijden, als de enige ware fascisten?

    Groter tuig bestaat er niet in de westerse samenleving dan het ultra linkse rapalje en partijen die dit gedachtengoed toestaan, mogen zichzelf m.i. plaatsen in de door mij aangegeven bedoelde categorie.
    De duiding NSB’ers mag ook.

    1. arie_jansz

      Groter tuig is in ieder geval het tuig van Pro Patria, de NVU en andere foute, maar vooral jodenhatende clubjes…

      Wat vind u van Pro Patria eigenlijk?

  8. V.K.

    -Denk dat de bewoners, als daar de omwonenden van deze moskee mee bedoeld worden,zich niet door de AFA aangesproken voelen.

  9. pejoar

    Hier in Nl kennen we geen extreem rechts.Geweld komt hier altijd van links.Je hoeft mij niet te geloven maar de feiten zijn er.
    Ik ben partijloos ,maar mij valt het op, dat religie een veel te dominante positie in Nl krijgt en dat is nooit een goede zaak.

  10. Dennis_WSPK

    Hahahaha AFA geweldloos…..sinds wanneer ?
    Als ergens door nationalisten wordt gedemonstreert gebeurt dat vrijwel altijd volstrekt geweldloos en beheerst. Het loopt pas uit de hand als de knokploegen van AFA ten tonele verschijnen.

    Het net staat vol met sites waar “extreem rechts” wordt geanalyseerd (oa de smerige site KAFKA), maar over de onfrisse, criminele en vaak zeer rood-fascistische AFA-mannetjes- en vrouwtjes hoor of lees je vrijwel nooit iets.
    Terwijl daar heel wat tuig en griezels tussen zitten.
    Ik noem alleen al de oprichters van het MDI (Meldpunt Discriminatie Internet) Ronald Eissens en zijn neukertje Suzette Bronkhorst. Pure rode terroristen.
    En zo stikt het aan de AFA kant van dat gespuis, vooral afkomstig uit de gelederen van de terreurclub Internationale Socialisten.

    Het zijn juist de AFA’s die altijd geweld gebruiken en die bovendien illegaal te werk gaan en de samenleving met geweld omver willen werpen.

    Je kunt zeggen dat aan de kant van oa Pro Patria ook enkele onfrisse figuren zitten. Maar dit zitten overal. Bij AFA, bij de VVD, de PVV, de PvdA, het CDA, overal.
    Vreemd genoeg dat de Jacobussen van deze wereld altjd proberen om dat juist bij “extreem rechts” uit te lichten en naar voren te halen. Kennelijk hebben mensen als Jacobus dat nodig om hun punt te maken, bij gebrek aan betere argumenten.

    Ik hoop dat het Pro Patriaprotest een succes wordt en dat heel Nederland te zien krijgt waar de échte fascisten zitten : bij AFA en in de islam !

    1. Antidotum

      @Dennis

      U vergeet nog te vermelden dat het smerige dieven zijn, omdat ze woningen kraken die niet hun eigendom zijn, om zodoende een graantje mee te pikken van het geld van anderen,

      Daarbij komt het vandalistische gedrag, winkelruiten ingooien, plunderen, bushokjes en geparkeerde auto’s vernielen, brandbommen en vuurwerk gooien ook naar de naar de politie, de boel in de fik steken en noem maar op.
      Tuig van de richel is dat krapuul.

    2. Jacobus

      “Ik hoop dat het Pro Patriaprotest een succes wordt en dat heel Nederland te zien krijgt waar de échte fascisten zitten : bij AFA en in de islam !”

      Tja,

      http://www.telegraaf.nl/binnenland/23063013/__Pro_Patria_extreem-rechts__.html

  11. arie_jansz

    Het doet pijn, het komt er krakend uit, een taalkundige topprestatie, maar Frank zegt het toch maar dat er bij Pro Patri enkele onfrisse figuren zitten.

    Overigens ben ik van mening dat Pro Patria een grote gore extreem rechtse racistische en fascistische boevenbende is, die je geen enkele aanleiding moet gunnen om hun zieke gedachten over te brengen.

    Makkelijk scoren zo’n moskee, zijn er overigen dook moskeeën die geen vrouwen achterstellen, maar aub niet met dit smerige stel.

    Overigens weer grappig dat de reaguurders alhier, Frank incluis, liever Pro Patria ziet dan die linksgekkies van AFA….

