Voormalig NOS-hoofdredacteur Hans Laroes: nuance ontbrak na Parijs

Wat valt er in hemelsnaam te nuanceren aan de slachting door radicale moslims in Parijs?

Hans Laroes was jarenlang hoofdredacteur van het NOS Journaal. Nu is hij voorzitter van de Raad voor de Journalistiek. En hij is nog even politiek-correct als altijd. Volgens Laroes ontbrak de “nuance” in de media na de aanslagen op de redactie op Charlie Hebdo en een koosjere supermarkt in Parijs. Laroes wil kennelijk graag de Peter R. de Vries en de Alexander Pechtold van de Nederlandse journalistiek zijn.

In de Nieuwe Revu zegt Metro-columnist en publicist Jan Dijkgraaf dat hij het politiek-correcte klimaat hekelt na de aanslagen. “Ik hoorde niemand die de koppeling maakte tussen de islam en de aanslag terwijl dat toch een rationele denkwijze is.” Laroes vindt dat onzin, en hij vindt Dijkgraaf en Annabel Nanninga trouwens “meer cabaret dan journalistiek”.

Dat zegt veel over Laroes. Dat hij graag meer “nuance” had gezien in de berichtgeving na Parijs ook. Nuance, ja. U kunt vast al raden wat hij dan bedoelt. Ik citeer:

“Een van mijn punten is dat de journalistiek niet alle verhalen maakt die er te maken zijn door het gebrek aan kennis. Volgens mij ligt de basis van die aanslag niet alleen in het geloof, maar heeft het ook met de sociale situatie te maken en spelen nog meer elementen een rol, zoals opvoeding en cultuur. Dat brede verhaal zou ik graag horen, maar een talkshow is daarvoor geen goede manier. Ik mis de intelligente benadering.”

Laroes wil graag geloven dat “de sociale situatie” een rol speelt in het islamitisch terrorisme, en opvoeding, en meer van die dingen. Als hij nog hoofdredacteur was geweest van het NOS Journaal, dan hadden we dus gehoord hoe zielig de Charlie Hebdo-slachtoffers waren. Misschien waren ze dan ook wel geen terroristen genoemd, naar het voorbeeld van BBC.

Laten we niet om de hete brij heendraaien: de moslimterroristen van Parijs zouden niet zijn gestopt als ze een betere baan hadden. De kapers van 9/11 hadden prima banen om zomaar een voorbeeld te geven. Het zijn radicale moslims die in naam van hun profeet de wereld terroriseren. Dat valt niet te nuanceren. Echt niet.


Waardeer jij de artikelen op DagelijkseStandaard.nl? Volg ons dan op Twitter!

In dit artikel

Wie op onze website reageert, gaat akkoord met ons huisreglement.

98 reacties

  1. Avander

    Om te beginnen zou ik de Charlie Hebdo moordenaars geen slachtoffers maar daders noemen. Lijkt me juister. Hans Laroes is nog niets veranderd, gelukkig voor hem want anders zou hij nu niet zo’n mooi baantje hebben.
    De voorzitter van de “but brigade

  2. TijlUilenspiegel

    .. de intelligente aanpak…. ook kijken naar opvoeding, cultuur en sociale situatie.

    miljarden euro’s aan subsidies om integratie van immigranten te bevorderen
    opvang, welvaart zowel materieel als immaterieel,
    scholing in een vrije samenleving voor immigranten
    vrijheid van godsdienst (moskeeën schieten als paddenstoelen uit de grond)

    In Nederland (en Frankrijk) heeft de intelligente aanpak blijkbaar niet gewerkt.

    De meeste immigranten leven in parallelle samenlevingen naast de Nederlandse of Franse
    De meeste Turken trouwen met Turken. De meeste Marokkanen trouwen met Marokkanen, etc.
    Er wordt halsstarrig vastgehouden aan de cultuur en normen en waarden van het thuisland

    En elke poging deze mensen meer te laten integreren wordt steevast afgewezen of als racisme geduid.

    De basis van de aanslag ligt inderdaad in de normen en waarden, cultuur, opvoeding en sociale status die de dader mee hebben gekregen door in de parallelle islamitische samenleving te verblijven. En dan raar staan te kijken dat de Franse samenleving hier niet op zit te wachten.

  3. Jacobus

    “Laten we niet om de hete brij heendraaien: de moslimterroristen van Parijs zouden niet zijn gestopt als ze een betere baan hadden.”

    Ze zouden niet zijn gestopt, ze zouden er niet aan zijn begonnen.

    1. -Harry

      Behoorlijk naïef !
      Die lui zijn zó ontzettend gek dat ze alles opofferen voor hun ideologie . Die baan zal ze worst wezen !

      Wat is er toch mis met je dat je het gewoon niet wilt zien J . ?

      1. cmsuijkerbuijk

        @-Harry
        4 februari 2015 at 18:41
        “Wat is er toch mis met je dat je het gewoon niet wilt zien J . ?”
        Hij en zijn kompanen zien dat dónders goed, alleen willen ze de boel aan de gang hebben en gaan tegen élk onderwerp in, alleen om te jennen. Als wij wit zeggen, zeggen zij zwart en andersom. Beantwoorden een vraag met een tegenvraag en poneren zonder enige onderbouwing de dolste meningen, die wij dan voor waar aan moeten nemen, omdat zij het zeggen. Het blijven pubers hé…….
        Eigenlijk zou het voor hen beter zijn, de Donald Duck te lezen. Dat zou véél beter voor hun nog in ontwikkeling zijnde hersentjes zijn!

    2. Primo

      Want, jij hebt onderzoeken gedaan in die kringen?

    3. carthago

      He jacobuskruit,
      Je bedoelt als piloot hadden ze het niet zo gedaan,maar op een andere manier.
      Ben jij al meerderjarig overigens,of krijg je nog zakgeld?

      1. -Harry

        Hij is al op leeftijd , Carthago .

        Alleen is niet alles naar ratio meegegroeid .

        En zijn leercurve ligt nogal vlak .

        Veel diplomatieker kan ik het niet brengen .

        1. carthago

          Cru gezegd is ie dus een wandelende tijdbom.

    4. Antidotum

      Jacobus.

      Je hebt gelijk, als we ze direct hoofd van de ECB en het IMF gadden gemaakt, en een dikke limousine met chauffeur ter beschikking hadden gesteld, dan hadden ze geen aanslagen gepleegd in Parijs, maar wel weer op het geld van onze banken.

