OM gaat Geert Wilders vervolgen wegens discriminatie

Geert Wilders kan zijn borst natmaken.

Het Openbaar Ministerie in Den Haag gaat Geert Wilders vervolgen voor zijn uitspraken over ‘minder Marokkanen’ in Nederland op de verkiezingsavond van 19 maart. Dat kondigde het OM zojuist aan via Twitter:

De PVV-leider wordt verdacht van “belediging van een groep mensen op grond van ras en aanzetten tot discriminatie en haat”. In het persbericht van het OM staat het volgende:

Het Openbaar Ministerie in Den Haag gaat over tot vervolging van Geert Wilders op verdenking van belediging van een groep mensen op grond van ras en aanzetten tot discriminatie en haat. Dit vanwege zijn uitlatingen over Marokkanen op 12 en 19 maart 2014 in Den Haag, naar aanleiding waarvan ruim 6400 aangiften zijn binnengekomen.

Politici mogen ver gaan in hun uitspraken, dat brengt de vrijheid van meningsuiting met zich mee, maar die vrijheid wordt begrensd door het verbod op discriminatie.

Wilders verdedigde zich eerder deze maand bij de Rijksrecherche met deze woorden:

“Het is mijn taak als politicus om het Marokkanenprobleem dat we in Nederland hebben te benoemen. In mijn verklaring heb ik duidelijk gemaakt dat ik in mijn strijd voor vrijheid en tegen de islamisering van Nederland me nooit door iemand de mond zal laten snoeren. Tegen geen enkele prijs en door niemand, wat de gevolgen ook moge zijn. Ik ga ervan uit dat het Openbaar Ministerie zal besluiten mij niet te vervolgen. Ieder ander besluit kan niet anders worden uitgelegd dan politiek gemotiveerd.”

Zoals Michael van der Galien schreef over de vervolging van Wilders: het is belachelijk dat hij nu in de juridische problemen zit, maar zo is de wet nu eenmaal wel geregeld in Nederland. Ik citeer Michael: “Dit keer kan hij die verdediging niet herhalen; hij had het heel specifiek over Marokkanen. Als je de wet erop nakijkt, kun je bijna niet anders concluderen dan dat vervolging hoogstwaarschijnlijk in een veroordeling resulteert.”

De uitspraken van Wilders waren smakeloos – dat vond een groot deel van zijn medewerkers ook – en idealiter zou hij niet moeten worden vervolgd voor zijn uitspraken, maar helaas voor Wilders is de vrijheid van meningsuiting niet absoluut in Nederland.

Nederland hoopt op vrijspraak, en we kunnen niet anders dan verwachten dat de advocaat van Wilders alles op alles zet om dat voor elkaar te krijgen. De vraag is echter of dat dit keer ook gaat lukken. Het is trouwens niet bekend wanneer de inhoudelijke zitting van de rechtszaak plaatsvindt, maar het zou zomaar kunnen samenvallen met de Provinciale Statenverkiezingen of eventuele nieuwe landelijke verkiezingen.

Update I:

Wilders’ reactie: “Voor de tweede keer wil men blijkbaar afrekenen met iemand die de waarheid spreekt.”

Update II:

Wilders denkt dat het besluit tot vervolging wegens discriminatie met de kabinetscrisis te maken heeft:

Abonneer je gratis en voor niets op het Telegram-kanaal van De Dagelijkse Standaard, en word lid van onze spiksplinternieuwe Facebookgroep!

Waardeer jij de artikelen op DagelijkseStandaard.nl? Volg ons dan op Twitter!

In dit artikel

Wie op onze website reageert, gaat akkoord met ons huisreglement.

116 reacties

  1. reageerbuis

    Als er één ideologie discrimineert is het de islam.

    1. Philippens

      De islam, of liever gezegd de islamitische stromingen, is en zijn geen ideologie. Het is verstandig om termen als ideologie, geloof en levensovertuiging uit elkaar te houden. Wat hen bindt is dat het waardensystemen zijn.
      Er zijn verschillende islamieten die er een ideologie op na houden, net zoals dat het geval is met mensen met een ander geloof. Maar er zal onder gelovigen steeds verschillend gekozen worden, zo zijn er liberalen, socialisten en conservatieve islamieten.
      Maar misbruik die terminologie niet door mensen in een bepaalde hoek te zetten. Hou het zuiver.

      1. Limburgse Kuifje

        Nou Philipssen u bent volkomen van het padje af. Onder gelovigen bevinden zich liberalen, socialisten en conservatieve islamieten, schrijft u. Ik heb zelden zo hard gelachen als nu. U weet heel duidelijk niet wat u roeptoetert. Het is u vergeven als naieveling, want ik durf te wedden dat u niets van de islam af weet, echt helemaal niets en ook helemaal niets van hun volgelingen.

        En ik durf dit met recht te spreken, want ik ben 8 jaren gehuwd geweest met een Marokkaanse moslima en heb van binnenuit het geheel mogen aanschouwen en analyseren. Er zijn ook helemaal geen gematigde islamieten, alleen maar islamieten. Dat sprookje van gematigden zal de westerse wereld tot de middeleeuwen terugwerpen.

        1. Philippens

          Ach, nu ken ik het weer. Termen als “roeptoetert” herken ik. Ik ben geen volgeling van de Proleet van Venlo. En ik heet ook geen Philipssen, maar als je te snel en te slordig reageert, kan je dat gebeuren.

          1. Philippens

            Overigens ben ik vele jaren gehuwd met een Friezin. Nou, ik heb die Friezen ook nauwkeurig kunnen analyseren. Die zijn bepaald niet gematigd. En trouwens, Limburgers, dat is een volkje, die brengen extremisten als de Proleet voor. Ook dat heb ik bij elkaar “geanalyseerd”.

          2. Limburgse Kuifje

            Kammer Philippens dat je dus niet inhoudelijk wilt – of beter gezegd kunt – reageren door alleen maar op de man te gaan spelen. Get a life!

          3. hendrikush

            Sofisterij rondom de ideologie sharia, het geloof islam en de levensovertuiging naar de Sunnah maakt geen van drieën achtenswaardig.
            Dat sommige mohammedanen het niet zo nauw nemen geeft hen niet het recht om de gouden regel te negeren.

        2. loritta

          Ik ben het helemaal met U eens. En U spreekt uit ervaring!

      2. Anna

        Volgens Syrische -Amerikaanse moslima Wafa Sultan is de islam geen religie, maar een ” gewelddadige ideologie”. Ze zegt ” islam is geen religie, meer een politieke, haatdragende ideologie”. Hou het zuiver. Waarom gaat men na bezoek moskee op vrijdagmiddag de straat op om te demonstreren?

        1. AJGRaalte

          Wafa Sultan is – dacht ik – èx-moslima.