    1. Jacobus

      @ Arie,

      Pro-patria is een extreem rechtse en fascistische club. Het zou wel erg zijn als die beweging geen weerwoord krijgt en het is op zichzelf goed dat AFA die rol op zich neemt.

      1. TijlUilenspiegel

        Jacobus 18 februari 2015 at 16:16

        AFA is gewoon een extreem linkse en gewelddadige club. Het is goed dat deze beweging ook een weerwoord krijgt.

    2. zomaar

      AFA , was en is toch een groepering die tijdens demonstraties geweld en vernielingen niet schuwt, (excuses voor mijn eerder inzendingen , waarin er van uit ging dat juist zij , (AFA ), zouden demonsteren tegen vrouwen onderdrukking , toch zoals het deze linkse sociaal , communistische groepering beaamd , zijn zij voor dit alles ), vandaar dat zij nu oproepen om een vreedzame democratie te overschreeuwen !!.

      afin Arie , dat jij als linkse snuiter vind dat , Pro.Partria de voet dwars gezet moet worden , omdat zij voor het behoud van ons eigen cultuur en democratie zijn tekent jou sympathieën voor de onderdrukking van de vrouw , en anders gelovigen , door de islam .

      ook tekent het jou sympathie , voor de beredenering van J.V.Riessen , en zijn door links (PvdA ) maakbare samenleving , waarin geen plaats binnen hun linkse dictatuur is voor anders denkende .

      1. zomaar

        en uit eindelijk wat ik een eerder schrijven al geschreven heb , (toen nog in de overtuiging , (daar ik het artikel niet geheel door gelezen had ), dat eindelijk de antifascisten in de bres zouden springen voor de islamietische vrouwen , en dit toejuichte.

        is valse hoop gebleken , dat zij ook in gingen zien waar de islam , (als geheel ) , voor staat .

        jammer de antifascist, is het eens met de fascisten uit de ideologie die islam heet te zijn .

        deze ideologie schroomt niet om , anders gelovigen en of denkende de halzen door te snijden , of erger .

        dus is de oprichting en motivatie van AFA ,

        http://nl.wikipedia.org/wiki/Anti-Fascistische_Aktie

        een wassen communistische socialistische wassen neus , gebleken .

        en met de woorden van Churchill gesproken de antifascisten zijn de fascisten in (van) de toekomst, hoe gelijk had deze man .

        niet wetend dat de antifascist in de toekomst zou samenklonteren met een fascistische ideologie.

    3. nogmaals

      @ domme arie,

      Hoeveel kortsluitingen tussen zijn oren waren er nodig om ons lastig te vallen met de volgende (on)zin: “Makkelijk scoren zo’n moskee, zijn er overigen dook moskeeën die geen vrouwen achterstellen, maar aub niet met dit smerige stel.”.

      1. JanvanEechoud

        Ook knap van jou, dat je er weer intrapt.

  12. Antidotum

    @arie

    Overigens ben ik van mening dat AKA een grote gore extreem linkse volksverlakkende en fascistische boevenbende is, die je geen enkele aanleiding moet gunnen om hun zieke gedachten over te brengen.

    Hier ben ik het mee eens. 🙂

    1. arie_jansz

      Grapjas, ooit AFA een jodenkerkhof zien slopen?

      Laat ik het zo zeggen, op een schaal van foute organisaties, krijgt AFA van mij een zesje en pro Patria een dikke 9

      U hoor ik niet eens over Pro Patria….wat vindt u van ze?

      1. Vossenstaart

        Wat voor fouts heeft Pro Patria dan allemaal gedaan Arie?

        Van de AFA zijn er waslijsten, Pro Patria ken ik alleen van de wandeltocht te Den Haag.

        Maar vertel…

        1. arie_jansz

          Ach nee, u durft het echt te vragen?

          Heeft u ooit van Google gehoord?
          Zoek het op en tik het in….pro patria

          1. zomaar

            ik heb het gevonden Arie.

            http://nl.wikipedia.org/wiki/Pro_Patria

            het is een , het zijn .

            Pro Patria heeft meerdere betekenissen
            Pro Patria (studentenvereniging) – Leidse studentenweerbaarheidvereniging.
            Pro Patria Calcio – Italiaanse voetbalclub
            Pro Patria (Estland) – een gewezen politieke partij in Estland, die is opgegaan in Isamaa ja Res Publica Liit of Isamaaliit
            Pro Patria (Zwitserland) – Zwitserse liefdadigheidsorganisatie
            Hr. Ms. Pro Patria – een voormalige Nederlandse mijnenlegger

            tja die voetbalclub lijkt mij niet veel goeds .

            gladiool

          2. arie_jansz

            Je bent te grappig…je vindt jezelf natuurlijk enorm gevat!