  4. jelle

    Bijna 11 jaar geleden had Laroes al zilver gewonnen bij Theo
    http://www.theovangogh.nl/bdw_14b.html

    1. nogmaals

      @jelle
      Dank voor deze link.
      Nog steeds razend actueel.
      Waren Theo van Goch en zijn vrienden nou zo voorlijk (en dus bedreigend voor sommigen !) of is onze maatschappij nou zo achter gaan lopen?
      Klopt het dat jouw link was geschreven door Bernadette de Wit? En schrijft zij nog steeds columns?
      Zou geweldig zijn als zij ook eens iets voor dds wil schrijven.

  5. Kuifje

    Tegenwoordig zitten de grootste verdedigers van de islam bij de media en proberen die media de mensen zoveel mogelijk zand in de ogen te strooien en sympathie te kweken voor de daders van aanslagen.

    Een ernstige zaak om de media voor een groot deel de publieke opinie bepaald en bepaalt wat politiek correct is en wat niet.

    Een video voor Laroes.

    Nothing to do with Islam
    https://www.youtube.com/watch?v=N46mIHEGHN0

  6. Kuifje

    “Om aanslagen te verklaren, is een blik op het leven van de Profeet voldoende. Hij rechtvaardigde de politieke moord voor het heil van de islam. En mensen bang maken, terreur uitoefenen, werd voorgeschreven als een nobele methode om paniek te zaaien onder de vijanden van het geloof.”

    http://www.trouw.nl/tr/nl/4324/Nieuws/article/detail/1542152/2006/08/18/De-gematigde-islam-bestaat-niet.dhtml

  7. Joop Klepzijkert

    Bin Laden was schatrijk, kwam uit een hele rijke familie en toch werd het een terrorist.
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Osama_bin_Laden

    Grote onzin van mensen die zeggen dat het ook met de sociale situatie te maken heeft.Waarom zijn er zoveel vroegtijdige schoolverlaters onder deze mensen? Ze zouden moeten weten dat scholing, diploma;s de enige weg zijn om onder de armoede uit te komen. En natuurlijk aanpassen, met dertig piercings in je gezicht en vele tatoeages, word je ook niet aangenomen in een 3 sterren restaurant als eerste bediende. Met een burka of nikab word je ook niet aangenomen als kamer meisje in een 5 sterren hotel (om maar een voorbeeld te geven)

    1. -Harry

      Prima opgemerkt , Joop !
      Ze maken zichzelf bij voorbaat kansloos .

  8. Gielah

    Ik moet toch eens in de nagelaten archieven van mijn echtgenoot de vele artikelen, die hij over deze man schreef, op gaan zoeken en de feiten over hem na gaan lezen.
    Nu weet ik alleen nog maar dat hij een bloedhekel had aan die Laroes én aan een zekere Jaap van Donselaar, en man die veel geld verdiende aan een door hemzelf vol-gefantaseerde jaarlijkse Monitor, uitgegeven door de extreem-linkse Anne Frank Stichting…
    waarin letterlijk alle ellende in Nederland aan extreem-rechts werd toegeschreven….
    en dat….terwijl we hier nauwelijks extreem-rechts hébben… hooguit 30 rústig-rechtse zetels…. pure duimzuigerij dus.

    Dan kijk ik meteen naar eventuele connecties tussen die twee.

    Het zal mijn man, Boven, deugd doen dat zijn jarenlange info-verzamelen nog te nutte gemaakt wordt!

    Mijn man zag Laroes en die van Donselaar ( door hem altijd Jaap de Leugenaar genoemd) als mannen, die een zéér ongemakkelijke relatie met de waarheid hadden!
    Als ik eens even tijd heb, ga ik die info weer eens tot mij nemen!

    1. Jacobus

      In elk geval had die van Donselaar een ongemakkelijke boodschap: hij toonde aan wat in extreem-rechtse kringen liever afgedekt bleef.

      Ik snap de opwinding van Gielah wel.

      1. Eviander

        Kun jij nu eens 1x je mond houden, Jacobus ?
        Die Spuit 11-commentaren van jouw beginnen zo langzamerhand de keel uit te hangen.

      2. -Harry

        Wie zijn dat dan wel , die extreem rechtsen ?
        Ik en er geen één !

      3. cmsuijkerbuijk

        @Jacobus
        4 februari 2015 at 18:55
        En wát toonde deze fantast dan wel aan, hmmm? Als je A zegt, moet je ook B zeggen en niet zomaar iets poneren, zonder bewijsmateriaal.
        Ik ben zéér benieuwd!

        1. Jacobus

          Hij toonde in zijn anti-discriminatiemonitor aan dat racisme in Nederland springlevend is en dat de PVV kan worden getypeerd als een nieuwe variant van extreem rechts.

          http://www.annefrank.org/ImageVault/Images/id_11703/scope_0/ImageVaultHandler.aspx

          1. Gielah

            Nee… hij toonde dat dus NIET aan… bij bewéérde dat alleen maar.

            Dat is nu juist het vuile!
            Daarom heet van Donselaar bij ons thuis dan ook: ´Jaap de Leugenaar´.

            Als er één Nederlandse is, die pro-PVV en pro-Wilders is, dan ben ik dat dus wel.. na mijn jarenlange verbondenheid aan links… voordat links zich als anti-Nederland ontpopte.
            Mijn man en ik zijn herhaaldelijk op bijeenkomsten van de PVV geweest, eenmaal… toen wij nog in het westen woonden… zijn we er zelfs helemaal -heen en weer- voor naar Den Helder geweest… omdat we zélf wilden zien en ervaren wat voor publiek daar nu precies op afkwam… want je weet maar nooit, tenslotte… en we wilden ons niet overál aan verbinden.

            Het was een hele fijne avond, hoewel we wel wat ernstig werden door de zéér secure beveiliging, voordat we de zaal in mozchten.
            Vréselijk… dat het in dit land zó onveilig voor de waarheid en uitdragers van de waarheid geworden was… dat je o.a. door detectiepoortjes heen moest…. en in dié sfeer moet meneer Wilders dan dagelijks leven!
            De mensen, die we daar ontmoetten, waren hele normale en nette mensen, zowel hoog- als laagopgeleiden, hadden wij de indruk.
            Er werd geen revolutionaire klank gehoord… en dat gebeurde óók niet op de demonstratie op de Koekamp in Den Haag op 12 september 2013…. daar werd het pas grimmig toen er allerlei in het zwart gestoken figuren triomfantelijk een oranje-blanje-bleue vlag omhoogstoken… vlakbij waar wij stonden… en die zijn gefotografeerd en later overtuigend als AFA-lieden herkend!

            Ja… toen we het gebouw verlieten… tóen was er wel tuig.
            Een hele groep figuren met van die Arafatshawls om en spandoeken, die meneer Wilders uitscholden voor van alles wat hij NIET is!