          1. Anna

            AJGRaalte Ze zal in “cultureel opzicht altijd een moslima blijven”.”Islam is mijn huid. Je kunt je huid niet afdoen. Hoe ik mij kleed, mijn handen beweeg, alles is 100 procent moslim” ” Ik kan moslims nooit haten”. “Het probleem is voor westerlingen dat zij de koran niet kunnen lezen omdat de letterlijke vertaling niet is toegestaan”. “De vertalingen zijn altijd goedwillende vergoelijkende interpretaties”.

      3. JanvanEechoud

        Ff serieus, Philippens.
        Wat wéét je werkelijkvan de Islam? En de BRON van dat “geloof”? De Koran?
        Wat weet je van de vredelievende teksten en van de haat zaaiende, vernederende teksten in de koran?
        Of praat je maar na wat je in de media hoort?
        Mvg, Jan v. E.

    2. Bas E.

      Islam is een fascistoide politiek-strategische doctrine, derhalve geen ideologie of religie, ook al wordt deze doctrine met een verhullend religieus sausje overgoten.

  2. tonzwart

    Hoe het ook uitpakt voor Wilders, het zal de PVV geen windeieren leggen. Al die linkse aangevers bereiken alleen maar een stijging in de peilingen en de PVV als grootste partij bij eventuele verkiezingen, binnenkort.

  3. Gielah

    ´Het onrecht heerst op aarde.
    De leugen triomfeert.
    Ontluistert elke waarde.
    O red ons, sterke Heer…´.
    Lied 285: 1 uit het Nieuwe Liedboek.

  4. LantR.fant

    Zijn Marokkanen dan een ras?

  5. bandini

    Tja, Wilders geeft de mensen gewoon iets te kiezen: tussen meer en minder! Zo werkt de democratie toch!

  6. josef kuijpers

    Diep triest, zeker omdat er binnen de OM-gelederen niemand te vinden is die voor méér Marokkanen zou stemmen. ( Hoewel deze bevolkingsgroep natuurlijk wél zorgt voor werkgelegenheid in die sector).

  7. W.H.J. Reiss

    De baas van de AIVD in een Amerikaanse toespraak zei, dat toen er uit in middelgrote plaats 6 jihadisten van marokkaanse afkomst naar Syrie vertrokken de misdaadstatistieken in die plaats gelijk fors daalden. Laten we dus blij zijn als er minder….minder….minder, marokkanen in Nederland zijn.
    Als je ‘kudtmarokkaan’ mag zeggen, dan mag je dus ook zeggen ‘hoerenzoonmarokkaan’ !
    Als je zegt dat marokkanen een etnisch monopolie hebben op criminaliteit, dan mag je dus ook zeggen dat die ‘hoerenzoonmarokkanen’ allemaal crimineel zijn.
    Als je zegt dat je criminele marokkanen mag vernederen, dan mag je dus ook zeggen dat je kotst op ‘hoerenzoonmarokkanen’.
    Of is het anders als je niet van de PvdAllochtonen bent ?

  8. arie_jansz

    En een aanklacht wegens ” onverdraagzaamheid” ….

    Oh, zoete ironie, Wilders die de Islam beschuldigd van haat en onverdraagzaamheid, krijgt de boemerang in zijn nek.

  9. Jantje

    Het OM discrimineert.
    Anders hadden ze allang zaken aangespannen tegen mensen die in het openbaar de ‘joden aan het gas’ wensen.

    1. Pjotter

      En dat Jantje bedoel ik maar, dus Wilders moet zonodig geofferd worden, naar mijn mening vroeg hij alleen maar aan de mensen “minder, minder” allen een fijne Kerst en goed 2015.

      1. Bas E.

        Dat vroeg hij niet. Hij vroeg aan anderen “Willen jullie meer of minder Marokkanen?”

        Dat omstanders daar “minder, minder” op antwoordden doet niet ter zake, immers werd dat niet door Wilders uitgesproken. Het publiek had evengoed “meer, meer” kunnen antwoorden, maar dat verandert niks aan de vraag die Wilders stelde of het antwoord dat hij aan het publiek gaf.

        Iedereen weet dat er slechts een enkel menselijk ras bestaat, maar het OM meent dat Marokkanen een apart ras zijn, wat keihard bewijst dat het OM bevolkt wordt door racisten.

        Openbaar Ministerie = racisme. Dat is volgens art1 vd Grondwet en art137wvs niet toegestaan, dus kan de rechter niet anders beslissen dat het OM tot verboden criminele organisatie verklaard mioet worden. Men zal dus over moeten gaan tot het zo spoedig mogelijk gedwongen sluiten van het OM. Immers kunnen dergelijke criminele racistische organisaties in een rechtsstaat niet getolereerd worden.

  10. cruzio

    Nou even een zelfde voortvarendheid aan de dag leggen in het geval Joris Demmink, maar dat gaan we denk ik niet meemaken………

  11. Chef-70

    Oproepen tot de dood van Joden en andere anders en niet gelovigen mag dan weer wel in Nederland.

    1. LantR.fant

      Het gaat er in politiek correct Nederland ook al lang niet meer om WAT je doet, maar om WIE het doet.

      Politiek correct is:
      Alles wat niet wil deugen, uitvreet of crimineel is wordt vertroetelt, tenzij het een roomblanke autochtoon is.

  12. Freek

    Quote >> De uitspraken van Wilders waren smakeloos – dat vond een groot deel van zijn medewerkers ook – en idealiter zou hij niet moeten worden vervolgd voor zijn uitspraken, maar helaas voor Wilders is de vrijheid van meningsuiting niet absoluut in Nederland.

    Dat groot deel van zijn medewerkers is niet een groot deel (geen meerderheid) en in dat deel zijn er ook die het aangrijpen voor eigen gewin (eenvoudig excuus wachtgeld) en anderen die door sociale druk (famillie, “vrienden”) een hoop problemen krijgen en/of geen zin hebben om het steeds maar weer te moeten uitleggen.

  13. arie_jansz

    @jantje… dus jij vindt “minder minder” net zo erg als “joden aan het gas”?

    1. Bas E.

      Niet Geert Wilders, maar het publiek zei “minder, minder”.

      Vreemd genoeg wordt niet dat publiek maar de vraagsteller vervolgd. Blijkbaar stelt het OM het niet op prijs om “meer Marokkanen” te vragen.

      Het OM is nou eenmaal een institutionele racistische organisatie, die om die reden z.s.m. verboden en opgedoekt moet worden. Er is immers maar een menselijk ras, het racistische OM beweert echter dat de Marokkanen niet tot het enige menselijke ras horen. Het racistische OM moet – voor het definitief opgedoekt wordt – veroordeeld worden wegens belediging van alle Marokkanen.

  14. J.C.

    Probleem is natuurlijk dat we niet weten of te weten kunnen komen wie van deze Nederlanders zich meer Marokkaan voelt.

    Ik hoop dat deze OM afleidingsmanoeuvre tot extra veel stemmen voor de PVV mag leiden, zowel bij de Staten verkiezingen, als bij de aanstaande verkiezingen voor de Tweede Kamer.

  15. arie_jansz

    @whj reiss

    Een linkje zou helpen over die uitspraak van de AIVD-baas.