      2. nogmaals

        @arie jureert als een Arabische islamiet. Hij leest van rechts naar links, dus zijn cijfers moet je ook zo interpreteren.

    2. Jacobus

      Het is nogal wonderlijk om AFA fascistisch te noemen terwijl de beweging geen fascistische of racistische doelstellingen heeft. Men kan twisten over hun manier van actievoeren maar fascistisch kun je ze onmogelijk noemen.

    3. arie_jansz

      Nou nou nou zo erg is de Russische AKA-bank toch ook niet?

      Of hang je nog in de jaren 80 met je de “Special AKA”? Sympathieke linkse groep overigens…

      http://youtu.be/o3NJwyzFlTE

  13. Jantje

    Pro Patria zou ook tegen een grote Joodse sjoel midden in Gouda demonstreren.
    Alleen dan staat AFA ernaast in plaats van er tegenover.

    1. Jacobus

      Dat denk ik niet, je kunt AFA op geen enkele wijze van antisemitisme beschuldigen.

      1. Jantje

        Al dat linkse rapaille staat met moslims hand in hand te schreeuwen “Hamas, Hamas enz.”
        Als je pro-moslim bent ben je automatisch antisemiet
        Ik beschuldig bij deze AFA van antisemitisme( zie je wel dat het kan).
        Het is laf tuig.

        1. Jacobus

          “Ik beschuldig bij deze AFA van antisemitisme( zie je wel dat het kan).
          Het is laf tuig.”

          Een krasse beschuldiging, Jantje. Kun je het nog een ietsie pietsie onderbouwen?

  14. Wachteres

    http://nl.wikipedia.org/wiki/Anti-Fascistische_Aktie

    De AFA wordt gemonitord door de AIVD. Deze beschouwt de AFA als extreem links, gewelddadig en een potentieel gevaar voor de democratische rechtsorde.[1]

    De AFA gebruikt verschillende actiemiddelen tegen wat zij als extreemrechtse personen en organisaties beschouwt. Bij een aankondiging van een demonstratie van een extreemrechtse groep kondigt de AFA bijvoorbeeld een tegendemonstratie aan. De bedoeling is het voorkomen of verstoren van de manifestatie van rechts.

    Hierbij wordt de confrontatie niet geschuwd en het komt bij tegendemonstraties soms tot geweld tussen beide groepen. Ook vindt regelmatig bedreiging, intimidatie, vandalisme en openlijke geweldpleging plaats.

    Zo werd op 27 mei 2006 een groep van 20 AFA demonstranten gearresteerd die een demonstratie van evenzoveel rechts aanhangers verstoorden. Een van de AFA-activisten bleek daarbij in het bezit van een honkbalknuppel, twee andere hadden traangas bij zich.

    Sinds 2008 veroorzaakt de AFA regelmatig rellen en opstootjes door anderen, van moslimorganisaties tot voetbalhooligans, op te ruien en te gebruiken voor haar eigen acties.[2]

  15. Staphylocoque

    zijn afa en pro patria niet één pot nat?

    1. V.K.

      -Inderdaad, 1 pot nat, tuig van de richel.

  16. Wachteres

    http://nl.wikipedia.org/wiki/Antifascisme

    Een deel van de antifascisten beschouwt geweld als legitiem actiemiddel. Een voorbeeld hiervan was de gewelddadige verstoring van de verzoeningsbijeenkomst tussen Hans Janmaat en de Centrumpartij op 29 maart 1986 in een hotel in Kedichem. De bijeenkomst werd verstoord door radicale, zich antifascistisch noemende actievoerders, die het hotel in brand staken. Hierbij raakte Janmaats levenspartner Wil Schuurman blijvend invalide doordat zij bij het afdalen vanuit een open raam zo ongelukkig terecht kwam dat later in het ziekenhuis een van haar benen moest worden geamputeerd.

    1. Jacobus

      Ja, dat was een tragisch uit de hand gelopen actie. Er zijn geen aanwijzingen dat de actievoerders deze tragische uitkomst beoogden maar ze waren wel verantwoordelijk te stellen.

      1. jackoss

        En nooit iemand ervoor aangehouden. Te veel moeite zeker voor onze goedmensen. Linkse mensen zijn heel tolerant behalve als je het niet met hen eens bent.