            Ik denk nog nét zo als in mijn PvdA en PPR- tijd… alleen weet ik nu dat bij links geen heil ( meer) te zoeken of te vinden is… want ik heb gezien waar die voor kiezen en wat die doen… en dat móet ik niet.

            Maar het zijn diezelfde linksen, die ik door hún schuld achter mij heb moeten laten… ze hebben dat helemaal zélf veroorzaakt door hun daden…
            die nu via Jaap de Leugenaar(s) hun éigen kwaad afwentelen op een niet-bestaand en in elk geval niet-actief extreem-rechts… hetgeen een vuile rotstreek is… maar wél helemaal passend bij leugenaars!

            Ik wil maar zeggen: weinigen zijn zo blij met een Geert Wilders en een PVV als ik ben.
            Maar ik ben níet extreem-rechts!
            Ik ben niet LINKS meer… en dat geldt voor héél veel PVV-ers… althans, voor de PVV stemmers die ik meegemaakt heb.

            Niet-links-meer…. dat is héél iets anders dan extreem-rechts!

            U snapt wel dat ik allen, die mij en andere PVV-ers zó neerzetten… de réden zijn dat wij niet links meer zijn… en ook de reden..
            dat wij door links nooit en te nimmer meer van wát dan ook te overtuigen zijn.
            Al zet men morgen 100 van die figuren hier op DDS neer… dan nog wérkt hun strategie niet.
            Eigen schuld, dikke bult.
            Oogst nu maar wat u zelf gezaaid hebt!

            En de etiketten, die leugenaars je dan opplakken… die zeggen alles van hén… en niéts van de door hen aangevallenen.

            Al die aantijgingen zijn in feite even zovele complimenten en Geuzentitels.
            Voor de waarheid kunnen we dat best hebben!

            Leugenaars maken zélf hun leugens krachteloos… door té veel en té vaak en té langdurig aanwezig en té vilein en onsympathiek en té schamper en té voorspelbaar en té aantoonbaar onjuist geschrijf.

            Het bijt zich in de eigen staart.

            Wij zien dat allemaal… behálve voorlopig nog even de zichzelf onmachtig-gemaakte verspreiders ervan… of ze nu Jaap heten of een variatie daarop.

          2. lanex

            Je lacht je toch rot, de PVV extreem rechts!!!!

    2. arie_jansz

      Waarom is de Anne Frank stichting links?

      Hebben ze iets gedaan wat u niet beviel?
      houden ze de gedachte aan Anne Frank en die periode niet voldoende levend?

      Ik ben wel benieuwd, ik doneer aan deze stichting en ben me niet bewust van rare, politiek getinte acties, die niet bij zo’n stichting thuishoren.

      1. Taljaard

        @arie_jansz

        De Anne Frankstichting beschermt en verdedigt de belangen van de aanhangers en de goedpraters van figuren die in de straten van onze steden onder zwarte vlaggen om de dood van Joden brullen.
        En zij verkettert, framed en demoniseert mensen als ”fascisten” die zich daar tegen te weer wensen te stellen. In een werkelijk verbijsterende Umwertung aller Werte.
        Ergens in een massagraf ligt het gebeente van een Joods meisje, dat, ware zij blijven leven, waarschijnlijk zou zijn uitgegroeid tot een schrijfster die Hella Haasse nog ver voorbij zou hebben gestreefd.
        Haar uitgemergelde, gemartelde kinderlichaam is echter in het voorjaar van 1945 door een Amerikaanse bulldozer in een gat geschoven.
        Vermoord door figuren, die eens ook in de straten van Duitse (en Nederlandse!) steden om de dood van Joden brulden.
        Ziet u de welhaast absurde, ja kwaadaardige, perversiteit daarvan nu zelf niet in?
        Wanneer u daar niet toe in staat bent plaatst u zich daarmee m.i. buiten de ethiek, de ratio en de menselijkheid.
        Excuses voor het pathos, maar zo zie ik het gewoon.

        1. Jacobus

          De Anne Frank Stichting weet uit ervaring dat er geen principieel verschil is tussen Jodenhaat en moslimhaat. Het zijn zeer verwante sentimenten en het profiel van de aanhangers van de NSB verschilt nauwelijks van die van CD, LPF en PVV: relatief laag opgeleid, maatschappelijk kansarm, extreem-rechtse opvattingen en politiek zwak betrokken.

          Het is logisch dat PVV-aanhangers woedend zijn op de Anne Frank Stichting: de figuur Anne Frank staat symbool voor racisme, discriminatie en vervolging van minderheden. De doelgroep is daarbij niet bepalend maar de mentaliteit die er achter zit.

          1. V.K.

            -De vader van Anne , Otto Frank,heeft jaren geleden de Anne Frank stichting al de rug toegekeerd. Verder heeft professor Heertje wel wat zinnigs te zeggen over deze stichting.

            -Na ja, Laroes is typisch z’n linkse gutmensch welke er maar niet aan kan wennen dat zijn gezag dankzij het internet is doorgeprikt, uitgel*ld in een kramp schietend krijg je zoiets als nuace en ik mis de intelligentie en meer van dat soort kreten welke je standaard in de kroeg hoort wanneer je linkse kameraad geen argumenten meer heeft. Ook mijn burgemeester,Jorritsma, heeft wanneer het haar te moeilijk wordt, er zo’n handje van om een beroep op fatsoen te doen.

            -Dat het breaking nieuws, wat later wordt opgepikt door de staatsomroep veelal komt uit de stal van Geen stijl, dat steekt Larous natuurlijk.

            -Typisch van die fatsoensclaimers is natuurlijk ook dat ze de schuld altijd buiten zichzelf zoeken.

          2. Taljaard

            Welaan.
            Laag opgeleid.
            Maatschappelijk kansarm.
            Extreem rechtse opvattingen.
            Politiek zwak betrokken.
            Toe maar…

            Ondergetekende heeft 3 academische titels.
            Is door ziekte ietwat op een zijspoor komen te staan, maar alles behalve maatschappelijk kansarm.
            Beschouwt zich geenszins als extreem rechts, maar gewoon confessioneel in de gereformeerde zin. Ga dus niet de straat met hakenkruisvlaggen en een kaal geschoren kop om te kijken of er nog ergens een neger of een moslim in elkaar geslagen kan worden, of een moskee, dan wel een synagoge, in de hens kan worden gestoken.
            En was vroeger lid van de RPF, daarna van de CU..

            De mentaliteit die er achtet zit……
            ”Maut al Jehud!!! Tafkir!! Allahu ackbar!!”
            Die mentaliteit bedoelt u?

          3. Taljaard

            Of de mentaliteit van figuren die op het internet staan te juichen en te klappen op Nederlandse islamistische fora, wanneer een Jordaanse jongen in een kooi levend wordt verbrand?
            Die mentaliteit bedoelt u?
            Of bedoelt u toch wat anders?