    Lijkt me nogal verzonnen kletsverhaal

  16. J. C. Th. Kohler

    arie_jansz

    “jantje… dus jij vindt “minder minder” net zo erg als “joden aan het gas”?”

    Arie, als dat is wat je hebt begrepen uit de reactie van Jantje, heb je het dus NIET begrepen.

    j.c.th.kohler@online.nl

  17. Antivenin

    Uit De Telegraaf:

    “De meerderheid van Nederlandse jihadisten zijn derde en vierde generatie Marokkanen die „net zo Nederlands zijn als klompen en windmolens en desondanks radicaliseren”, aldus AIVD-chef Rob Bertholee.”

    Conclusie: de integratie is volledig mislukt, we zijn dus door de oude partijen met hun multikul en massa-immigratie opgescheept met een enorm probleem.

    “Volgens Bertholee bevinden zich onder polderjihadisten jongeren „uit zeer goede families, sommigen zelfs met universitaire graad”. „Er zit zelfs een arts onder hen. Maar er zitten ook jongens bij met een criminele achtergrond. Op een bepaald moment zagen we bijvoorbeeld dat zeven jongeren uit één stad gelijktijdig op jihad gingen, waardoor de misdaadcijfers daadwerkelijk daalden.””

    Voor wie is dat een verrassing? Iedere burger met ogen in zijn hoofd die een aflevering van Opsporing verzocht bekijkt, ziet met één oogopslag dat het consequent denationaliseren/uitzetten van criminele cultuurverrijkers een geweldig positieve invloed zou hebben op de misdaadstatistieken.

    Maar je achterban vragen of ze meer of minder van een bepaalde groep cultuurverrijkers willen (een groep die volgens de statistieken van de overheid zwaar oververtegenwoordigd is in de criminaliteit), is dan strafbaar? Hoe hypocriet kun je zijn?

    De hoge criminaliteitscijfers zijn te wijten aan de politieke keuzes van ALLE oude partijen in de afgelopen decennia. Oude partijen die er in de peilingen slecht voor staan, en die in paniek raken nu het kabinet wankelt. Dus moet Barbertje Wilders hangen, stel je voor dat we straks premier Wilders krijgen, nietwaar?

    Nederland begint met zijn politieke processen tegen Wilders steeds meer op de oude Soviet-Unie te lijken. Wanneer krijgen we onze eigen Goelag?

  18. Kuifje

    Dit is een zuiver politiek proces om Geert Wilders de mond te snoeren en politiek uit te schakelen.

    Wilders en de PVV zijn een “sta in de weg” voor de islam en de politieke (en media) elite in Nederland.

    Als Wilders zou verdwijnen hebben de islam en de politieke weer vrij spel in Nederland en kunnen ongestoord hun gang gaan.

    Daarom worden b.v Samson en Spekman niet vervolgd om hun uitspraken.

    Bij Pim Fortuyn werd het trouwens anders geregeld. Die is vermoord door een linkse activist na een hetze tegen Pim Fortuyn door de media en de politieke elite.

    Pim Fortuyn: “Als mij iets gebeurt, ….”
    https://www.youtube.com/watch?v=vbcuyUVb-nY

    1. JanvanEechoud

      “Als Wilders zou verdwijnen hebben de islam en de politieke weer vrij spel in Nederland en kunnen ongestoord hun gang gaan”.
      Nee hoor, Kuifje.
      Het PVV kader functioneert prima.
      En Wilders mag bij een veroordeling misschien geen parlementariër meer zijn, maar daarom zal hij niet uit de picture raken!

  19. W.H.J. Reiss

    @ Arie
    Zie Telegraaf.

  20. Antivenin

    Arie_Jansz

    Hier is het linkje naar het “kletsverhaal” van de chef van de AIV. http://www.telegraaf.nl/binnenland/23466025/___Oer-Nederlandse__polderjihadi_s__.html

    Het volledige interview staat op de site van de AIVD.

    Nou jij weer.

  21. Maaike

    ‘Minder marokkanen regelen’ is nogal een uitspraak trouwens, en dan kun je niet aankomen met ‘ik stelde een vraag’. Dit is opruiing en misschien wel aanzetten tot haat. Aan de rechter helaas om te bepalen of dit toelaatbaar is of niet. Ik had liever gezien dat dit in de tweede kamer ‘uitgevochten’ was. En Wilders, die gaat als een martelaar verder, en zijn publiek zal hem verafgoden.

    1. W.H.J. Reiss

      @Maaike
      Ga fijn in de keuken een kopje Thee zetten en vraag Job Cohen om op visite te komen. Om vervolgens even de ‘kop’ in het zand te stoppen. En dan roep je meer of minder … zand !

      1. Maaike

        O gunst, daar heb je het mannetje weer, die vindt dat ik als vrouw in de keuken hoor. U heeft geen argumenten, en dus valt u mij persoonlijk aan. Sukkel!

    2. cmsuijkerbuijk

      “Minder” staat al sinds 2012 in het verkiezingsprogramma van de PVV! Waarom was dat toen niet strafbaar en nu opeens wel?
      Gewoon gelul dus!

    3. halo1

      Echt onzin hoor…zo maak je alle oppositie monddood… die socialisten toen waren wel erg “”haatzaaiend” bezig jegens de kapitalistische klasse.. maar nu ze de macht hebben is ieder ander opeens “haatzaaiend” Die Marokkanen zijn trouwens grotendeels een erg grote overlast gevende en geld kostende bevolkingsgroep.. en ik zou willen zeggen dat het juist misdadig is om dat niet aan te kaarten…

    4. Pjotter

      Ja Maaike hij ligt nog steeds zwaar op je maag zo te horen, neem maar een Renny

  22. toetssteen

    We voegen aan Artikel 137c Sr ‘onverdraagzaamheid’ toe en gaan daarna over tot vervolging.
    Nou, welkom in de USSR.

  23. J.C.

    Beste Maaike 18 december 2014 at 11:06,

    Vreemde redenering van u. De heer Wilders werd niet verafgood, wordt niet verafgood en zal niet verafgood worden. Veel realistische Nederlanders zijn het gewoon op heel veel punten met hem (en de PVV standpunten) eens.

    Wat vindt er van, dat het OM de heren Samsom en Spekman niet vervolgt naar aanleiding van hun veel ernstiger uitspraken over Marokkanen? Ik vind dat zo vreemd………….

    1. Maaike

      Wilders heeft als argument dat miljoenen mensen achter zijn uitspraken staan. Zo kun je nog heel wat vreselijke gebeurtenissen in de geschiedenis gaan goedpraten

      1. J.C.

        Dit riekt naar een Godwin. Ga ik niet op in, want vind ik vals.

        1. Maaike

          Niet als Godwin bedoeld, maar bedoeld om duidelijk te maken dat als miljoenen mensen het met je eens zijn, nog niet betekent dat je de waarheid spreekt. Een kulargument dus. Juist van een politicus verwacht ik eigenlijk beter.