    2. jackoss

      En vergeet niet dat de door en door “fatsoenlijke” andere politieke partijen zorgden voor een aangepaste kamer voor mvr Schuurman. Namelijk zonder lift. Kon ze tegen de trappen op worden gedragen.

    3. Jacobus

      Het is veelbetekenend dat een tragisch ongeluk van 30 jaar geleden wordt opgevoerd om het moorddadige karakter van AFA aan te tonen terwijl de honderden moorden van extreem rechts hier als irrelevant worden weggewuifd.

  17. Vossenstaart

    Internationale Socialisten oftewel de iNazies sluit natuurlijk naadloos aan bij SAFA Storm Afdeling Fascistische Aktie.

    Dat Joker en Arie fans zijn spreekt boekdelen…

  18. Gielah

    Ik wil met beide nul komma niets te maken hebben.

    1. arie_jansz

      Doe dat dan ook en houd eens een belofte!

      Maar ook deze zul je weer breken.

  19. Dennis_WSPK

    Pro Patria trekt net als andere organisaties foute types aan. Dat was met de CentrumDemocraten destijds ook al zo en dat geldt zelfs voor de SP, die heel wat Internationale Socialisten telt. En Jodenhaters.

    Dat betekent nog niet dat Pro Patria daarom fout is als organisatie. Of is de SP en de VVD etc ook fout omdat er akelige typen onder de leden zitten ?
    Pro Patria heeft in vrijwel alles wat ze zeggen groot gelijk en heb liever 100 x met hun te maken inclusief hun foute types dan 1x met een salafistenclub, waar iedereen fascistisch is en kwade bedoelingen heeft.

    Het blijft jammer dat linksen als Jacobus al die roddels en achterklap nodig hebben om hun punt te maken.

    1. nogmaals

      Prima Dennis ! !

    2. V.K.

      -@Dennis WSPK

      -Welke roddels over Pro-Patria?

    3. Staphylocoque

      pro patria is opgericht door leden van identitair verzet, wat ook een onfrisse club lijkt
      http://www.omroepwest.nl/nieuws/10-09-2014/pro-patria-dekmantel-voor-extreemrechtse-splintergroepering

    4. Jacobus

      Dennis erkent dat pro patria wordt geleid door antisemitische fascisten maar meent dat je het om die reden geen foute organisatie kunt noemen.

    5. Nico

      Paul Peters was niet zomaar iemand die op Pro Patria afkwam, hij is een van de leidende figuren. dat is heel wat anders.

      Prima als mensen voor hun mening tegen de moskee uitkomen, maar laat organisaties die door rasechte neonazi’s en antisemieten worden geleid lekker thuisblijven

    6. arie_jansz

      Het blijft jammer dat je voor pro Patria een blinde vlek hebt.
      En nog veel “jammerder” dat je extreem rechts geweld goed wilt praten.

  20. leidenhaag

    “Ik zou nooit meelopen in .zo’n. demonstratie. Maar er liepen ook honderden gewone Nederlanders mee die niets, maar dan ook helemaal niets te maken hadden met hooliganisme of extreem-rechts. Dat zal ook dit keer het geval zijn.” ?
    “We moeten de demonstranten niet bij voorbaat afschilderen als ‘fout”
    Lekker verdacht, wat is het nou dat je toch afstand neemt en bijdraagt aan een beeld van rechts-extreme ongenoemde bijbedoelingen?

    Die moskee lijkt me een officieel protest waard,hoe meer mensen hoe beter, terwijl AFA een gewelddadig clubje in de spotlights vd AIVD is. Een fascistoide soja-etende knokploeg.

    AFA heeft de negatieve beeldvorming rond PP al bereikt in Den Haag, iedereen denkt dat PP (en Wilders en ID verzet, etc) gevaarlijke rechts-extremisten zijn.
    Het doel in de Schilderswijk in 2014 was; isis hoort hier niet op straat, elke Nederlander moet hier gewoon over straat kunnen zonder bedreigende shariagekken en jodenhaters.