            M.a.w.; de doelgroep is ALLESbepalend.
            En daar helpt geen enkel marxistisch cultuurrelativisme tegen.

          4. AJGRaalte

            Er is wel degelijk een principieel verschil tussen Jodenhaat en afschuw van de islam.

            Joden worden gehaat uit pure xenofobie, puur om wat Joden ZIJN.

            Moslims worden verafschuwd en gevreesd om wat ze DOEN vanuit hun islamindoctrinatie.

  9. W.H.J. Reiss

    Na 18 april als de VVD/PvdA afgeserveerd worden komen er 2e kamer verkiezingen. En dan moet er een einde komen aan de PvdAllochtonen baantjesmachine. De provincie Groningen vrijmaklen, die is toch zakkende, en dan deporteren, oprotten met deze types. Ik hoop dat ik het nog mag meemaken !

    1. arie_jansz

      Excuseer, maar wie wilt u laten deporteren?

      U moet wel weten dat aan het woord “deprorteren” een zeer kwalijke odeur hangt…

      1. Primo

        deprorteren, ja dit stinkt zeker….whoehahaha…

      2. toetssteen

        @Arie_Jansz

        http://avpixlat.info/2015/02/03/rekordmanga-utvisningar-i-norge-ger-minskad-brottslighet/

        U haalt hem maar door de vertaalmachine. Maar het gaat over Noorwegen die bij honderden dit soort mensen uitzet.

      3. -Harry

        Met lysol was je alle smerige rotgeurtjes weg , Arie .
        Alleen hangt er dan een andere geur .
        En dat stinkt ook , als een links kreng .

        En wat heb jij toch met dat woord deporteren ?
        Niemand met een normaal verstand zou dat de Joden nog een keer aan willen doen !

        Maarre , zo pro-Joods ben jij ook weer niet , je gebruikt die term alleen maar in je eigen voordeel hier .
        Niet zo netjes !

        Maar dat we al die potentiële moordenaars terug moeten sturen naar waar ze vandaan kwamen , is , hoe je het ook noemen wil, een must .

        1. arie_jansz

          Gaan we weer Harry?

      4. V.K.

        -Aan deporteren hangt helemaal geen zeer kwalijke odeur.

        -Dat heeft ex kamerlid Jan Pronk, welke dit woord gebruikte en daarmee de geblondeerde fractievoorzitter op stang joeg met het woordenboek in de hand, toch wel duidelijk in de 2e kamer uitgelegd.

        -Maar ja, om te trollen in je eigen voordeel is het natuurlijk wel leuk gevonden, zeker wanneer je het woord deportatie voorziet van een negatieve connotaties

    2. Jacobus

      Welk deel van de Nederlandse bevolking wenst de heer Reiss deze keer te deporteren?

  10. carthago

    Die laroes kijkt ook zo bezopen ,je ziet dat hij sociaal helemaal van de kaart is.Straks giert ie het nosjournaal binnen met hopelijk een nepgun,zijn verhaal halen.

  11. Gielah

    Opwinding?

    Als ik me over iedere dienaar van de leugen nog zou moeten opwinden, had ik dagwerk!

    Ik raak pas ópgewonden als ik onverhoopt tegen betrouwbare mensen oploop.

    Ja… ook dát gebeurt zo af en toe nog weleens… ook op DDS!
    Daar word ik dan heel blij en dankbaar van…. opgewonden… zo u wilt.

    Maar de leugenaars … een nogal oninteressant mensensoort… maar dus wél veel voorkomend… dien je a. te ontmaskeren en b. dan zo snel mogelijk te vergeten.
    Die hebben namelijk geen toekomst… dus waarom zou je hen onthouden?
    Ze zijn als kaf, dat door de wind verwaait… lichter dan lucht!

  12. Jacobus

    Donselaar is geen leugenaar maar een integere wetenschapper die de moed heeft onderzoek te doen naar racisme in ons land. Dat hij in extreem-rechtse kringen veel woede wekte verbaast niet.

    1. Primo

      Tuurlijk jacobus……..het stikt hier van het racisme, vandaar natuurlijk dat dit land zo onaantrekkelijk is voor allochtonen, o wacht…….

    2. cmsuijkerbuijk

      Donselaar een integere wetenschapper? Ja en hanen leggen een ei. Vierkante rondjes bestaan en de Perpetuum Mobile is ook uitgevonden.
      Je gelooft ook werkelijk álles hé, als het maar links is!

      1. Jacobus

        Donselaar heeft wetenschappelijk een serieuze status en wordt gezien als een autoriteit op dit onderwerp.
        Het is wonderlijk dat zijn verbondenheid met de Anne Frank Stichting zoveel boosheid oproept.

        http://nl.wikipedia.org/wiki/Jaap_van_Donselaar_%28wetenschapper%29

    3. lanex

      Ik ben zo ontzettend benieuwd wat onder extreem rechts wordt bedoeld, of is dit alleen maar trappen van links om hun eigen gekaapte onderwerp “racisme” te beschermen?

  13. anna67

    Hier is ook geen krui(t)(d) tegen gewassen.

    Ja, de “but” brigade draait nog op volle toeren, ongelofelijk.

    1. arie_jansz

      beste Anna67,

      Je zult er toch echt aan moeten wennen dat niet iedereen het hier met elkaar eens hoeft te zijn.

      Dat u nu alweer met schelden begint is dan ook een bijzonder zwaktebod.

      Jammer!

  14. Julius

    Tja, extreem rechts had en heeft inderdaad een bloedhekel aan Laroes. Dan kan je wel met je roze knuffeltje achter je computer verheven zitten wezen en allerlei stoffige artikeltjes uit de oude doos halen, de feiten blijven hard en onplezierig. Dat valt niet te nuanceren. Dat is even slikken en accepteren.

  15. Julius

    En het is natuurlijk niet leuk als je favoriete beweging tegenwoordig “nieuw radicaal rechts” wordt genoemd.
    Ook dat behoeft geen nuancering. Gewoon duidelijk benoemen. Daar kunnen we wat mee.

  16. Gielah

    Fijn dat u mij verheven acht!
    Nu ja… dat ben je natuurlijk al gauw, vergeleken bij velen die hier aan het donderjagen zijn.
    Daar is niet zó veel kwaliteit voor nodig!

    De artikelen van mijn echtgenoot waren overigens allesbehalve stoffig… er was en is geen speld tussen te krijgen, want hij was een goede en onvermoeibare onderzoeker.

    Daarin was ook hij dus verheven te noemen boven wat heden ten dage voor journalist probeert door te gaan.