          1. J.C.

            J.C.
            18 december 2014 at 14:36

            De heer Wilders spreekt wel degelijk de waarheid als zijn uitspraak bezien wordt in de context en uitleg, die hij daarvoor al gegeven heeft.

            Mijn interpretatie daarvan: minder Marokkanen, want een (in de Tweede Kamer onbespreekbaar) Marokkanenprobleem, welke blijkt uit aanhoudende integratie- en assimilatieproblemen, uit statistische oververtegenwoordiging in criminaliteit en uit statistische oververtegenwoordiging in de uitkeringskant.

            Vermindering als volgt te regelen. 1. op legale wijze minder Marokkanen toelaten, 2. op ordentelijke wijze remigratie van Marokkanen bevorderen en wettelijke wijze criminele Marokkanen uitzetten.

            De gefabriceerde tenlastelegging van het OM is dan ook onbegrijpelijk.

      2. Limburgse Kuifje

        Maar dat heet toch democratie? Of heb ik nu iets gemist?

      3. JanvanEechoud

        Maaike, ik garandeer je dat er tienduizenden mensen op straat, internet, gaan chanten: minder, minder, minder… noem het maar op! (belgen, Marokkanen, Finnen…)
        Gaat het OM ons allemaal vervolgen? Ze zijn niet goed snik!
        Maar ja, dat linksche degeneratie-gen, hè?
        Wat dóe je er aan…. Opereren…..?

      4. Anna

        Maaike 11:36 Kennelijk vond u de uitspraak een ” vreselijke gebeurtenis in de geschiedenis”. Laat ons hopen dat de geschiedenis de feiten en de kern van het “minder Marokkanen” weer gaat geven. U hebt nooit gehoord van macro-criminelen die mensen uitmoorden met kalasjnikofs? De top onder de criminelen. Wilders had het woord criminelen niet gebruikt en nu is hij de klos.

    2. Maaike

      Ik vind het zo kinderachtig om als Wilders en consorten zijnde aangifte te doen tegen Samsom en Spekman nadat er tegen jou aangifte is gedaan. Als je deze uitspraken doet, neem dan als een volwassene je verantwoording, kom niet aan met kulargumenten en ga niet de vermoorde onschuld spelen.

      1. J.C.

        In feite zegt u nu dat de rechtsstaat kinderachtig is en dat vind ik jammer.

        1. Maaike

          Je doet aangifte als je vindt dat je gediscrimineerd wordt, bedreigd wordt etc. Je doet geen aangifte als reactie op een aangifte die aan jou is gericht. Of zou het zo zijn dat de PVV vindt dat een groep mensen wordt gediscrimineerd door Samsom en Spekman? En dat is dan de politiek die mij moet vertegenwoordigen. Kinderachtig!

          1. J.C.

            In een goed functionerende rechtsstaat is de regel: “gelijke monniken, gelijke kappen”. Door de door u zo genoemde kinderachtige actie om ook aangifte te doen tegen Samsom en Spekman, is onomstotelijk komen vast te staan dat de argumentatie, die het OM hanteert om wel of niet te vervolgen voor velen niet meer duidelijk is. Hetgeen een aantasting van de rechtsstaat is. Uw kwalificatie van kinderachtig deel ik dan ook niet.

      2. JanvanEechoud

        “neem dan als een volwassene je verantwoording”.
        Neem je verantwoording, Maaike??
        Wat bedoel je daar mee? Welke verantwoording?
        Ahá….., je vindt dat hij zichzelf “schuldig” moet verklaren??
        Zou jij je zo druk maken als iemand roept: Minder, minder, minder Belgen? Beledigt die persoon dan het ras Belgen?

        1. Maaike

          Nee JanvanEechoud,

          Hij hoeft zich niet schuldig te verklaren. Hij moet zijn verantwoording nemen over wat hij zegt,hoe hij de massa’s aanroept tot het doen van uitspraken. Hij zou ook eens zijn uitspraken kunnen analyseren, of eens in gesprek gaan met anderen. Of eens een echt debat gaan voeren, maar Wilders heeft altijd gelijk vindt hij. Misschien gaat hij nu eens luisteren naar de rechter, alhoewel ik vind dat dit niet in rechtbank thuishoort, maar in de tweede kamer.

          1. Gielah

            Wilders hééft altijd gelijk.
            Niet: vindt hij.

            En bovendien hebben ze in de Tweede Kamer allemaal ZULKE bergen boter op het hypocriete hoofd, dat ze er verstandig aan doen zich met zichzelf bezig te houden, in plaats van met meneer Wilders, die met kop en schouders boven hun stiekeme middelmatigheid uitsteekt.

            Enne… Maaike… ik erger me niet aan uw reacties, hoor!
            Ik weet namelijk waaróm u hier dagelijks zuigt en zanikt en u zich bewust als een onwetend simpeltje voordoet, terwijl u zo link bent als een looien deur.

            Maar leuk geprobeerd!

  24. Baksteen

    Sovjet tijden.

  25. arie_jansz

    @whj Reiss…

    Welke telegraaf? Welke pagina etc… Zo’n uitspraak zou op internet toch wel te vinden moeten zijn?

    1. W.H.J. Reiss

      @Arie
      Doe de ogen open !
      Anders geenstijl daar staat het ook op.

    2. MicMokum

      Er zijn reeds meerdere links geplaatst mbt die uitspraak. Blijkbaar ben je daar niet in geïnteresseerd en kom je hier alleen maar om te trollen.

  26. arie_jansz

    Sovjet-tijden met D66 rechters in de 21ste eeuw.
    de fantasie slaat hier een beetje op hol.

  27. DickKraaij

    Juridisch advies

    Ik heb Het OM eerder dit jaar uitgebreid geschreven waarom Wilders niet vervolgd mag worden, en als dat dan toch zou gebeuren, dat ook Diederik Samsom en Hans Spekman een proces aan hun broek moesten krijgen. Iets anders zou in strijd zijn met het rechtsgevoel en het vertrouwen in onze rechtsstaat een nieuwe dreun geven.

    Over 024-burgemeester Hubert Bruls heb ik ook het nodige gezegd. Deze waanzinnige zou met pek en veren naar de overkant van de Waal moeten gejaagd. Nooit meer terugkeren in Havana! Hij heeft het Mocrotuig in zijn stad opgehitst tegen Geert Wilders.

    Van het OM kreeg ik onder meer bericht dat ik, als ik dat zou willen, nooit een klacht tegen Bruls zou kunnen indienen of aangifte tegen hem doen, omdat ik geen belanghebbende was. Zorg eerst maar eens dat je zelf in Nijmegen woont. Dat is natuurlijk onzin. Wat er in Amsterdam gebeurt rond Zwarte Piet raakt alle Nederlanders. Wat er rond de politiebureaus in Havana aan de Waal gebeurt en is gericht tegen de leider van de grootste politieke partij in Nederland, raakt het landsbelang. Ook de macht van een burgemeester is niet onbegrensd.