    Achteraf ontstond een ander beeld van de PP -mars door AFA en eng PVDA-ertje Balster; extreem-rechtse betogers provoceren kinderen en moslims (met een Nederlandse vlag, wow) en het loopt uit de hand door hen. De kranten melden onrust en uit beeld verdwijnt dat dit 100% door de moslimjongeren kwam. Bakstenen gooien, een cameraman slopen, politie uitlokken, roepen dat zij de baas zijn in deze wijk en op FB het Haagse kalifaat uitroepen. De mars werd nog voor de Schilderswijk gedwongen terug te keren terwijl Zij een vergunning hadden om de route te lopen. De politie bewees met hun laffe optreden dat ze idd geen macht hebben in de Schilderswijk,agenten begonnen de demonstranten opeens terug te duwen naar het station ipv de stenengooiers te arresteren.

    Het beeld dat AFA ingebracht heeft klopt niet bij wat we gezien hebben. Jammer dat je toch afstand neemt, het doel lijikt me hier het ondersteunen waard.

    ps Ik denk dat Gouda wel gaat buigen voor AFA, die gelogen heeft over de locatie van de demo! Zo zie je maar. Werk aub niet mee aan de spin van AFA/Kafka, door een zweem van ‘fout’ onbewust in stand te houden. Uiteindelijk is het hun doel om elk kritsch geluid te smoren, leugens geen probleem. Zoals een rechtse tokkie nadoen en zeggen dat alle Marokkanen terug moeten naar Istanbul.

  21. Wachteres

    http://de.wikipedia.org/wiki/Antifa

    Verschiedene Antifa-Gruppen, insbesondere aus dem Umfeld der Autonomen-Szene, stehen in Deutschland unter Beobachtung der Verfassungsschutzbehörden. Die Antifa-Bewegung wird von verschiedenen Seiten sowohl in ihrem theoretischen Ansatz als auch ihrem Auftreten aufgrund ihres verwendeten Faschismus- und Rassismusbegriffes sowie ihres ungeklärten Verhältnisses zur Gewaltanwendung kritisch bewertet.

  22. Wachteres

    https://stopantifa.wordpress.com/

    De Burgemeester van Den Haag, Jozias van Aartsen, heeft in een lijst de ervaringen met de AFA opgesomd en die liegen er niet om. Hoewel deze lijst nog verre van volledig is, staan er toch genoeg zaken op die het onmogelijk maken om de AFA niet gewoon een gewelddadige, dus criminele organisatie te noemen.

    Ervaringen met AFA
    Uit informatie van de politie komt naar voren dar er slechte ervaringen zijn met een zestal recente demonstraties van AFA (tussen november 2013 en mei 2014) in Den Haag:
    • de organisatie hield zich niet aan de vooraf met de politie gemaakte afspraken en aan de tijdens de demonstraties door de politie gegeven aanwijzingen;
    • de organisatie had niet voorzien in een eigen ordedienst en gaf aan zich hier niet verantwoordelijk voor te voelen;
    • de organisatie week af van de afgesproken routes;
    • meerdere deelnemers droegen gezichtsbedekking;
    • meerdere deelnemers zochten voortdurend op provocerende wijze de verbale en fysieke confrontatie met de politie en trachtten daarbij, met gebruikmaking van de meegevoerde geluidswagen, de linie van de politie te doorbreken;
    • meerder deelnemers pleegden geweld tegen de politie, toen de politie wegens wangedrag van demonstranten tot aanhouding overging.

  23. boer met verstand

    Protest tegen moskee in Gouda zinloos:
    U was gewaarschuwd autochtone burgers van Nederland! Als jullie moslims en de islam in Nederland ook maar een strobreed in de weg leggen bij de islamisering van jullie land krijg je te doen met onze politieke ‘elite’ in Den Haag en elders, waar de meeste van jullie op gestemd hebben! toch?
    27 oktober 2010 bij het aantreden kabinet Rutte 1. Motie Femke Halsema(Groen Links): Wij verzoeken de regering in woord en daad uit te dragen, dat het tegengaan van islamisering geen doelstelling van beleid is. Premier Rutte(VVD) zei geen enkele moeite te hebben met die motie, maar vond deze wel overbodig. “Ik heb al gezegd dat het tegengaan van islamisering geen beleid is van dit kabinet” De fracties van de VVD, CDA, P.v.d.A, D66, SP, Groen Links, CU en P.v.d.D ondersteunden die motie en stemden allen daarmee in. Alleen de PVV van WIlders en de SGP stemden tegen die motie.
    Dus blijven pamperen, faciliteren en kruipen voor de islam dat is het beleid van jullie politieke ‘elite’! Dus verder geen kritiek op Moslims en de Islam, maar gewillig meewerken en betalen aan de islamisering van je land. Je krijgt tenslotte gewoon waar je in het stemhokje steeds weer om vraagt. (Voorgaande is niet van toepassing op de mensen die op de PVV hebben gestemd.)
    Toegift:https://www.youtube.com/watch?v=RZsvdg1dkJ4

  24. Dennis_WSPK

    @Jacobus : het is maar wat je fout vindt. Natuurlijk is het vernielen van Joodse graven onacceptabel. Ik ben zelf fel pro-Israël en pro-Joods maar sta ook achter Pro Patria. Het gaat mij immers om het anti-islamstandpunt van deze groep en die onderschrijf ik voor 100 %.