    Die liefde voor de waarheid was een van de vele dingen, die wij gemeenschappelijk hadden.
    Nu hij zijn aardse lichaam heeft moeten verlaten, zet ik graag ook zijn aandeel van het waarheid uitdragen voort.
    Dat ben ik én aan de waarheid én aan hem verschuldigd.

    Op het moment dat iedereen op wat ik schrijf met tevredenheid en instemming zal gaan reageren, dien ik onmiddellijk alert te worden… want dan zit ik voor 100% zeker fout!
    Zoals ook al in de gelijkenis van de zaaier door Jezus werd geleerd… driekwart van de waarheid én van de mensen zal nooit vruchten dragen op deze planeet.
    De vijanden van de waarheid zijn dus veel talrijker dan de vrienden ervan…. en daarom verwonder ik me uiteraard nauwelijks velen trachten de waarheid te ridiculiseren, te nuanceren, te verduisteren of zelfs te ontkennen.
    Dat is voorzegd!
    Dat is normaal!

    Voor de 1 op de 4 mensen, die wél waarheidsgetrouw zijn, ben ik intussen zeer dankbaar.
    Zij zijn het licht der wereld en het zout der aarde.
    Zij zijn in zekere zin een wónder… een anticipatie op het Rijk van Recht dat kómen gaat… terwijl de leugendienaren, net als ál het onkruid op aarde, hier dus in de meerderheid zijn en in zekere zin op eigen terrein spelen.

    1. arie_jansz

      het blijft verbazend hoe u tekeer gaat.

      Ergens moet ik u blijkbaar met zijden handschoentjes behandelen, maar u als godvrezende persoon verwenst mij en enkele anderen hier de meest vreselijke dingen…en alleen omdat we het politiek niet eens zijn.

      Ik heb zo’n vermoeden tot welke sekte u behoort, maar houd aub voor u wat deze club met drie-kwart van alle Nederlanders van plan is.

      1. Gielah

        Deze club.. vertederend ´domoortje´… is uw Schépper… in Zijn Uppie.

        En niemand verwenst u… dus ontspan.

        En indién u uiteindelijk in het niets terechtkomt… hetgeen álle vijanden van de waarheid gaan ervaren… dan hebt u dat echt helemaal alleen en in úw uppie gedaan.

        Geen méns die u een duwtje geeft.
        Allemaal doe-het-zelf-werk!

        Ik heb ook absoluut geen idéé hoe en waar u politiek voor staat of achter staat.
        Uw inzendingen houden volgens mij meer bully-achtig geschetter en het getrouw bijstaan van elke zuigerd, die zich hier vertoont… dan politieke argumenten in.
        Maar mócht u onverhoopt PVV stemmen… dan nog vertrouw ik u niet.

        Ook dát resultaat hebt u helemaal zelf voor elkaar gebokst.. in de weken en maanden hiervoor.

        Onthoud nu dit: het leven is net een spiegel.
        U krijgt áltijd terug wat u zélf in het leven stopt!

        U hebt dus nimmer iemand iets te verwijten.
        Het is úw wil… die geschiedt.
        Altijd!

        Dat is een opluchting, hè?
        Ontspan dus die boze knuistjes maar…. en haal die rimpeltjes boven uw neusje weg.
        U verandert gewoon even uzélf.. en uw manier van schrijven….en misschien ook nog even degenen die u verdedigt…. en een heleboel mensen gaan u aardig vinden!
        Probeer het maar!

        1. arie_jansz

          het lukt mij maar niet om even op uw golflengte af te stemmen…ik wil u best een hand reiken, maar dat lukt maar niet.

          Teleurstelling in oude politiek, verraden voelen door onze bestuurders, dat het anders had gekund…prima, daar kan ik in meegaan.

          Maar u was toch ooit lid van de PvdA…u stemde op een partij die mij heeft gevormd met een Okki en de Samsam in de klas.

          Ik neem u dat totaal niet kwalijk en ook ik denk na over de Islam en bekijk het vaak met afschuw en verbazing.
          In ieder geval is het ver, heel ver van mijn belevingswereld.

          Maar krijg ik de kans en ruimte om mijn gevoel voor redelijkheid en rechtvaardigheid uit te leggen? Is er geen andere weg dan uw idee?

          Enfin, wie weet kom ik in de buurt van uw golflengte…we zullen het zien

          1. JanvanEechoud

            “de PvdA…u stemde op een partij die mij heeft gevormd”.

            Nu ben ik gerustgesteld, Arie!

            Dat verklaart veel…..
            Heb begrepen dat er tegenwoordig goede medicijnen zijn tegen waandenkbeelden….

            Mvg.

          2. Gielah

            Ik heb inderdaad ooit PvdA gestemd… dat deed mijn vader trouwens ook… vlak na de oorlog… maar dat waren heel andere tijden en een heel andere kwaliteit PvdA-leden.
            Na Drees Sr., die zich losmaakte van de partij vanwege het opkomende Nieuw Links… is de PvdA helaas gierend omlaag gedonderd in kwaliteit.

            Nóg bleef ik hardnekkig links… want ik was betrokken bij de oprichting van de PPR… met Bas de Gaay Fortmann en van der Klaauw… u weet wel… en met mij trokken vele christenen in de richting van die partij.

            Ik werd zelfs voor de PPR in de gemeenteraad gekozen.
            Ik moest toen kiezen tussen preken in de Hervormde Kerk en door de weeks godsdienstles geven op een scholengemeenschap… óf gaan voor een carrière in de politiek… want zo’n gemeenteraadsbaantje is soms een eerste stap.

            Ik koos voor het uitdragen van het geloof en heb daar nooit ook maar één seconde spijt van gehad… en dat was dus zelfs nog vóór de PPR zich tot het communistische-milieudrammerige GroenLinks, waar ik me nóóit thuis in zou kunnen voelen… van nu ging ontwikkelen.

            En verder lees je dan kránten, hè?
            En je denkt eens wat na… en nog wat méér na… en dan blijkt dat links absoluut en helemaal niet ( meer) kosher te zijn… en de bron van letterlijk alle ellende in dit land.

            En dan wordt het tijd om NEE te zeggen.
            Terwijl je nog even sociaal voelend bent als in de PvdA/PPR periode, beginnen allerlei onbekenden dan ineens tegen je te schetteren dat je een hekel hebt aan buitenlanders… of NSB-achtige sympathieën zou hebben… of erger nog zelfs.
            Ineens valt dan ook het woord ‘bruin’ nogal vaak.
            Héél raar, hoor!

