Facebook wil terug naar de jaren ’50: tv-programma’s zonder nieuws, politiek, naakt en vloeken

Silverisdead (bron: Flickr)
Foto: Silverisdead (bron: Flickr)

Facebook wil zélf programma’s gaan maken. 

Social mediagigant Facebook begrijpt beter dan wie ook de kracht van het Internet. Daarnaast zijn Mark Zuckerberg en co. natuurlijk continu op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en trends. Hun conclusie? Internet-tv is al aardig groot, maar gaat nog veel, veel, veel groter worden. En ja, daar wil Facebook óók van profiteren:

Het sociale netwerk is in gesprek met Hollywood-studio’s om shows van hoogwaardige tv-kwaliteit te produceren.

De eerste uitzendingen zouden aan het einde van de zomer online gezet moeten worden als het aan Zuckerberg ligt. Per show heeft hij een budget begroot van maximaal 3 miljoen dollar voor één aflevering. Ter vergelijking, voor topshows op tv betaalt de producent ongeveer hetzelfde bedrag. Zuckerberg ziet dus niet als een kleine extra; het is een grote investering.

Het beoogde publiek voor de shows is tussen 13 en 34 jaar, met een extra zware focus op 17- tot 30-jarigen. De afleveringen duren een halfuur. Facebook wil het geïnvesteerde bedrag terugverdienen door reclame in de video’s te zetten.

Dit nieuwe Facebookproject wordt nóg interessanter als je bedenkt dat Zuckerberg wil dat er in de shows niet gesproken wordt over nieuws politiek, dat er geen naakt in getoond wordt, én dat er niet in gevloekt wordt. Dat is tegenwoordig radicaal: er wordt werkelijk in élke show gevloekt en geneukt. Facebook wil dat dus anders doen: we gaan terug naar de jaren 50. In ieder geval qua publieke gedragsnormen.

En nee, daar is helemaal niets mis mee.

Waardeer jij de artikelen op DagelijkseStandaard.nl? Volg ons dan op Twitter!

In dit artikel

Wie op onze website reageert, gaat akkoord met ons huisreglement.

Reageer

11 reacties

  1.   

    Moet je eens een rondje doen om te vragen wie naar wat kijkt op TV.
    Wij hebben films enz. uit het pakket laten halen. Blijft een kaal pakket over met zo’n 30 zenders. De helft van de tijd zit je te vloeken omdat er steeds reclame langs komt. Gevolg is dat bij ons alleen de Vlaamse zenders en de BBC aan staan.
    Daar kijkt mijn vrouw dan naar en ik breng mijn tijd door op YouTube.
    Reclame heeft TV stuk gemaakt.

    1.   

      @Ngatimoto:

      Ik kan me nog héél goed herinneren: ‘n hele dag “All American” op TV (zoals het dus in de VS te zien is. Dat betekende dus: serie te zien? Om de 10 minuten RECLAME!!
      Filmpje kijken? Om de 10 minuten RECLAME!! Een praatprogramma dan? Om de 10 minuten RECLAME!!
      De volgende dag werden er mensen op straat geïnterviewd met de vraag WAT ze nu vonden van zo’n dagje: nou, de antwoorden logen er niet om. En waar zitten we NU mee opgescheept? Inderdaad: een avondje wat letterlijk gedomineerd wordt door….RECLAME!!
      Ja ja, ik weet het: je kan de knop omzetten, of een andere zender opzetten….maar er blijft inderdaad maar BITTER WEINIG OVER…..

  2.   

    “Zuckerberg wil dat er in de shows niet gesproken wordt over nieuws politiek”
    Hoe lang kunnen we wachten tot dit ” voor de goede zaak” ten voeten wordt getreden…

  3.   

    De afleveringen zouden niet langer dan een halfuur duren en krijgen reclame. Dat gaat leuk worden; “gecensureerde reclame” ! Of zal ons hypocriete Markje daar toch maar een beetje meer toelaten om maar vooral inkomsten te genereren ?

  4.   

    Suikerbuik moet er eens mee beginnen om te zorgen dat filmpjes waarop je geweld ziet, te weren. Vooral een bepaalde groep mensen (nou ja, mensen) vindt het heerlijk om dit te posten. Ze genieten ervan als de hele wereld naar deze filmpjes kijkt.

    1.   

      Suikerbuik? Wat heb ik er nou weer mee te maken? ‘k Wou dat het waar was!

      1.   

        @ cmsuijkerbuijk

        Raar bericht van Adriaan.. Zou Bassie er iets mee te maken hebben?

        1.   

          De Baron ‘drommels, drommels en nog eens drommels’ schijnt er ook meer van te weten! :-)

  5.   

    Een verademing op TV, hopelijk gaat het lukken met mensen omvormen tot netheid van die jaren. Grote klus voor de beoogde leeftijdscategorie. De ouderen heb je zo mee.

  6.   

    Facebook wil maar 1 ding; geen kritiek op het establishment en haar favoriete religie. Een vette dikke rode streep door enge zaken zoals de Realiteit en Feiten.
    Censuur-maniak Zuckerberg, het gretige bijslaapje van Frau Merkel.

  7.   

    TV is niks aan.
    Je kan je mening er niet bij uiten.
    Je kan alleen slikken wat ze je voorschotelen.
    Net een propaganda kanaal.

    Met You-tube kan je veel filmen zien die gemaakt zijn door Jan en alleman, zonder dat er een politieke of commerciële mogendheid erachter schuil gaat.
    Lekker commentaar geven, je voorkeuren kenbaar maken.

    Bij facebook zijn ze erg volgzaam wat wetten hen voorschrijven.
    Laatst heb ik er een artikel gepost over alcoholische dranken. En het is niet geband, dat is wel opmerkelijk. Dus niet alles word achter een cencuurmuur gegooid daar.

Dagelijksestandaard.nl gebruikt cookies en vergelijkbare technologieën (cookies) onder andere om u een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kunnen we hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren en daardoor onze website verbeteren. Cookies van onszelf en van derden kunnen worden gebruikt om advertenties te tonen en artikelen aan te bevelen op dagelijksestandaard.nl die aansluiten op uw interesses. Ook derden kunnen uw internetgedrag volgen. Cookies kunnen gebruikt worden om op sites van derden relevante advertenties te tonen. Cookies van derde partijen maken daarnaast mogelijk dat u informatie kunt delen via social media zoals Twitter en Facebook.

Like nu onze nieuwe pagina voor nieuws en opinie!