    1. Jacobus

      Dat begrijp ik wel, Dennis, moslimhaat en jodenhaat zijn zeer verwant. Mensen in pro patria en IV combineren dat ook zonder problemen.
      Je moet iets aan je haat doen, niet aan de doelgroep.

    2. arie_jansz

      Dan zult u een stuk minder pro-Israël zijn dan u altijd dacht om sympathie op te kunnen brengen voor zo’n stinkclub als Pro Patria.

      Vraag me af wanneer iemand ooit te overtuigen is, ik denk dat Pro Patria binnenkort in dit theater wel als extreem-links zal worden weggezet…

  25. Nico

    Voert de vandaal van joodse graven, Paul Peters, Pro Patria wederom aan?

  26. W.H.J. Reiss

    Ik zie hier alleen maar reacties, maar iets doen ! Ho maar, nee dat is niet aan mij besteed !!
    Als jullie lef hebben dan geef POEN aan de jongens van Identitair Verzet. Ik heb net een mail van hun gekregen omtrent de boetes in Leiden:
    .
    “Nou vijf maal 90,- voor het betreden van ‘verboden’ terrein en twee maal 140,- voor het afsteken van vuurwerk op de openbare weg.

    Kwamen we nog redelijk goed mee weg is onze inschatting.”
    .
    Gaat het geklets met enkele Linkse idioten gewoon door of steunen we de ware verzetsgroep met een beetje POEN: http://www.idverzet.org/#

    1. HR

      Is het echt zo dat er boetes zijn uitgedeeld?
      Ik heb nog nooit gehoord dat linkse (krakers) actievoerders boetes kregen?

      1. arie_jansz

        Er van uitgaande dat krakers vooral links zijn…

        Hier een van de honderden voorbeelden
        http://www.omroepwest.nl/nieuws/30-09-2014/krakers-scheveningse-pier-moeten-boete-betalen

        Dus niet meer dat Calimero-gedrag aub, dat staat zo zielig.

    2. arie_jansz

      heb ik die gekke Reiss onderschat?

      Een aanhanger van IV en lid van Pro Patria dat extreem rechtse medestanders en fondsen probeert te werven op DDS?

  27. Tiemen_Veenstra

    De bekende AFA-trol Beau Eckhart zal ook weer aanwezig zijn in een poging Pro Patria zwart te maken. Ziet u iemand de Hitlergroet brengen, grote kans dat hij het is.

    1. arie_jansz

      Haha, nee hoor, dat doet Pro Patria al zelf vrijwillig.

      Waarom een club verdedigen die zichzelf helemaal niet schaamt om haar neo-nazistische banden met bv. de NVU?

      1. cmsuijkerbuijk

        @arie_jansz
        18 februari 2015 at 19:38
        “Waarom een club verdedigen die zichzelf helemaal niet schaamt om haar neo-nazistische banden met bv. de NVU?”
        Dus het zijn socialisten? Dan moet jij je er toch, samen met je echtgenoot Kobus toch prima thuis voelen?

        1. arie_jansz

          Ik wist niet dat de NVU veel op heeft met linkse socialisten.

          In het politieke spectrum is geen groter verschil denkbaar. Dit overigens in tegenstelling tot de PVV waar de NVU veel idealen mee deelt.

          Maar dat wist u natuurlijk al, toch leg ik het u met plezier uit.

    1. arie_jansz

      Het lijkt mij ook “levensgevaarlijk” om een zaaleigenaar te waarschuwen dat een extreem stel kaalkoppen onder valse voorwaarden je zaaltje afhuurt.

      Zonder het te willen downplayen of de essentie van het stuk te ontkennen, dit is echt heel dom door de telegraaf-meneer geschreven.

    2. Jacobus

      Hoeveel doden en gewonden vielen er inmiddels door het optreden van extreem-links?