            Bij linkse mensen kan ik er alleen nog bij horen, als ik met veel enthousiasme mijn land onder islamitische slavernij zie komen, of als ik mij buig voor de dictatuur van Brussel… waar we nog héél veel ellende van zullen gaan beleven.
            Ik moet mijn cultuur inwisselen voor de barbaarse cultuur van 700 na Christus… met alles wat daar bijhoort.
            Ik moet MIJN geloof achter mijn voordeur verstoppen… terwijl moskeeën uitgebreid mensen mogen indoctrineren met moorddadige ideeën…. met eigen bewakingsdiensten… nota bene.
            Er is geen islamiet, die achter een voordeur moet… van links.

            Kijk… en ook als ik bij wijze van spreken miljoenen zou krijgen om nu weer bij links te gaan horen, dan zou ik dat DUS niet meer kunnen!
            Ik heb namelijk teveel gezien en teveel doorzien.
            En eenmaal ziend geworden, lúkt blind of bijziend zijn gewoon niet meer.

            Zo zit dat.

      2. -Harry

        Heb jij een vertaalcomputer in je hoofd , Arie ?

        Want ik lees in hetzelfde verhaal héél iets anders .

        En je weet wat voor gebrekkig gelul er uit een vertaalcomputer komt .

    2. JanvanEechoud

      @ Gielah,
      Wil je best geruststellen dat je hem zal weerzien…, maar dat-ie nu van bóven of benéden je nog steeds volgt… is een mooi sprookje….

      Mvg, Jan v. E.

      1. Gielah

        Beste meneer van Eechoud.
        Hartelijk dank voor uw reactie.
        Dat ´Boven´ is voor mij een hoger-zijn-in-kwaliteit, niet in locatie!

        Het leven daar is een geestelijk leven… zonder de beperkingen van ruimte en tijd, toch?
        Totaliter aliter.

        Maar het contact is… verrassenderwijs… absoluut niet over.

        Vriendelijke groet.

        1. JanvanEechoud

          “Het leven daar is een geestelijk leven… zonder de beperkingen van ruimte en tijd, toch?”

          Een citaatje, of citaten, uit je ‘handboek soldaat’ heb je zeker dan wel voor me, die dit aantonen / bevestigen?

          En dan niet aankomen met het volgende, wat velen juist zien als een bewijs van “leven na de dood”, en voor mij het tegenovergestelde bewijst!

          —–Voor wie nog leven mag, is er nog hoop; beter een levende hond dan een dode leeuw.
          Wie nog in leven zijn, weten tenminste dat ze moeten sterven, maar de doden weten niets.
          Er is niets meer dat hun loont, want ze zijn vergeten.
          Hun liefde en hun haat, alle hartstocht die ze ooit hebben gehad, …….
          Ze nemen nooit meer deel aan alles wat gebeurt onder de zon.——

          “Maar het contact is… verrassenderwijs… absoluut niet over”
          Daar moet je zeer voorzichtig mee zijn, Gielah! Je hersens zijn tot vreemde zaken (hallucinaties) in staat, onder ‘druk’ van groot verdriet / eenzaamheid en overtuiging……

          Maar, dit gaat dik off topic.

          Je kunt me desgewenst mailen. Kan nooit moeilijk zijn mij te vinden… met zo’n grote mond als ik! 🙂 Mvg.

  17. toetssteen

    @Frank
    Prima column.

  18. Julius

    Ik zou heel wat kunnen afdingen op wat ik van Geweta heb gelezen maar laat ik het volgende zeggen, en meer niet;

    Over de doden niets dan goeds.

    1. Jacobus

      Wie is Geweta?

      1. Gielah

        Geweta is mijn echtgenoot, overleden op 7 september j.l.

        1. lanex

          Dit is wel heel vers, laat je niet uit de tent lokken met goed bedoelde meningen.
          En, je echtgenoot had gelijk, Laroes is een verongelijkte salon socialist, zoals zovelen!

  19. Teun

    Jacobus
    4 februari 2015 at 18:28
    “Laten we niet om de hete brij heendraaien: de moslimterroristen van Parijs zouden niet zijn gestopt als ze een betere baan hadden.”
    “Ze zouden niet zijn gestopt, ze zouden er niet aan zijn begonnen.”

    Werkloze jongeren draaien al te graag om de hete brij heen, waarvan de dampen opstijgen uit de pappot van tante Truus.
    Intussen wel de schijn ophouden dat werkloos zijn niet leuk is natuurlijk. Dat doe je door te schelden op de maatschappij die niet voor werk zorgt. Intussen een besmuikt lachje en een knipoog naar je vrienden, die net als jij het leuk vinden van die ongelovige honden te stelen.
    Er zijn ook jongeren met een goede baan uit een welvarend gezin en in het bezit van een dure auto (wat belangrijk schijnt te zijn), die besluiten toch te radicaliseren.
    Niet alle mensen denken als socialisten. Er zijn er ook die niet voor geld alles doen.

  20. Taljaard

    @arie_jansz, @Jacobus, e.a.

    De Anne Fran Stichting beschermt en verdedigt heden ten dage de belangen van de aanhangers en de goedpraters van figuren die in de straten van onze steden onder zwarte banieren om de dood van Joden brullen.
    En zij verkettert, framed en demoniseert mensen die zich daartegen te weer willen stellen als ”fascistisch”; in een welhaast verbijsterende Umwertung aller Werte.
    Ergens in een massagraf in het vervloekte oord Bergen Belsen ligt het naamloze gebeente van een Joods meisje, waar deze stichting zich naar heeft wagen te vernoemen.
    Op een afschuwelijke manier omgekomen, doodgehongerd, door figuren die ook eens in de straten van Duitse ( en Nederlandse!) steden om de dood van Joden brulden.
    Ziet u de absurde, ja demonische, perversiteit van dit alles nu zelf niet in?

    1. Jacobus

      De Anne Frank Stichting wordt hier weggezet als een belangengroep van extremistische moslims. Hoe verwrongen kunnen je opvattingen zijn?

      De Anne Frank Stichting roept vanuit het besef wat racisme, discriminatie en vervolging betekent op tot waakzaamheid jegens tekenen ervan in deze tijd. Daar is alle aanleiding toe: extreem rechts is springlevend en de PVV heeft een beangstigend grote aanhang van mensen die weinig meer begrijpen van de kernwaarden van onze humanistische rechtsstaat. Het is niet toevallig dat met name de PVV-aanhangers de Anne Frank Stichting haten, ze vertegenwoordigen namelijk precies de mentaliteit waar de Anne Frank Stichting onvermoeibaar tegen waarschuwt.

