1. Home
  2. Groene gekkigheid in het klaslokaal:lerarenopleiders Nederlands laten realiteit varen voor klimaatfantasieën
51524974053 a408cea3d5 6k

Groene gekkigheid in het klaslokaal:lerarenopleiders Nederlands laten realiteit varen voor klimaatfantasieën

Politiek31 aug 2023, 19:00
Daar gaan we weer, beste lezers, in een wereld waar absurditeit de norm lijkt te zijn geworden. Als we dachten dat we alles al hadden gehoord, komt Trouw met een verhaal dat zelfs de meest vastberaden wenkbrauwen doet fronsen. Volgens dit nieuwsbericht willen enkele zogenaamde "lerarenopleiders Nederlands" het curriculum van het vak Nederlands herzien, zodat leerlingen beter "leren omgaan met klimaatverandering". Ja, je leest het goed. Bereid je voor op een rit in de achtbaan van belachelijkheid terwijl we deze groene gekkigheid eens onder de loep nemen.
Laten we duidelijk zijn, ons hart gaat uit naar de kinderen die straks hun tijd verdoen met dit waanzinnige plan. Het vak Nederlands zou een oase van taalrijkdom moeten zijn, een toevluchtsoord voor grammaticale precisie, verfijnde schrijfvaardigheid en het vermogen om heldere gedachten over te brengen. Maar nee, volgens deze "lerarenopleiders Nederlands" moeten we de rijke wereld van de taal inruilen voor het propageren van klimaatfantasieën.
Blijf ALTIJD op de hoogte van het laatste ECHTE rechtse nieuws: word GRATIS abonnee van de DDS Nieuwsbrief!

Word lid van de DDS Nieuwsbrief!

* indicates required
Moeten onze kinderen straks 'gevoel' hebben voor de zeespiegelstijging terwijl ze nauwelijks fatsoenlijke zinnen kunnen construeren? Het lijkt erop dat deze opleiders hun prioriteiten volledig hebben verloren.
Het vak Nederlands zou leerlingen moeten uitrusten met de vaardigheden om te communiceren, argumenteren en denken op een heldere en gestructureerde manier. Het is zeker niet de plaats voor indoctrinatie met welke ideologie dan ook.
Het idee dat het leren van de Nederlandse taal nu moet evolueren tot een platform voor het verspreiden van klimaatalarmisme is niets minder dan een belediging voor de intelligentie van onze jongeren. Laten we onze kinderen eerst leren hoe ze correcte grammatica kunnen toepassen voordat we ze de nuances van klimaatverandering bijbrengen.
Dus, beste "lerarenopleiders Nederlands", laten we even terugkeren naar de realiteit. Laten we onze kinderen helpen uitblinkende schrijvers te worden, meesterlijke sprekers en zeker zijn in het overbrengen van de fundamenten van de Nederlandse taal. Laten we hen leren hoe ze een krachtig betoog kunnen schrijven, hoe ze poëzie kunnen waarderen en hoe ze de rijke literaire schatten van ons land kunnen ontdekken.
(Artikel gaat verder onder deze oproep) Sta zij aan zij met DDS tegen de klimaatgekte! Doneer aan DDS, via BackMe, en help ons de klimaatwaanzinnige docenten te verslaan!
Het is tijd om de knettergekke plannen terzijde te schuiven en de focus terug te brengen naar waar het werkelijk om draait: de vorming van jonge geesten die bekwaam en zelfverzekerd kunnen communiceren. Want laten we eerlijk zijn, als we willen dat onze toekomstige generaties echt een verschil maken, dan hebben ze meer nodig dan vage klimaatfantasieën. Ze hebben de kracht van woorden en gedachten nodig, de vaardigheid om ideeën helder te presenteren en effectief te argumenteren.
Ga verder met lezen
Dit vind je misschien ook leuk
Laat mensen jouw mening weten