    Enfin, nu staan we hier. Als ik de raadsman van Wilders was, zou ik focussen op de letterlijke teksten van de uitspraken die zijn cliënt heeft gedaan. Daarin gaat het over ‘minder Marokkanen in deze stad’ willen en dat de PVV dat zal ‘gaan regelen’. Aangezien Marokkanen bijna alle foute lijstjes aanvoeren, met extreme cijfers, is het logisch dat het voor grote stad waar zeer veel van deze mensen wonen goed zou zijn als dat er minder zouden worden. Basaal statistisch inzicht, lijkt me. Je kunt dan denken aan een actief spreidingsbeleid. Sinds we de Rotterdamwet kennen, is dat een reële optie om over te debatteren en regels geïmplementeerd te krijgen.

    Met discriminatie in de zin zoals de aangevers en – kennelijk – het OM het bedoelen, heeft dit echt niet zoveel te maken.

    Integendeel, wie als beleidsmaker en bestuurder nalaat om voortdurend bezig te zijn met het bedenken van creatieve oplossingen op het gebied van leefbaarheid en veiligheid, is vele malen strafwaardiger dan de thans vervolgde.

    Graag gedaan voor dit juridisch/maatschappelijk advies. Graag hoor ik z.s.m. wie de advocaat van Geert Wilders is en waar ik mijn factuur van 220 gulden en 37 cent naartoe mag sturen.

  28. ikwoudatiedereennadacht

    We hebben een nieuwe trol aan boord:
    Welkom arie_Jansz ! ! !

  29. Bob Fleumer

    Wij Nederlanders moeten blijven vechten voor de vrijheid van meningsuiting, dat is het bloed van onze maatschappij. We moeten als een blok achter Geert blijven staan want als hij veroordeeld wordt kan hij denk ik niet meer in de regering verkozen worden, dus dit is wel degelijk een politiek en een erg smerig politiek proces.

    1. toetssteen

      En dat terwijl Wilders al tien jaar opgesloten zit.

    2. Pjotter

      Ja Bob dat is wat ik vrees dat zal gebeuren, een smerig schot in de rug door van Wilders, de aasgieren.

  30. W.H.J. Reiss

    Minder…minder…minder AllochtonenKrapuulpartij. Ze zitten overal en willen eenieder de les lezen ! Hoog tijd voor minder van dit soort burgemeesters en ambtenaren. Het zijn ‘Hoerenzonen’, die enkel en alleen hun eigen belangen en die van vrienden dienen. En geen plaatsmaken voor de vriendenclub ‘Domkoppenpartij ’66’. Vanaf nu onafhankelijke, niet partij gebonden, personen. Er moet een einde komen aan de baantjescaroussel van dit Krapai !

  31. Daniel

    @ikwoudatiedereennadacht
    18 december 2014 at 11:39

    Stof tot nadenken: ‘Hoe tolerant ben je tegenover de mensen die niet tolerant zijn?’.
    Door je hoofd boven het maaiveld uit te steken, kun je veel meer zien is mijn mening. We moeten niet zo snel oordelen over of mensen trollen zijn als we het niet met ze eens zijn. arie_jansz is geen trol, heeft alleen een andere mening en Maaike mag van een ander weer naar de keuken met thee zetten en de rest van de riedel.
    Mag je alleen reageren als je je aansluit bij de mening van de meerderheid en anders opzouten?
    Ik hoop dat hier iedereen kan en mag reageren en gebruik kan maken van de vrijheid van meningsuiting.
    Of meten we hier op DDS met andere maten?
    Nadenken mag toch wel arie_jansz?

    1. Maaike

      De DDS (de redactie)zelf is behoorlijk tolerant. Een hoeveelheid van reageerders wat minder.

  32. Baksteen

    Sovjet Unie: Desinformatie via de staatsomroep, het boycotten en demoniseren van politieke tegenstanders via de staatsomroep. Het afluisteren en opslaan van alle data van de gehele bevolking en het al dan niet met geweld uit de weg ruimen van politieke tegenstanders.

    Welkom in het nieuwe Nederland in het nieuwe Europa.

  33. JanvanEechoud

    Minder, minder, minder Belgen………

    Had dan ook maar IEMAND zich er iets van aangetrokken??
    En Marocs? Een rás????
    Idioten!

  34. JanvanEechoud

    Een behoorlijke hoeveelheid reageerders is véél te tolerant.
    Maaike bijvoorbeeld niet……

  35. Anna

    EU leiders doen hun werk. Alle tegenstanders moeten worden weggewerkt. Dus Wilders maak uw borst maar nat. Niet westerse immigranten komen voor vrijheid , democratie en vrijheid van meningsuiting naar Europa/Nederland en eenmaal hier gaan ze de oorspronkelijke bevolking alle verworven vrijheden ontnemen. Iedereen weet wat Wilders bedoelde met “minder Marokkanen”. Hij heeft volkomen gelijk. Over x jaren is het islamitisch Europa.

  36. Julius

    Leuk.

    Wilders heeft weer gewonnen. Zelfs zijn meest trouwe aanhangers zien hem aan voor een dom blondje terwijl iedereen toch kan zien dat ome Geert hier voor ging. Hij wist als geen ander (kondigde het zelfs al aan voordat hij zijn “fantastische” rede hield) dat hij weer voor de rechter mocht gaan verschijnen. Het gaat hem helemaal niet om het regeren. Hij wil helemaal niets bereiken, behalve het vullen van zijn zakken.

    Afijn, allemaal lekker meehuilen met deze wolf. Jullie belangen behartigd hij allerminst. En zijn volgelingen volgen hem blind op zijn doodlopende weg. De gevestigde orde, de elite, heeft niets te vrezen voor deze charlatan. Zijn boze ontevreden volgelingen blijven netjes bij stoute Geertje in het hoekje staan terwijl de grote jongens het beleid maken.

    1. Maaike

      Hij vult zijn zakken totdat het misschien toch lukt om voor de amerikaanse tea party te gaan werken, of toch naar Europa te vertrekken.

  37. Joop Klepzijkert

    Philippens
    18 december 2014 at 11:01

    U schrijft dat de islam geen ideologie is.
    Jammer dat u dit niet goed onderbouwd

    Ik zeg van wel en zal dat voor u onderbouwen.
    In de koran staat het streven naar een kalifaat met de daarbij behorende wetten als de sharia.
    Het is een plicht voor elke moslim om daar aan mee te werken. En is een grote zonde als je dat niet doet.

  38. Joop Klepzijkert

    ij [i.e. Hizb ut-Tahrir] willen geen islamitische staat in Nederland’
    AT5, 17 maart 2013

    Tegen Joost de Haas van De Telegraaf heeft Okay Pala van Hizb eerder (2008) gezegd: ‘Al die types die ons beledigen verschuilen zich achter de vrijheid van meningsuiting. Dat is juist het probleem. Wij zijn het niet eens met de vrijheid van meningsuiting, want we verwerpen de democratie! Ons alternatief is de islam. Er is geen tussenweg: wij kiezen voor de absolute waarheid, het woord van Allah.’
    Vergelijk de hierboven genoemde uitspraak van Hamza Tzortzis, die 31 maart a.s. komt spreken voor Nederlandse bekeerlingen.