  21. Joop Klepzijkert

    De islam haat de Anna Frank stichting, de PVV en Geert Wilders houden van het Israëlische volk. Alleen idioten die in een virtuele macht geloven, denken dat de joden vroeger iets ergs gedaan hebben. Mocht dat zo wezen, dat was vroeger. We kijken heden ten dage de Duitsers ook niet meer scheef aan, omdat hun ouders/voorouders erge dingen gedaan hebben in de 2e wereld oorlog. Verder waren er genoeg Duitsers die het er niet mee eens waren met het nazi regiem, maar meededen om hun eigen leven te redden.

  22. jelle

    Ik zie de Anne Frank-stichting en de naam Jaap van Donselaar in de reacties hier opduiken.
    Schijnt toch niet zo koosjer te zijn, het “wetenschappelijk” werk van die stichting en die “wetenschapper”:
    http://www.carelbrendel.nl/2010/12/15/verzet-tegen-shariarechtbanken-is-nieuw-extreem-rechts/

    Voor diegenen die moeite hebben het gehele stuk van Carel Brendel te willen lezen, geef ik hier het volgende citaat:

    “De methode-Van Donselaar leidt weer tot vreemde vergelijkingen. In het hoofdstuk over de PVV komt de sympathie voor Geert Wilders van de omstreden English Defence League (EDL) aan de orde. Nu is er wellicht veel mis met deze uit voetbalhooligans voortgekomen beweging, maar toch niet dat ze zich keert tegen de aanwezigheid van shariarechtbanken (blz. 71). Of is het fout en fascistisch (‘een positieve oriëntatie op het eigene’) om de voorkeur te geven aan onze op democratische tradities gebaseerde seculiere rechtspraak?

    Laat u vervolgens de volgende zin op u inwerken: “Verder steunt de EDL Israël.” Inderdaad, Het staat er echt, eveneens op blz. 71. Steun aan Israël is kennelijk een kenmerk van ‘nieuw extreem rechts’. Zo diep is de Anne Frank Stichting, die de nalatenschap van een joodse onderduikster beheert, inmiddels gezonken.”

    1. Jacobus

      Wat zijn de wetenschappelijke credentials van Carel Brendel?

  23. Taljaard

    Beste Jacobus,

    De kernwaarden van een humanistische rechtstaat zijn de afgelopen 40 jaar door links en extreemlinks, waar de Anne Frank Stichting ook onder te brengen is, nu juist VERKWANSELD.
    En ja, mijn waarde opponent, zij was eens een belangengroep van linkse roeptoeters en stenengooiers, die de NATO wilden ontmantelden en lak hadden aan de parlementaire democratie en die daarom, door de onlangs overleden Prosper Ego ook terecht werd betiteld als een crypto-communistische organisatie.
    En tegenwoordig is zij inderdaad ook een belangengroep voor extremistische moslims.
    Weliswaar niet direct, maar wel op een perverse wijze allerwegen de islam goedpratend en de tegenstanders van deze satanische doodscultus, die op geen enkele wijze valt te rijmen met wat voor humanismee welke rechtstaat dan ook, consequent als ”fascisten” af te schilderen.
    DAT, mijn waarde Jacobus, is een mentaliteit die ieder fatsoenlijk mens heeft te verafschuwen.
    En dat ene Van Donselaar, die zich hieraan verbindt, op een invloedrijke post bij de staatsomroep zit moet als hoogst bedenkelijk worden gezien en anderzijds als een verklaring voor de doorlopende multiculturele en neo marxistische agitptop die deze staatsomroep avond aan avond op de treurbuis uitkotst.

    1. Jacobus

      Waarom wordt door PVV-ers en moslimhaters toch zo woedend gereageerd op een Stichting en een wetenschapper die waarschuwt voor racisme, extremisme en discriminatie?

      De vraag stellen is hem beantwoorden, denkt u ook niet?

      1. Theo345

        Stel je voor dat je een buurman hebt die je steeds van pedofilie beschuldigt. dit omdat hij ziet dat je geregeld oppast op je kleindochter.
        Zou je daar niet geïrriteerd om raken?

        En als die buurman een actiegroep tegen pedofilie begint, hoe voel je je daar dan bij?

        1. Jacobus

          Als die buurman geen enkele grond zou hebben voor zijn beschuldigingen zou dat inderdaad kwalijk en vervelend zijn. Die vergelijking gaat hier echter helaas niet op: Donselaar legt de vinger op een gevoelige plek en daarom reageert men ook zo gevoelig.

          1. Gielah

            ´Gevoelig´ reageren?
            U bedoelt dat Nederlanders niet alles pikken?
            Dat ze weleens terecht boos worden?

            Als iemand in uw huis uw vrouw verkracht… reageert u ongetwijfeld eveneens ‘gevoelig’.
            Mag de verkrachter uw boosheid dan gaan uitventen … op internet bijvoorbeeld….als een latent bewijs, dat HIJ met zijn verkrachting in feite gelijk had… want uw woede alleen zou dat al áántonen?

            Wáár leerde u zo krom redeneren… bewerkend dat slechte mensen beschermd worden of op zijn minst getolereerd… en dat degenen die ‘HO’ tegen hun slechtheid zeggen ( God zij dank zijn er nog enkele mensen zo…) verdacht gemaakt worden?

            Gods tegenstander zelf werkt op precies dezelfde slinkse manier.
            U wilt van hém toch geen leerling zijn.. en van hém applaus oogsten?

            Desondanks krijgt u dat wél!
            Koren op diens enge molen!

            Ik zou daar toch, in uw eigen uiteindelijke belang, zeer voorzichtig mee zijn.

        2. Jacobus

          Inmiddels heeft Gielah de toch al weinig verhelderende vergelijking van de beschuldiging van pedofilie door mijn buurman doorgetrokken naar de verkrachting van mijn partner.

          Elke vergelijking gaat mank, zullen we maar zeggen.

  24. Gielah

    Ik neem aan dat de bijdrage van @Taljaard nog niet was gelezen?
    Daarin staat het ‘waarom’ klip en klaar verwoord.
    Geen speld tussen te krijgen.
    100% waar.

    1. Jacobus

      Nee, ik reageerde er op.

      De woede van rechts-extremisten en PVV-aanhangers tegen een Joodse stichting die waarschuwt tegen racisme, antisemitisme en onderdrukking van minderheden is niet toevallig.

      Kennelijk wordt een achilleshiel geraakt.

  25. vanGodlos

    Taljaard,
    Deze personen @arie_jansz, @Jacobus, e.a .zijn de weg kwijt ,en zullen die ook nooit meer terug vinden,wat wij kunnen doen is proberen uit te legen hoe het echt in elkaar zit,maar ik ben bang dat ze het niet begrijpen ,wat simpele zielen ,maar gewoon blijven proberen .Niet kwaad worden en steeds opnieuw uit leggen ,net zo als je aan een kind uitlegt dat een steen niet kan drijven op het water .

