Best Gelezen

Politiek
Opinie
Buitenland
Topnieuws

Laatste Nieuws

Populair Nieuws

LAATSTE REACTIES

m-brandenburg
Wow een berg onzin in dit artikel het gaat al direct fout in de eerste paragraaf. Nee wereldwijd schrik men zich kapot van de prijzen om de EV te verzekeren, aangezien de premies wereldwijd exploderen, ze proberen de hoge kosten ook af te wentelen op de niet EV's, maar de consument begint dat al door te krijgen. Het opladen word een steeds grotere ergenis, hoe meer kou hoe meer problemen, en hoe korter de afstand die met een EV lan worden afgelegd, en dat geldt niet enkel voor personen auto's maar ook voor stadsvervoer, wereldwijd ligt dat plat wanneer de kou komt inzetten. In Oslo dit jaar stonden zo goed als alle nieuw aangeschafte EV bussen gewoon stil, of moesten zij constant worden opgeladen omdat het bereik zo lachwekkend laag was. In sommige landen gaan ze eindelijk de kosten van aanpassen van de infrastructuur laten betalen door de gebruiker, zoals in Engeland waar he drastisch meer betaald voor de stroom om je EV op te laden dan voor normaal stroom gebruik, niet meer dan terecht. Zo gaan ook wereldwijd de subsidies omlaag en zijn de kosten voor aanschaf ineens een heel stuk hoger, wanneer de buurman niet meebetaald aan jous EV is het ineens ene stuk minder interresant. Zo zien we ook in het mekka van de EV's te weten China de verkopen in een ravijn, enkel in Januraie klapte de verkoop van EV's omlaag met maar liefst 48% en elke mand erna ging dat verder omlaag, China reageerd met het dumpen van hun bagger op de westerse en Russische markt. maar ook daar zien we de opslagplaatsen volopen met onervkochte EV's. En bgger uit China is helemaal fantastisch, die vliegen niet zomaar in de brand nee die exploderen spontaan tijdens opladen en in ongelukken. ZOals gezegd de premie van EV's schiet omhoog, omdat deze in tegenstelling tot normale auto,s vele malen sneller en vaker total loss worden verklaard, een beschadiging aan de berschermende plaat voor de batterijen, maakt dat men uitgaat van ene beschadiging van de batterijen, de batterijen kunnen kunnen niet getest worden om een beschadiging te localiseren, en dus dienen ze allemaal vervangen te worden, wat maakt dat de schade aan de verder perfecte auto hoger is dan de waarde, dit geldt zelfs voor nieuwe EV's. De waarde van een EV dondert in elkaar bij het inruilen,geen hond die ene tweedehands EV wil, omdat de kans dat jij de batterijen moet vervangen wat duurder is dan een nieuwe auto niet te doen is. Geen korting op de wegenbelasting uiteindelijk omdat die zware krengen door hun gewicht een grotere aanslag op het wegdek plegen. Onderhoud is wel degelijk duurder, door het zwaardere gewicht slijten banden en remmen veel sneller (dus ook vervuilender met fijnstof), en reparatie is vele malen duurder vanwege de electrische onderdelen. Maar het blijft geweldig wanneer men onzin over EVs als zijnde goedkoper in onderhoud en dergelijke blijven verspreiden, net als wind en zonne-energie draaien die krengen enkel en alleen op subsidie, en geen hond die een auto echt nodig heeft zou er een aanschaffen. En Als we gaan kijken naar CO2 dan dient een vergelijk te worden gemaakt, met het ginnen van de grondstoffen erbij, vervolgens zien we dat EV's onder de streep verschrikkelijk lang nodig hebben om uiteindelijk minder CO2 uit te stoten, want als iets CO2 vervuilend is, dan is het wel de productie van de batterijen en electrische onderdelen.
apr 18, 22:08
0
0