  39. NemTudom

    Het hof in Den Haag haalt Hamas uit de isoleercel van criminelen clubs en dat zelfde hof gaat een vrijheidsstrijder (veroordelen) om deze criminelen weer in de cel terug te krijgen, om wat hij gezegd heeft. Om minder criminelen in Nederland toe te laten. Nog niet eens het woord VERMINDEREN, maar gewoon minder minder minder de grens laten passeren. Is dat een fout ? Kan men daarom gecriminaliseerd worden ?????

  40. nick

    Dit is zo’n politiek verhaal, op het moment van grote crisis in het faalkabinet proberen Wilders uit te schakelen.
    Natuurlijk lukt dat niet maar zal juist het tegendeel veroorzaken. Veel meer mensen zullen nu inzien hoe schandalig, eenzijdig en onrechtvaardig dit is.

    Ik heb moeite met woorden te vinden voor deze enorme krankzinnige zaak die absoluut het bewijs is hoe men in ons land denkt de waarheid te kunnen verdoezelen.
    Hoe kan je nu een zaak van discriminatie aanspannen tegen iemand die aantoont dat de islam alleen maar discrimineerd en erger! De wereld op zijn kop!

    Als het goed is moet men dan een ieder die moslim is aanklagen want de discriminatie zit ingebakken in hun gehersenspoelde gedachten. Vrouwen, homo’s en iedereen die anders denkt moet het met de meest walgelijke en gruwelijke discriminatie ontgelden.

    Wilders wil graag minder van die discriminerende, criminele en geweldadige mensen in onze maatschappij omdat deze geheel ontwricht wordt en onze eigen cultuur daardoor kapotgemaakt wordt door politiek correct gedrag van onze uiterst discutabele en incapabele politici en aanverwante zielen.
    Marokkanen zijn bijna allemaal moslim en aangezien ons land een enorm grote groep marokkanen herbergt is zijn vraag meer dan rechtvaardig en begrijpelijk voor iedereen met gevoel voor verhoudingen.

    Deze enorme onrechtvaardigheid en krankzinnigheid zal gaan doordringen bij iedereen en de gevolgen zullen enorm zijn. Ik hoop op een revolutie maar dat dit niet ongemerkt zal gaan passeren is ook nu al een feit.

    Wie kan nu ooit nog vertrouwen hebben in onze rechters en rechtspraak, volkomen corrupt en geïndoctrineerd zijn ze. Dat bewijst deze ongeloofwaardige en onware beschuldiging alleen al.

    Mijn woede groeit alleen maar door dit soort waanzin en ik ben daarin niet de enige.

  41. HenkieAltea

    Het OM regelde dat mensen massaal aangifte konden doen.
    Maar waarom regelden ze niet dat de mensen hun steun uit konden spreken voor de woorden van Geert Wilders?
    Want het moslim geloof is geen geloof,het is een achterlijke filosofie,en die moet weg uit Nederland.

  42. arie_jansz

    @ikwoudatdereennadacht

    Ik een trol?

    Ik heb mijn zeer bescheiden bijdragen maar even nagelezen, maar u trekt wel heel snel conclusies.

    Ik wou dat u zelf eens wat beter nadacht voordat u zulke onzin de ruimte inslingerd.

    1. MicMokum

      Je hoef het echt niet met andere reaguurders eens te zijn en het is okee om om exta informatie te vragen. Je blijft echter doorzeuren om informatie die reeds is gegeven. Dat maakt jou een trol.

      1. arie_jansz

        Oh…maar ik ben inmiddels voorzien van de juiste info, dus dan ben ik nu trol af….

        Dat werkt lekker snel hier.

        1. MicMokum

          Je bent trouwens ook een trol omdat je de reacties van anderen bewust verkeerd interpreteert.

          (Ik ga er gemakshalve van uit dat je wel intelligent genoeg bent om begrijpend te lezen. Wellicht heb ik dat mis)

          1. Maaike

            Nee hoor Mic Mokum, je bent hier een trol als je er een andere mening dan de grote blonde leider op nahoudt.

  43. J.C.

    De heer Wilders spreekt wel degelijk de waarheid als zijn uitspraak bezien wordt in de context en uitleg, die hij daarvoor al gegeven heeft.

    Mijn interpretatie daarvan: minder Marokkanen, want een (in de Tweede Kamer onbespreekbaar) Marokkanenprobleem, welke blijkt uit aanhoudende integratie- en assimilatieproblemen, uit statistische oververtegenwoordiging in criminaliteit en uit statistische oververtegenwoordiging in de uitkeringskant.

    Vermindering als volgt te regelen. 1. op legale wijze minder Marokkanen toelaten, 2. op ordentelijke wijze remigratie van Marokkanen bevorderen en wettelijke wijze criminele Marokkanen uitzetten.

    De gefabriceerde tenlastelegging van het OM is dan ook onbegrijpelijk.

  44. dickyrotterdam

    Natuurlijk wordt dit een politiek proces,als je in dit land niet LINKS-POLITIEK CORRECT bent wordt je gedemoniseerd tot de dood er opvolgt!ANTIVENI had volkomen gelijk met zijn GOELAG verhaal ,ook Moskovitch hebben ze kapot gekregen nadat het eerder al gelukt was bij JANMAAT,VERDONK dat was helemaal schandalig!!,FORTUYN en weer voor de tweede keer WILDERS
    Ik heb een goeie spreuk voor 2015: Ik wil HELEMAAL GEEN MAROKKANEN in Nederland! Ik heb gelukkig een goeie schoolopleiding gehad waar verteld werd dat AUTONOME landen,wij zijn helemaal geen immigratieland alleen mensen toelaten die een toegevoegde ! waarde hebben zoals kennismigranten, bijv voor ASML en zeker geen tribale vertegenwoordigers van een barbaarse fascistische ideologie die ons land ontwrichten!!
    Fijne FEESTDAGEN!!

    1. MicMokum

      Een “goeie” schoolopleiding? 😉

  45. Wachteres

    “De uitspraken van Wilders waren smakeloos” …

    Hoe is het in-Gods-naam mogelijk dat landgenoten – we zijn allemaal Marokkanen – opkomen voor tuig van de richel, want daar had Wilders het over, dat autochtonen zoveel ellende bezorgt.

    Nederlanders die wel voor marokkanen [moslims] opkomen, hoe slecht zij zich ook gedragen, maar niet voor onschuldige Joden die uit Europa verdreven worden, voor christenen die in het Midden-Oosten worden afgeslacht en voor de autochtonen die uit hun eigen plaats [Amsterdam] weggejaagd worden door schorem, dat het niet waard is om deel te mogen hebben aan ons land en onze cultuur.