      Van extreem rechts weten we het wel: http://www.volkskrant.nl/leven/niet-63-maar-849-racistische-moorden-in-duitsland~a3558296/

      En dan laten we Breivik nog maar even buiten beschouwing.

      1. Gielah

        Scandinavië?
        Duitsland?

        Doet denken aan Jaap ( Jacobus?) de Leugenaar.
        Die moest in zijn ‘Monitor’… u weet wel… van de Anne Frank Stichting…. aantonen dat heel Nederland naar de verdommenis ging door ál die extreem-rechtse griezels.

        De foto’s, die hij daar bij pootte, bleken naderhand allemaal uit Duitsland te komen… want die waren hier in Nederland niet te bekomen.

        Dus inderdaad, laat Breivik buiten beschouwing.

        1. Jacobus

          Kloppen de cijfers niet Gielah? Of zijn ze niet relevant voor Nederland?

      2. nogmaals

        @Jacobus 21:38
        Is dit soms je lievelings-link?
        Onlangs ook al hier neergeplempt, en daarbij liet je blijken te denken (als een oude nazi ) dat Noorwegen bij Duitsland hoort. Toen ik daarop aansprak, begon je, zoals gebruikelijk te liegen.

        1. Jacobus

          Het zijn ongemakkelijke cijfers, niet?

        2. arie_jansz

          De waarheid kan hard zijn….

          En zie ik dat Gielah wederom een belofte heeft gebroken of lijkt het maar weer zo?

      3. TijlUilenspiegel

        Jacobus 18 februari 2015 at 21:38

        Dit heeft niets met extreem rechts te maken. Dit is niet extreem rechts. Het echte extreem rechts komt gewoon op voor de eigen bevolking en is alleen maar vredelievend.

        1. arie_jansz

          Zo dacht Hitler er ook over Tijl.

          Je geeft het idiootste argument mogelijk…

          Mafketel

          1. Jacobus

            Ja, ongelooflijk!

          2. -Harry

            Hitler WAS EEN SOCIALIST a-j !

            Lees zijn toespraken er maar op na !

            Waarom keren jullie socialisten toch alles om wat jullie niet bevalt aan jezelf ?

          3. Jacobus

            Natuurlijk, Harry, Hitler vermoordde duizenden socialisten en communisten omdat hij een socialist was.

            Je bent een scherpe denker en gaat er welzeker komen.

          4. TijlUilenspiegel

            arie_jansz en jacobus

            Insgelijks.

            Vervang extreem rechts door islam. En daar ontstaat een ander idioot argument.

      4. TijlUilenspiegel

        Jacobus 18 februari 2015 at 21:38

        Ooit gehoord van de RAF? Die waren toch echt links extremistisch.

        http://duitslandinstituut.nl/serie/33/raf

        1. Jacobus

          Ach, je gaat 40 jaar terug in de tijd. Waarom niet gelijk ook WO II meenemen?

          1. -Harry

            Het eerste testament waar jij iedere keer over begint is toch echt nog een heleboel ouder dan die veertig jaar waar je nu al over valt .

            Je lijkt wel een ambtenaar in je motivatie .
            Dat soort banale argumenten tref je ook vaak in gemeentelijke schrijvens aan .
            Hoe ben je ooit door de selectieprocedure gekomen , jodo ?

          2. Jacobus

            Over welk eerste testament spreek je, Harry?

      5. TijlUilenspiegel

        Jacobus 18 februari 2015 at 21:38

        En voor wat betreft Islam gerelateerd weten we het ook.

        http://www.start.umd.edu/gtd/search/Results.aspx?search=islam&sa.x=0&sa.y=0&sa=Search

  28. toetssteen

    Bij mijn weten knalde Breivik er niet op los in een moskee. Etnische Noren waren het slachtoffer, dus racisme is bullshit.

    http://www.aivdkennisbank.nl/jaarverslag-2011/aDU1651_Anti-Fascistische-Actie-AFA.aspx

    Extreem rechts is overigens al net zo’n kolderterm. Alles dat socialisten niet blieven is extreem rechts/ dat is zo’n beetje alles ter rechterzijde van de SP.

    1. Beukman

      Toets toetst:
      “dus racisme is bullshit.”

      Ja en nee. Anders dacht heel efficiënt. Hij slachtte tienersocialisten af omdat hij meende hiermee de wortel van het probleem: de islamisering van Noorwegen of voor mijn part van Europa, te pakken te hebben. Ethisch gezien lijkt het me er daarmee toch wel een racistische kant aan zijn daad zit.