  26. Taljaard

    @Jacobus
    Wat zijn dan UW wetenschappelijke credentials?
    En waaraan meent de AFS haar wetenschappelijke, of andere, credentials nog te kunnen ontlenen, wanneer Joodse kinderen in onze hoofdstad permanente politiebewaking bij hun schooltje nodig hebben, maar zij daar geen woord aan vuil wil maken?
    Joodse kinderen.
    Zoals Anne Frank dat eens was.
    Als u het hebt over een ”achilleshiel” dan raakt dit mij inderdaad. Dan word ik WOEDEND.
    En het is mij een levensgroot raadsel waarom ieder mens, met ook maar een beetje fatsoen of lef in zijn donder, dat niet wordt.

    1. W.H.J. Reiss

      @ Taljaard
      Mooi geschreven. En wij vinden het ook schrijnend. U heeft het over bewaking voor Joodse kinderen, terwijl de personen tegen wie U ageert weten dat hun kinderen later geen leven meer hebben. Kennelijk boeit ze dat niet !

  27. Taljaard

    Maar laat het u en elke andere landverraderlijke culturele marxist gezegd zijn;
    Wanneer het hier ooit nog weer mocht voorkomen dat mijn Joodse landgenoten zullen worden aangevallen door het schorem wat u zo fanatiek verdedigt dan blijft mijn strijd, ondanks mijn zwakke gezondheid, niet meer bij woorden.
    Dat ben ik aan mijn voorgeslacht verplicht en aan de eden, die ik eens gezworen heb voor Gods aangezicht tijdens mijn belijdenis en tijdens mijn inlijving in het Korps Mariniers.
    Al zou het mijn leven kosten.
    Hecht niet zoveel waarde aan mijn eigen leventje, maar wel aan dat van anderen. En wie een mens redt, die redt de wereld.

  28. Taljaard

    Welterusten!

  29. nogmaals

    @Jacobus
    Je bent alweer de hele avond aan het “werk” op dds.
    Wanneer ga je reageren op de vraag van Suijkerbuijjk van 21:19.

  30. vanGodlos

    TalJaard .
    Ik zal naast u strijden. ‘Qua Patet Orbis’

    1. Taljaard

      @vanGodlos

      Dank je, maat!

  31. jelle

    Een Joodse stichting die steun aan Israel, verzet tegen het in GB legitimeren van sharia-wetgeving als rechts-extremistisch (laten we maar zeggen: nazistisch) beschouwt lijkt mij toch enigszins v/h padje af.

    Prachtig, overigens, een “Stapel-tje” (avant la lettre) van zo’n “gerenommeerd” antropoloog als Donselaar verdedigd te zien.
    Door iemand die Carel Brendel als PVV-aanhanger en rechts-extremistisch neerzet.

  32. W.H.J. Reiss

    @Taljaard
    Ik heb een gedeelte van Uw berichten naar de Anne Frank stichting doorgezonden zonder Uw naam erbij, maar wel met mijn e-mail adres. Ik vrees ook niemand. Houdt U sterk !!!

    1. Taljaard

      @W.H.J.
      Goed zo.
      Laat ze dat daar maar eens lezen.
      De schoften!
      Ik vrees de HEERE en verder niemand.
      En nu ga ik echt naar bed.

    2. arie_jansz

      U geeft het zelf al aan dat u niet in staat bent
      om zelf iets te formuleren.

      Maar begrijpt u eigenlijk wel wat u allemaal kopieert?

      Nu zit de Anne Frank Stichting met een weerzinwekkende aanklacht, zg. geschreven op uw naam.

  33. vanGodlos

    jelle
    5 februari 2015 at 00:04
    Al eerder gezegd er zijn een aantal mensen hier goed de weg kwijt, linkse denkers zijn de nieuwe Fascisten Dit (vrij naar Churchill).

  34. W.H.J. Reiss

    @Taljaard
    Kijk eens daar is hij al. De Anne Frank stichting eens goed de les gelezen met Uw betoog !
    .
    We streven ernaar vragen binnen enkele werkdagen te beantwoorden.

    Met vriendelijke groet,
    Anne Frank Stichting

  35. jelle

    Overigens is vrees voor “De Heere” aan mij niet besteed.
    Als er sprake zou zijn dat dees’ aardkloot geschapen is door een “Schepper” klaag ik de beunhaas onmiddellijk aan wegens verregaande gebreken aan de constructie.
    Maar de oplichter zit waarschijnlijk allang hoog en breed te genieten op ’n tropisch eilandje.
    Ergens vèr weg in het universum.
    Had ik ook gedaan, als ik een oplichter was.

    1. JanvanEechoud

      Blabla-verhaal, Jelle,
      “klaag ik de beunhaas onmiddellijk aan wegens verregaande gebreken aan de constructie”.

      Argumenten, hó maar……
      Maar, kan wel begrijpen dat je wat teleurgesteld bent hoor…. als je er niks van snapt!

      Maar, zou jij je “kinderen” onmiddellijk afstraffen als ze tegen je zeggen:
      ‘sodemieter op!!
      We hebben jou helemaal niet nodig! We redden het prima zónder jou!’

      Of zou je ze de kans geven om dat te bewijzen??

      nou…., dát hebben we bewezen, hè?
      Wat doen we het toch goed…. zónder hulp van die schepper! Grandioos! Broeva! Haro!
      Nee.., dan Rutte. Dát gaat lekker!

      Heb nou maar geduld…, ’t is moeilijk…., harde tijden om door te komen….

      Hé…, waar heb ik dat ook weer gelezen?

      Mvg.

      Heb in mijn bed gepiest….. zoals je ziet. Wát een arbeiderstijd, man!

      Mvg. Jan van Eechoud

  36. lanex

    Mogen we aub verwachten dat een door de wol geverfde journalist niet zo een demonstratie geeft van onnozelheid?
    Ik vrees dat het hele journaille is vergeven van deze stijf correcte mening vormers, zij zijn de oorzaak dat dit volk niet goed wordt geïnformeerd.
    Als straks een partij als D66 aan het roer komt is het te danken aan deze querulanten die zich journalist noemen!

  37. pejoar

    Een warhoofd die enge ideetjes heeft laat zich uit over zaken waar hij niks van snapt en waar hij zijn pvda saus maar overgooit ,omdat deze kwibus zo’n wezenloos laf correct persoontje is.
    Ik zou hem zijn broek moeten uittrekken en een paar stevige klappen op die zitbillen moeten geven

Reacties zijn gesloten.

e-mail:

 
Ja, ik ga ermee akkoord dat Dagelijkse Standaard mij incidenteel commerciële emails stuurt.