    Ouderen die niet meer de deur uit durven, omdat ze dag in dag uit niet alleen worden uitgescholden, maar ook beroofd – zelfs in hun eigen huis – en gewelddadig overvallen.

    Vrouwen die dag in dag uit voor hoer en nog veel meer worden uitgemaakt.

    Geweld in grote steden, waar de ene crimineel de andere doodschiet en je als onschuldige blij mag zijn dat jou geen kogel treft.

    Ooit grote protestdemonstraties ín ons land gezien in de trant van ‘genoeg is genoeg’? Of: “we zijn allemaal slachtoffer met de slachtoffers”? Nee dus!

    In de koran staat: “Gij (moslims) zijt het beste volk dat voor de mensheid is verwekt; Gij gebiedt “… blijkbaar zijn wij al zover gekomen, dat wij ons aan die opvatting ondergeschikt hebben gemaakt.

    De uitspraak van Wilders smakeloos? Hij zei dat in een gebied waar mensen vaak geen leven hebben. Waar ze – terecht – terugverlangen naar ‘zoals het vroeger was’.

    Is ons volk zo egoïstisch – of nog erger – laf geworden dat we pas gaan jammeren als we zelf meemaken wat anderen nu – vóór ons – aan ellende moeten ervaren?

    Of hebben we al het dhimmi-gedrag dat van ons – ongelovigen – vereist wordt richting de islam?

    De opmerkingen van Wilders smakeloos? …. ik word duizend keer liever van zoiets beschuldigd dan dat ik mezelf als een lafaard, een landverrader en een verrader van mijn eigen volk en cultuur zou moeten bekijken.

    Wanneer komen we massaal op voor wat ons lief en dierbaar is? En wanneer gaan we massaal protesteren tegen binnenkomers die weigeren zich aan te passen, omdat ze zich superieur aan ons voelen, hoe misdadig zij zich ook gedragen?

    In Duitsland is het – God-zij-dank – al zover gekomen.

    1. Maaike

      Wachteres, u benoemt een heleboel problemen, maar heeft u ook (werkbare, humane) oplossingen?

      1. toetssteen

        Maaike ik zat vanavond op de joop een commentar te lezen van iemand die nota bene gevlucht was uit Iran maar nu snakt naar meer islam om er zich bij thuis te voelen….. Dat is toch op zijn zachtst gezegd vreemd.
        Waarom zou Nederland waar hij naartoe is gevlucht moeten gaan lijken op dat wat hij is ontvlucht?
        Is de oplossing niet: ga dan terug naar Iran.
        De oplossing kan en mag in geen geval zijn: haal Iran naar hier!

      2. Wachteres

        Oplossing voor problemen? Maar die zijn er toch niet, Maaike? Onze ‘elite’, D’66 voorop, laat de EU instroom van onaangepasten vrolijk doorgaan. Dan zijn er toch geen problemen?

        De multiculti-maatschappij is mislukt, heeft diezelfde elite al bijna vijf jaar geleden zelf gezegd, en toch gaat die ermee door.

        Oké, nog een keer Maaike en dan heb ik meer dan genoeg van je domme opmerkingen: Kom zelf eens met iets en kakel niet na wat je wordt voorgezegd: ‘wij zouden geen oplossing voor de problemen hebben’.

        Niet dat het jou helpt, maar hier komen de oplossingen:

        Uit de EU a.s.a.p; beter gisteren dan morgen, omdat die een communistische dictatuur is, die ons van alle vrijheid en van onze eigenheid berooft. En dankzij hen zullen we armer en armer worden. Net als de communistische ‘elite’ dat deed, zorgen ze wel heel goed voor zichzelf.

        Grenzen dicht voor de instroom uit het Midden-Oosten. Die instroom is de grootste ramp uit onze geschiedenis.

        Moslims stimuleren om terug te keren naar hun land van herkomst, vooral diegenen die weigeren zich aan te passen. In hun land van herkomst zijn ze vast veel gelukkiger en wij zijn gelukkig met hun vertrek.

        O ja, en kom mij niet aan met het verhaal van die ‘zielige vluchtelingetjes’. Nog geen 10% zijn echte vluchtelingen. De overigen is verteld dat ze naar Europa moeten gaan, omdat hun uitkeringsbedje daar gespreid is.

        En dan, wat een vreugde, ons land van de grond af aan opbouwen. Zodat we weer een vrij en blij welvarend land worden en a.u.b zonder de linkse dictatuur.

        Je kunt mij volgen zoveel je wilt, maar van mij is dit de laatste keer dat je antwoord krijgt.

        Gielah heeft gelijk, je komt hier niet om constructief mee te debatteren, daartoe ben je niet eens in staat.

        Wel eens van een ‘mol’ gehoord?

  46. NemTudom

    Advocaat Spong is de eerste die het doodvonnis van Geert Wilders al op zijn naam kan schrijven. Hij wenst een taakstraf voor hem in de moskeet.

  47. HenkieAltea

    Advocaat Spong is ook niet van Germaanse afkomst.
    Dus zorgt hij voor tweedeling van de maatschappij.

    1. Maaike

      Nee Henkie, Spong is een Surinamer. Ik weet het, het is geen arier, helaas. En ook nog eens iemand met een andere mening, oei!

  48. Bes Tolen

    Door de moord op Fortuyn is de Nederlandse politiek zwaar beladen geraakt. Dat laat zijn sporen na. Het tekent een democratisch tekort ontstaan in de tachtiger en negentiger jaren door ongebreidelde immigratie. Ongebreideld omdat de politiek dat over Nederland liet heen komen maar de eigen bevolking wel onder grote druk zette. Zo zelfs dat velen voor die druk bezweken en daarmee lieten zien geen klap voor de neus waard te zijn. Degenen, die illegale immigratie daadwerkelijk bevorderden, werden niet lastig gevallen. In tegendeel de politie wist er van maar mocht geen hand uit steken. Alles bij elkaar is het een grof schandaal dat er veel en veel eerder toe zou moeten leiden met verantwoordelijken zoals ministers en staatssecretarissen, talrijke organisaties en hun medewerkers alsnog rechtens af te rekenen. Zo omstreeks 1984, 1985 was van de Marokkanen slechts één derde deel legaal binnen gekomen. Dat wisten autoriteiten toen ook. Maar er werd niets mee gedaan. Voor de meeste andere (kleinere) groepen immigranten lagen die percentages overigens meestal nog veel lager. Ondertussen kon je wel spreken van overheidsterreur want wie zijn mond open trok, die kwam al gauw in een bedreigende omstandigheid terecht. Dat klimaat heeft er zeker toe bijgedragen, dat de politieke sfeer zo bedreigend was voor Pim Fortuyn wat niet eens onverwacht tot de moord leidde. Veel politici waren hier mede aan schuldig. Nog steeds zijn de omstandigheden voor autochtone mensen, die het niet met het overheidsbeleid eens zijn, erg bedreigend. De grote vraag is vanzelfsprekend waar dit dubieuze politieke klimaat uiteindelijk toe zal leiden.
    Dat Wilders vanwege een niet eens zo grove uitspraak al door het Openbaar Ministerie vervolgd wordt, heeft alles te maken met politieke machtsverhoudingen in hert land. Die zijn van extreem linkse oorsprong en het gemak waarmee die politiek zijn aanvaard, doet twijfelen aan de waarde van de democratie zoals die zich de laatste dertig jaar heeft ontwikkeld. Het is daarom van het grootste belang de positie van de autochtone bevolking sterker te maken, de anti-discriminatie bepalingen grotendeels te laten vervallen, slechts tot een langzame volgtijdelijke opbouw van rechten van immigranten te komen waar deze rechten ook gezien hun persoonlijke ontwikkeling voor zover maatschappelijk van belang, veel beter verantwoord zijn. De immigratie lijkt een zware verplichting geworden. We moeten wat de immigratie betreft hier stellig vanaf. Onwijs alles goed vinden, heeft bij velen wel de overhand. Dat is namelijk de kwalijke overheidsopvoeding. Het is heel erge verkwisting.