  29. JanvanEechoud

    Nou, het is weer een debielen draadje geworden.
    Stelletje kindertjes.
    Pies. Poep. Stront.
    Zo, hoor ik weer ff bij het clubje.

    1. Beukman

      @Jan
      Nou welkom thuis bij de Debielenclub, jongen.

  30. nakkie123

    mensen, hebben jullie eens voor de gein geteld hgoe vaak jacoba gereageerd heeft op dit topc ?
    .
    jullie blijven het verzuurde dialyse ventje maar van munitie voorzien.
    .
    en ZO kaapt hij elk topic en tracht hij rechtse sites kapot te maken/verzieken !
    .
    negeer dat gekkie toch, jullie laten je allemaal zo uit de tent lokken door die lafbek.

  31. jelle

    Huh, Afa’s.
    “Antifascisten”?
    Huppelen braaf mee in demonstaties waar de Joden aan het gas mogen.
    Da’s al jaren zo.
    Nog nooit heb ik ’n “AntiFascistiese”-knokploeg hard zien optreden tegen gespuis dat Dood aan de Joden scandeert.
    Kan ook niet.
    Ze hebben hetzelfde belang als hun Hamas, Hezbollah, Taliban, BokoHaram, Alqueida, AlNusra, Moslmbroederschap vrienjes.

    AFA… laat me niet lachen.

  32. Dennis_WSPK

    @Jacobis
    Moslimhaat en Jodenhaat zijn twee totaal verschillende zaken. Er bestaat in Nederland bij mijn weten geen moslimhaat. Dat woord wordt door jouw soort gebruikt als scheldwoord voor afkeer van de islam. Een terecht afkeer, gezien wat zich wereldwijd afspeelt door deze gestoorde ideologie.

    Moslimhaat komt misschien voor bij echte racisten en daarvan zijn er gelukkig niet veel in ons land.
    Let op : ik bedoel de term “racist” niet in de zin waarin links die gebruikt, dus voor iedereen die tegen islamisering en arabisering is,

    Jodenhaat echter is vrijwel altijd religieus geïnspireerd. Zoals vroeger in het Christendom en thans nog in de islam. Moslims haten Joden omdat mohammed dat nu eenmaal voorschreef. Dat wordt dan anno 2015 min of meer gelegitimeerd door naar het “Palestijns” conflict te verwijzen en daarmee te doen alsof de oplaaiende Jodenhaat dáárdoor veroorzaakt wordt. Dat is natuurlijk niet zo, maar wordt door links gebruikt om de islamitische Jodenhaat meer acceptabel te maken.

    Moslimhaat bestaat niet denk ik. Een moslim kan immers van alles zijn, van Arabier tot blonde Noord-Europeaan. Islamhaat bestaat wel en reken maar dat ik de islam haat, tot op het bot. En met gegronde redenen.

    Overigens, beste Jacobus, even een vraagje, je schrijfstijl lijkt verdacht veel op ene Graatsma.
    Je zult het wel ontkennen, maar ik weet eigenlijk wel zeker dat jij dat bent en dat verklaart veel.

  33. puttertje

    Ben wel blij dat de AIVD deze site in de gaten houdt.
    Ze zijn nu al aan het doneren aan extreemrechtse organisaties met duidelijk neonazi invloeden.
    De jihadi’s en de reaguurders die voortdurend schelden
    zijn uiteinden van dezelfde stok. Wie haat zaait zal haat oogsten. Enzovoort. Op deze site worden mensen versterkt in hun verstarde denken. Net als de (meest) jongere moslimextremisten. via internet. Er zijn weinig mensen die echt een uitwisseling van standpunten willen. Alleen een paar idealisten proberen het nog. Volgens mij parels voor de zwijnen. En….ik ben geen moslim, werk niet bij de AIVD en pas niet in het links/rechtsframe waar veel mensen hier last van hebben ,

    1. Dennis_WSPK

      Met zo’n nix-houding zullen de moslims blij zijn ! Die zijn het makkelijkst te onderdrukken en plooien !

    2. nakkie123

      nou pruttert, als je toch van alles niks bent, wat kom je dan hier eigenlijk doen ?
      .
      zo zinloos…….

Reacties zijn gesloten.

e-mail:

 
Ja, ik ga ermee akkoord dat Dagelijkse Standaard mij incidenteel commerciële emails stuurt.