  49. JanvanEechoud

    “werkbare, humane) oplossingen?” Maaike?
    Zelf had je in gedachte om je maar vast over te geven aan het duo EU/Mo?
    En dan slaafs als dhimmie in leven mogen blijven?

    Ergens gelezen, en dat telt ook voor mij:
    Liever staande sterven dan op mijn knieën moeten leven…..
    Mvg, Jan v. E.

    1. Maaike

      Ook geen oplossing van uw kant dus. Dat is nu precies het probleem, Wilders roept maar wat, maar komt niet met werkbare oplossingen. Dat wil hij trouwens ook niet, hij wil vooral veel aandacht.

  50. JanvanEechoud

    Há!! Daar hebben we Juultje ook weer…. 🙂
    Leuk jongen…, gaan we het weer hebben over peroxinelijder, of was het nou toch leider?
    Over nazis, mensen weg zetten, racisme, blinde volgelingen, nsb-ers, toch?
    Zal even een docje voor je aanmaken, kun je zo het hele riedeltje afwerken, ok?
    Mvg, Jan v. E.

    1. Maaike

      Perioxide, JanvanEechoud, dat is een middeltje waarmee je je haar ontkleurt, om het vervolgens blond te maken.

      1. toetssteen

        Maaike, hoeft niet bij grijs haar.

        1. Maaike

          Dus Wilders hoeft minder vaak te blonderen. Sorry, verder dan een coupe soleil ben ik bij mijzelf nooit gekomen, dus ik heb er weinig verstand van. Moet zeggen dat echtpaar Wilders er op de foto smaakvol uitziet trouwens. Mooie kleur, koningsblauw.

          1. toetssteen

            @Maaike
            Mijn vrouw had ooit zwart haar, ze wilde het blond, grinn, het werd knalrood. Ja, daarna naar de kapper, want dat was ook weer niet de bedoeling.
            Geen idee wat ze e nu mee doet, maar dat zilvergrijs is best mooi. Ehhh, dertig jaar later.

            Die foto is inderdaad erg goed. Vrouw met moed om zich zo te positioneren. Mag dat wel.

    2. Julius

      Jan, je bent geloof ik een beetje in de war. Het is bekend dat ik nul komma niks zie en de PVV leider maar de woorden die jij neer tikt gebruik ik niet. Wel noem ik de PVV fanboys hier volgelingen omdat ik de PVV erg veel weg vind hebben van een sekte.

      Uiteraard hoef je het daar niet mee eens te zijn. Ieder zijn of haar mening nietwaar?

  51. Michel108

    Meer?

    http://www.netzplanet.net/nordafrika-entledigt-sich-seiner-verbrecher-und-psycho-kranken-mit-fluechtlingswelle-nach-europa/16851

    Vergeet ook niet te kijken naar de video over een van de grondleggers van de EU-gedachte..

    Ben bang dat de dingen nog erger zijn dan ze lijken!

    1. toetssteen

      Ze zijn niet gek, was het maar waar. Dit is een oud concept van het Thule Gesellshaft.
      En nee dat is niet extreem rechts, het communisme verbleekt erbij, dus van enig liberaal denken is geen sprake.

  52. Julius

    ps. Jantje,

    Ik neem aan dat je vol goede hoop blijft dat je leider ooit nog deel uit zal maken van een regering? Misschien valt het hele zooitje vandaag nog en komen er nieuwe verkiezingen. Misschien dat de PVV dan zelfs de grootste wordt.

    Jan, hoop doet leven 😉

  53. W.H.J. Reiss

    @ Juulke
    Jij gaat dus voor die Euro 1.000 van Rutte. Trouwens heb je ook al een nieuw huis en een nieuwe auto gekocht ?
    Of ga je voor veilingmeester Kereltje Pechtholt, die nu al meer als een decennia bezig is om mee te helpen om Nederland te verpatsen aan de EU.
    Of ga je voor de PvdA. Zo van ‘Niksnutten’ kom maar binnen en neem aub je knecht mee. We hebben jullie nodig ! Nederlanders zijn toch ‘Gutmenschen’ die nog geloven in Sinterklaas.
    Zeg dan eens waar je achter staat, dan kan een ander ook eens lachen om je stommiteit !

  54. Joop Klepzijkert

    Er reageren hier mensen waarvan ik denk dat ze dit als broodwinning doen. In dienst van de linkse elite om de reactie’s om te buigen in een discussie waarbij geprobeerd wordt om links het voordeel van de twijfel te geven.
    Nou Wilders heeft wel degelijk oplossingen gegeven, alleen links is er blind voor.
    De islam verbieden op grond van ideologie/sekte.
    Het lost bijna alle problemen op. Japan deed dit meer dan 50 jaar geleden al en heeft weinig problemen met moslims. De koran is daar ook verboden, omdat het een racistisch/fascistisch boek is ( homo’s, Joden en afvalligen) Ik heb de moeite gedaan om de koran 2 jaar lang te bestuderen en weet dus waar ik over praat/schrijf.

  55. Joop Klepzijkert

    Voor andere reacties, de PVV heeft nooit opgeroepen tot geweld in tegenstelling tot de islam. Wat betekend dat we de islam en de PVV niet met elkaar kunnen vergelijken.

  56. howardelgersma

    Te laat?

    Hoe ging dat ook weer;

    O ja: te laat, te laat sprak Winnetou
    het trojaanse paard/de islam is reeds naar binnen toe!

  57. Mike V.

    Het OM zou zich kapot moeten schamen. De vrijheid van meningsuiting is blijkbaar alleen voor linkse radicalen en lieden van een dubieuze zogenaamde godsdienst uit Mekka. George Orwell zei ooit eens “During times of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act.”. I rest my case.

Reacties zijn gesloten.

e-mail:

 
Ja, ik ga ermee akkoord dat Dagelijkse Standaard mij incidenteel commerciële emails stuurt.